**TOUKOKUISET perjantaina**
Kommentit (31)
Täällä alkoi eilisen pojan kanniskelun takia kamalat selkäkivut :( Yöllä en meinannut saada unta, kun ei löytynyt sopivaa asentoa... Poika nukkui yllättävän hyvin, ollaan pidetty pikkasen unikoulua, kun viime hampaitten myötä tuli yömaitopullo kehiin, laiska minä! :( Nyt tulossa taas hampaita, mutta pullo ei takas tule, se on varma! Mieluummin istun puolikin tuntia ihan hiljaa tai hiljaa laulaen pojan sängyn vierellä, kun luovutan...
Masuasukkikin valvotti yöllä, kun sain pojan nukkumaan. Onhan se kiva että tietää kaverin olevan kunnossa, mutta voisi noi yömöyryämiset jättää pois/myöhäsemmäksi.
Onnittelut kaikille ultrassa käyneille oli ainkain Kira ja Toymama, sori jos unohdin jonkun!
Juu ja kunto on laskenut täälläkin, puuskutusta on ja paljon jos joutuu jotain pieniä nousuja tekeen ulkona. Eiliset lumetkin on sulaneet täältä Tampereelta :( Olis ollu niin kva kaivaa pulkka esiin ja lähteä pojan kanssa laskeen mäkeä... No, ehkä lopputalvesta taas sitten.
Tänään katsoon Ideaparkiin onko mitään kivaa alennuksessa ja sunnuntaisiin ristiäisiin pitäs saada joku pieni lahja. Kaverit saivat marraskuussa pojan ja pyysivät sunnuntai illalla käymään kahvilla. Ihana nähdä taas niin pikkuinen ja se ihana tuoksu mikä vauvasta lähtee. Tekee meidänkin pojalle hyvää nähdä taas oikein pieni vauva :)
Hyvät voinnit kaikille ja oikein mukavaa päivän jatkoa!! :)
Onnipapunen, Käpy 22+4 & " iivari" 1v5kk
Muttei tullutkaan! Yleensä on aina tullut sinä päivänä kun on pitänytkin, mut nyt ei! =( Onkohan postinkantaja lykännyt väärään laatikkoon tai jotain...
Onko muut kelle vauva-lehti tulee niin saanut tänään??
onnipapunen: Hehhee..Saattaa kuntopyörälle käydä samoin kuin sille sinun trainerille...;)
Onneks te kanssa-sisaret voitte mua täällä muistutella, että kai olen polkenut!!
Leivottiin neidin kanssa pipareita ja ne levisty uunissa niin paljon, että siitä tuli yks iso pipari-levy!!! =) Eilen leivottiin sämpylöitä ja niistä tuli ihan mauttomia! Mieskin silti kiltisti niitä söi! (Ei varmaan kehdannut sanoa miten pahoja oli)
Meidän neidilläkin on muuten vasta 6 hammasta! Ensimmäinen tuli 11kk iässä, eli aika myöhään tulevat. Yöt on silti mennyt ihan hyvin. On harvinaista että herää yöllä.. *koputtaa puuta*
Nyt siivoamaan neidin sotkuja...
-Alpukka rv22+5 & " Pinsku" 1v3kk
Eilen oli sama juttu, ettei toiminut. Silloin kun sain sen toimiin, sain onneksi jotain kirjotettuakin...
Tuosta vauva-lehdestä, meille pitäs tulla mutta ainakaan tänään ei posti tuonu kun laskuja :(
Ja Alpukka; mä muistan ainakin kysellä onko pyörä saanut liikuntaa :)
OP
Tuli mieleeen että lähteekö teiltä muilta hiuksia hirveesti? Mulla toi hiusten lähtö on ihan kauheeta ja vielä kun on pitkät hiukset niin ne kyllä näkyy, äsken petasin sänkyä, niin tyynyn alla oli varmaan puoli päätä..inhottavaa. tätä menoo oon kalju kohta :-/
Nyt mä löysin meille sopivat tuplat :) Käykääs kurkkaamassa: www.babyjungle.nl Sieltä löytyy Childwheels duo-jogger. Taaperon saa kavot menosuuntaan ja vauvan kovaankoppaan työntäjään kasvot työntäjään päin. Hintakaan ei päätä huimaa 299 e + 99 koppa.
