Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**TOUKOKUISET perjantaina**

05.01.2007 |

Ei nähdäkseni ollut pinoa...

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jospa nyt viestini suostuttaisiin näyttämään. Aamupäivän kirjoittelu kun näytti häipyneet tuhka tuuleen. Vähän ongelmia ollut just viestien kirjoituksessa joulun jälkeen. Sivuja oon kyllä nyt päässyt aina lukemaan (siinä oli aikaisemmin ongelmia).

VAKUUTUKSISTA: Ei olla edellisille otettu, ja tuskinpa otetaan tällekään. Meillä on sairasteltu oikeasti tosi vähän, nuhakuumetta ja ripulia kummempaa ei koskaan (siis lapset!). Lääkärissäkään ei ole käyty kuin ns. turhan takia (korvat tarkistuttamassa). Laskettiin, että ollaan tässä vaiheessa jo " säästetty" sen verran, että vaikka jotain sattuisikin, jäätäisiin joka tapauksessa plussan puolelle. Kuulemma esim. pääkaupunkiseudulla voi olla sen verran jonoja ym, että vakuutuksesta on sillain hyötyä, että voi suoraan mennä yksityiselle. Meillä pääsee heti tuohon neuvolalääkäriin, jos tarve on, ja ei päivystyksessäkään kauaa ole tarvinnut odottaa, eli ei olla nähty tarpeelliseksi.

MUIDEN LASTEN HOITOON VIENNISTÄ: Meillä lapset jää kotiin, kun vauva syntyy. Ovat kyllä sen verran pieniä (kesällä 3v ja 2v), ettei niille ihmeempää toimintaa tarvitse järkätä, ja leikkivät yleensä kyllä ihan keskenään (lue: yleensä siis kinastelevat, mutta eivät kaipaa äitiä leikittäjäksi). Tuo ulkoilu vain vähän jo etukäteen kauhistuttaa, kun pukeminen on jo nyt tarpeeksi hikistä hommaa. Olisivat tuossa jäisellä ja kuraisella pihalla vaikka KOKO ajan, enkä oikeasti jaksaisi siellä värjötellä tunti kaupalla. Taloyhtiön viimeinen toinen lapsiperhekin on muuttamassa pois:( Lisäksi meillä ei ole autoa käytössä, ja kolmen kanssa tuskin jaksaa kovasti linja-autoilla, joten taitaa kerhoilutkin ym. jäädä aika vähiin... Pitää varmaan jo etukäteen alkaa suunnitella kaikkea toimintaa ensi talveksi, luoda uusia suhteita täälläpäin asuviin kotiäiteihin ym. Onneksi kesällä liikkuminen on vielä paljon helpompaa!

Kokeilen lähettää tämän nyt, ettei tule enempää kirjoiteltua turhaan.

Vierailija
2/31 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtihän se, jes!

KESTOVAIPPAILUSTA VIELÄ: Olisin sitten just tehnyt päätöksen yrittää tuota kestovaippailua ainakin pienessä määrin, kun juttelin eilen kaverini kanssa asiasta. Hän kun oli kokeillut, mutta sanoi sen olleen aika turhaa hommaa!! Oli myynyt kaikki vaippansakin pois:( Parilta muultakin olen kuullut masentavia kommentteja (kuinka vaipat ovat niin isoja, että vauvan on hankala nukkua selällään/ kyljellään, kuinka on hankala löytää omalle lapselle just sopivia vaippoja jne.). Kaikesta huolimatta aion ainakin kokeilla!

OM rv 21+2 tai 20+0

ps. Nyt meinannut iskeä masennus päälle, kun tunnen itteni jo tosi raihnaiseksi, ja matkaa olisi vielä niin paljon jäljellä toukokuuhun!! Tympii, vaikkei kai saisi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko huomanneet, että aika menee nopeasti? Ihan kiva, luonteeltani olen hieman kärsimätön ja haaveilen jo toukokuusta:)

Palaga kirjoitteli vielä vakuutuksista. Syntymättömän lapsen vakuutus pitää tosiaankin hakea 3kk ennen laskettua aikaa ja eka ultra pitää olla takana. Vakuutusyhtiölle on toimitettava kopiot neuvolakortista ja esim. Nordeaan pitää vielä laittaa sokerirasituksen tulos myöhemmin.