Oliskohan noi mistään kotosin???
taas OP
Vauva lehdestä....
eipä tullut meillekkään tänään vauva lehteä,
soitin vauva lehden asiakaspalveluun ja kuulemma pyhät sotkee asiaa, laittoi kuitenkin toisen lehden tulemaan varmuuden vuoksi.
( . ) olo on mainio, kävelin tytön kanssa kauppaan pari kilometriä.
Tosin meidän tie on todella jäinen, eikä sitä oltu hiekoitettu,
soitinpa sitten kunnan tekniselle osastolle ja kyselin hiekoitusta...
Eli hiekkaa odotellaan...
Ruoka maistuu, ja energiaa riittää...
Hauskaa viikonloppua kaikille.
Mami ja kaapo 23+0 ja neiti 3v.
kun neiti meni päikyille...
KUN EI SITÄ VAUVA-LEHTEÄKÄÄN TULLUT!!!
Kiva kuulla (mitäs kivaa siinäkin nyt on..?) että muillekkaan ei oo tullut.. Ehkä sit maanantaina...=)
Näytti onnipapunen ihan hyviltä noi vaunut. Itse oon kans pähkäillyt et mistä löytäis hyvät kaksostenvaunut/rattaat.. Käytettyjä olen huuto.netistä kattonut muta taidan olla ika nirso.. ja pihi! En meinaan malttais ihan älyttömästi niistä maksaa...
Mulle on muuten tullut ihan törkee himo mehujäähän!!!!! Eilen illallakin idolssia katsellessa upposi 2! Tietääkö kukaan miten törkeesti niissä on sokeria? Että onko ne niinkuin limsaan verrattavissa? Kun katoin että siinä yhdessä puikossa on 0,6dl eli ei paljoa, mut ei siinä ollut kaloreita merkittynä lainkaan! (Eli ovat naisen logiikalla kokonaan kalorittomia! Eiks vaan! ;)
Mä oon ollu ihan nettipimennossa 3 päivää, meillä yht´äkkiä vaan ei toiminut netti ja apua saatiin vasta tänään.. täytyy kaivaa noi viimepäivien pinot esiin..
Mulla kivoja ultra-uutisia, eli oltiin 2. pvä rakenneultrassa, kaikki oli loistavasti ja kysyttiin sitten tietenkin sukupuolta ja tyttö olis melko varmuudella tulossa!! kätilö sai hyvin tutkittua asian kun typy oli hereillä kokoajan ja näytti jalkoväliään:)
Kylläpä muuten on muuttunut noi ultra-jutut tarkemmiksi, oltiin siellä varmaan puoli tuntia, katsoivat tarkkaan kaikki mahdolliset sydämen kammion toiminnot, selkärangan luutumiset, aivolohkot ym.. Siis esikoinen on syntynyt -05 kesällä ja silloin vaan tarkistettiin hädituskin että sydän ja aivot on tallella.. Onko muut joilla tulossa toinen tai kolmas jne huomannut moista? Kysyinkin sitä ja sanoivat että heillä on vaatimukset tarkentuneet ja pitää nähdä paljon enemmän kuin ennen..
Mutta nyt lukemaan aiempia pinoja..
t:minnis80 rv 19+2
Minä täällä ilmoittaudun taas joukkoon. Pahoinvointini takia en ole pystynyt koneella olemaan! Kahdessa edellisessä raskaudessa pahoinvointi loppunut 16 viikolla, mutta nyt ei puhettakaan!! Sen verran on kuitenkin helpottanut ettei tarvi pönttöä kokoajan halailla 1-2 kertaa päivässä oksennan, mutta välillä on jopa päivä tai pari etten ollenkaan!