Meillä asian ratkaisi se, että olen itse ollut tosi kova sairastaan vauvana ja vanhempani katuivat kovasti, etteivät älynneet vakuutusta ottaa. Mies sen sijaan ei pahemmin vauvana sairastellut, mutta ei vara venettä kaada ja kun koirallekin tuli otettua hyvä vakuutus, niin ei lapsen kohdalla nyt säästellä.

Iskias-kivut vielä vaivaa, mutta paremmin menee, kun jätin ton koiran ulkoiluttamisen. Onneks anoppi on erittäin eläinrakas ja eläkkeellä. Toinen vaihtoehto olis ollut lähettää koira vanhemmilleni toiselle paikkakunnalle.

Maanantaina on neuvola ja asialistalla paljon. Koko kroppaa kutisee, varsinkin käsiä ja pelkäänkin, että maksa-arvot on koholla.

Ultrauutiset onkin ollu aika poikavoittoisia, mutta kiva, kun tyttöjäkin on ilmaantunut!

Me muuten päädyttiin nimeen Otto Eelis, mitäs mieltä ootte?

Viikonloppua odotellessa,

AE 20+5

Vierailija
4/31 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kestovaippailusta, olen esikoisen vauvasta asti kestovaipattanut, ja meinaan tulevankin vauvan näin vaipattaa. Tässä muutamia vinkkejä multa, korjatkaa muut jos näette asian erilailla:)

Eli ihan vauvan vaipatuksessa kannattaa mun kokemuksen mukaan käyttää harso+kuori-yhdistelmää. Harso on hyvä siksi koska pikkuvauvan joka vaipassa on melkein sitä kakkaa, joten harso on helppohoitoinen, halvin vaippa ja kuivuu nopeasti jos ei oo kuivausrumpua sekä voi pestä 90 asteessa vaikka joka kerta (norm 60 astetta). Kakkavaippa hoidetaan siten, että käsisuihkulla suihkutetaan kakka wc-pönttöön ja sitten harso sankoon missä vettä + loraus etikkaa odottamaan konepesua. On myös olemassa riisipaperia, joka laitetaan vaippaan ekaks pyllyä vasten, ja se sieppaa kakan hyvin, (se laitettaan roskiin) mutta minä ainaki huomasin ettei se toimi maitokakan kanssa vaan pitää olla " järeempää" kakkaa että se ei imeydy paperin läpi.. Eli siis kun kiinteet aloittaa.

Kuoreksi on hyvä olla pul-kuoria, eli ovat ns laminoitua kangasta joten pitävät hyvin pissan ja kakan sisässään. Ne on myös helppo huuhtaista lavuarissa jos niihin kakkaa menee, ei siis joka käytön jälkeen tarvii koneessa pestä. Myös villavaippahousut on hyvät, niistä tulee vähän isompi paketti, mutta ei tarvii hoidoksi kun tuuletuksen käytön jälkeen, tietty jos kakkaa niihin menee niin pestään käsin. Ja muuten pesu n. 3 viikon välein. Ruskovillalta saa aika ohkasia villahousuja, niitä meillä käytettiin eikä ollut liian iso paketti.

sitten jos rahaa löytyy niin on olemassa taskuvaippoja jotka helppokäyttöisiä, eli periaattessa kuori johon ommeltu tasku minne imuosa laitettaa (vaipan sisälle). Imuosa voi olla harso, tai frotee-, flanelli-, tai hamppukangasta nyt esimerkiksi. Ne ovat vaan aika hinnakkaita ja niitä pitää olla paljon jos meinaa niiden varassa vaipattaa. Mulla esimerkiksi on vain muutama joita käytän esim kylässä tms.

tässä nyt muutamia vinkkejä..

Vierailija
5/31 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kannattaa mennä tonne kestovaippainfo.fi sivuille kyselemään kaikesta, sieltä saa ihan varmasti vastauksen tyhmäänkin kysymykseen(vaikkei niitä oo, tyhmiä kysymyksiä siis..) Siellä on rento meininki!

Vierailija
6/31 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaks plussaakaan... Ajattelin sen johtuvan vielä muutosta, on posti tän kuun takkuillut ja ollut hidasta. Hyvä tietää ettei ole tullut monelle muullekkaan, joten ehkä se ei ole jäänyt välille.

Vakuutuksista on ollut keskustelua. Me ei olla aikaisemmin otettu eikä oteta nyt. Tapaturmavakuutus otetaan sitten kun vauva syntyy. Meillä pojat on olleet hyvin terveitä onneksi. Siskollani, jolla taas on ollut (onneksi) vakuutus, lapsi on sairastanut kovasti ja vakuutuksesta on heille ollut kovasti hyötyä.