Oltiin 4d ultrassa ja oli kyllä niin upea kokemus että huh huh... Raskausviikkoja oli tuolloin 23+0 ja voitteko uskoa että vaavin paino arvio oli 735gr... Lueskelin tuolta liberon sivuilta että tuommoinen paino on normaalisti viikoilla27-28!!!!! Lääkäri sanoikin että arvioitu syntymäpaino on siinä 4,5-5kg!!! No tuo kuopus painoi syntyessään 4520gr että eikai se puolikiloa siinä sit paljon eroa...
Oon kyllä käynyt välillä lueskelemassa teidän kuulumisia ja vissiin aikas monelle on poika tulossa ja muutama prinsessakin!!
Mammuliini rv23+3
Eilistä pinoa piti käydä kurkkaamassa, kun eilen ei tullut käytyä koneella ollenkaan.
Vauvan vakuutuksista oli puhetta, ja olen itekki vähän kahden vaiheilla, että sijoittaisko siihen vai ei. Meillä ei vakuutusta ole ollut näistä kahdesta jo olemassa olevasta lapsesta kuin esikoisella, ja kun se oli hänen kohdallaan tarpeeton, niin ei otettu toiselle ollenkaan. En tiiä sitten uskaltaako ihan noin tuudittautua tämän kolmannen kohdalla. Eikö se pitänyt hankkia viimeistään 3 kk ennen laskettua aikaa? Eli helmikuussa viimeistään olis otettava jos meinaa.
LARU, mulla kans mietityttää tuo 5-vuotiaan tarhaan vienti. Meillä on sama tilanne kuin 3xäipällä oli ollut, että esikoinen aloittaa eskarin syksyllä, ja olen miettiny että laittaisinko 5-vuotiaan sitten kans osa-aikaisesti tarhaan aina silloin kun esikko on eskarissa. Saattaa nimittäin hyvinkin haluta sinne kun tietää että toinen pääsee kavereitten kans touhuamaan. Pitänee elää sitten tilanteen mukaan, eli jos haluaa hoitoon, niin saa mennä. Melkein voisin ennustaa, että meillä kotona ei minun äitiysloman aikana lorutella saati askarrella yhtään nykyistä enempää...
Onko jollain kokemusta kestovaippailusta? Mulla on kaunis ajatus alkaa vauvan kans sitä kokeilemaan. Olen yrittäny netistä hankkia tietoa siihen tarvittavista systeemeistä, mutta niitä eri materiaaleja yms. on niin älyttömän paljon, että tämmösen alottelijan on kyllä vaikea päästä alkuun ilman apua. Jos joku on kestoja käyttänyt, niin kertoisitko hyviä ja huonoja kokemuksia!
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Palaga 20+4
Täälä rentoudun yksin kotona, vein pojan tarhaan äsken ja sit pitäs ite lähtee töihin klo 13. Jotenkin odotan jo innolla lomalle pääsyä, tympii välillä noi ilta- ja viikonloppuvuorot.
Aamulla oli ihana herätä kun vauva myllersi heti masussa, kun laitoin käden mahan päälle, kovin on kyllä vilkas tapaus.
Olo on mainio ollu jo muutaman viikon, selkäkään ei oo enää ollut kipee, hyvä niin koska en halua vielä saikullekkaan jäädä..
Mulle muuten ehdotettiin neuvolassa, että tällä kertaa tehdään synnytystapa-arvio, koska esikoinen tuli väärässä tarjonnassa ja jäi vähän jumiin, ihan kiva, ehkä ei hirvitä tuleva synnytys sit niin paljoa.
Mutta nyt ruuan laittoon ja muihin askareisiin, hauskaa viikonloppua kaikille
äite rv 22+3