Kestovaippoja aion minäkin kokeilla tällä kolmannella. Kokemusta ei ole ollenkaan. Vauva-lehden uusimmassa numerossa näytti olevan kestovaipoista jotain juttua.

Isompien hoidosta: Meillä jää 2,5v kotihoitoon ja 4,5v aloittaa sellaisessa kerhossa ensi viikolla, joka kokoontuu 2 kertaa viikossa 2h kerrallaan. Isompi ei ole kaivannut ollenkaan takaisin päviäkotiin ja on nauttinut kotona olosta nyt täysillä. Ajattelin silloin syksyllä, että mitenkähän käy kun päiväkoti loppuu, mutta hyvin on mennyt. Haluan kuitenkin hänelle tuollaista pientä aktiviteettia ja toivottavasti saisi myös uusia kavereita.

P. + Toukka 23?24? ja isoveljet 2,5v ja 4,5v

Vierailija
7/31 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ovat tällä hetkellä kullan arvoisia :) Itsekin olen ajatellut juuri tuota harso+kuori yhdistelmää!

edelleen p ja pojat :)

Vierailija
8/31 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveiset neuvolasta! Oli ihanaa kuulla taas sydänäänet, kun olin jo hermoillut asiasta. Masussa oli pari päivää ihan hiljaista ja tietenkin ajattelin jo kaikista pahinta vaihtoehtoa. Onneksi kaikki oli kuitenkin hyvin. Joku kyseli ultrista. Mulla on rakenneultra vasta ens viikon perjantaina, joten pitkältä tuntuu odotus. Taidankin olla viimeinen toukokuulaisista joka menee rakenneultraan. Toivottavasti tämä hyvien uutisten putki jatkuu sinne asti... Tosi monella on kaikki mennyt tosi hienosti. Hyvä niin.

Mitä mieltä olette kantoliinoista? Mulla ei ole aiempaa kokemusta asiasta, mutta nyt tämän vauvan kanssa ajattelin kokeilla. Oliskohan hug-a-bub liina hyvä aloittelijalle? Esikoisen kanssa kokeilin rintareppua, mutta se ei ollut ollenkaan mun juttu. En saanut sitä reppua säädettyä kunnolla itselleni sopivaksi. Olen melko lyhyt joten minusta tuntui, että olis pitäny olla pidempi selkä tai jotain. Käyköhän liinan kanssa samoin?

Vakuutuksistakin on ollu puhetta. Meillä esikoisella on vakuutus Lähivakuutuksesta ja ajateltiin ottaa tälle toisellekin. Se vaan harmittaa tossa Lähivakuutuksen ehdoissa, että se ei korvaa allergia juttuja eikä maitokorvikkeita. Just niille kun oltais tarvittu sitä vakuutusta.

Eipä tässä sitten kummempia. Mukavaa viikonloppua kaikille!

a1b1c1 19+2

Vierailija
9/31 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti tulen kertomaan ultrakuulumisia.. (on pojan kummisetä vielä kylässä) Ultra oli siis 13.oo. Kaikki oli oikein hienosti, vastasi viikkoja. :)

Pituutta oli n.20cm, kovasti venytteli jalkojaan. Lähetti selvän lentosuukon ja haisteli varpaitaan. <3 Aivan ihana kokemus! Kesti vaan hätäsesti 10min. (se vähän harmitti, olis voinu kattoa pidempäänkin ;D) No 4D-ultraan on sitten varattu aikaa 45min. :) Kerkiää kunnolla kattomaan.

Lähdin kotoota klo 12 (ultraan siis), poika ukahti sillon.. Tultiin miehen kanssa kotiin sitten 13.30 miehen kanssa ja poika heräsi juuri sillä sekunnilla. Ei ollut lapsenvahdilla ainakaan rankkaa! :D Hyvä niin.

Lukaisen illalla vielä pinon läpi... :)

Mukavia viikonloppuja kaikille ja hyviä vointeja möhömahat! ;)

t:Tiitiäinen (hymy korvissa :D), poika 2v ja Oiva rv 19+3

10/31 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka sai tänään Vauva-lehden? Tuli muovikuoressa, oli välissä Saamme vauvan -vihko. Siinä oli muuten ainakin jotain juttua kestovaipoista...

Ei mitään uutta tai erikoista, tulin vain lukemaan viestejä ennen illan menoja, mutta piti kommentoida tuota lehti-juttua...

Äippä rv 21+5 (neuvola kyllä väittää +6, mutta sitä en hyväksy ;D)

Vierailija
11/31 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on masu täys ja miehet (poika ja isi) kattoo pstimies Patea. :)

Kokeilin uudessa Kaks plus lehdessä ollutta reseptiä. (pannaria mihin tuli kinkkusuikaletta, paprikaa, herkkusieniä, purjoa, juustoraastetta jne.) Nam! Kannattaa kokeilla. Ihan mahtavaa, poikakin hoki " nam, nam" . :D

Ei tullut tännekään vauvalehteä. Näin sen Naistenklinikan kahviossa.. ja olin ihan että " mitä?" . Luulin että tilaus on loppunut tms. ;) Ei sentään. Kaks plus tuli sentään ajallaan.. Ja eikös se Vauvalehti muutenkin ole tullut lähempänä kuun puoliväliä?

onnipapunen:kivan näköset oli ainakin nuo tuplat mitä olit ajatellut! :) Ja kiva juuri tuo kun saa isomman kasvot menosuuntaan ja kopan itsensä päin.

Minnis80: Onnittelut tytöntylleröstä ja ylipäätänsä hyvin menneestä ultrasta! :) Meidän tämänpäiväinen ultra oli juuri samanlainen " häsellys" kuin esikoisesi aikainen. Sukupuolta ei edes keritty miettiä siinä tohinassa. :D Samapa tuo, terve on ja se on pääasia.

mammuliini79: Ihania kuulumisia oli sinullakin 4d-ultrasta! :) Hurjalta kuulosti tuo paino, mutta jokainen kasvaa omaa vauhtiaan!

Tylsää js jokainen olisi samasta muotista valettu. ;)

almaeino:Hyvältä kuulostaa tuo Otto Eelis yhdistelmä! Hyvät nimet olette keksineet. :)

a1b1c1: Meillä myös olisi tuo hug-a-bug hankintalistalla. Rintareppua käytettiin epäsäännöllisesti rintareppua, muttei se ollut yhtään hyvä. :( Niskat ja hartiat kipeytyi ja poika tuntui repsottavan ihan ihme asennossa. Kantoliinassa on ilmeisesti helppo imettääkin. :)

Noh.. ehkä tämä riittää tältä erää..

Ainiin tuli vielä mieleen... Eilen selvisi että kampaajanikin saa toukokuussa vauvan. (La11.5). :) Ihana sattuma!

Nyt.. hyviä viikonloppuja!

t:tiitiäinen, poika ja Oiva rv 19+3

Vierailija
12/31 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas ultrakuulumisia ja neuvolakuulumisia myös:D onnea ultrassa käyneille ja neuvolassa käyneille myös:) hienoa että kaikilla asiat hyvin <3 itse kävin tänään kans neuvolassa ja kaikki oli hyvin:D sydänäänet oli ihana kuulla jälleen kerran! sf mittakin oli kasvanut hurjasti...21,5cm oli et reilusti yläkäyrillä mennään! hauska juttu et viimeks menin sielä aivan alakäyrällä ja nyt mennään aivan yli käyrien vielä tässä vaiheessa!!

SELKÄKIVUISTA oli puhetta. niitä on tääläkin:( tänään ollut erityisen " tuskanen" päivä kun alamaha ja alaselkä ihan outo! ei nyt sillä lailla kipeä,mut sellanen ihme jomotus. no oon ajatellut et kaippa ne on kasvukipuja......vauva ainakin liikkuu todella voimakkaasti ja liikkeet tuntuu tosi lujina jo! :D

ONNIPAPUNEN sulla on yahoo välillä takunnut....niin mullakin täs hiljattain on muutaman kerran tökkinyt niin ettei ollenkaan anna kirjautua tai sitten en pääse lukemaan sielä mitään. sivut ei vain aukea! inhottava!! mulla menee pinna niin äkkiä et yleensä sammutan koneen jos on oikein hitaalla ;)

ALPUKKA kerroit mehujäähimosta:P no ne on varmaan terveellisempiä kun kermajäätelö....mulla nimittäin on tullut NOUGAT jäätelö himo!! oon tässä parina kauppareissuna ostanut valion litran paketin nougat jätskiä ja kun sitä syön niin kamala himo tulee ja vois syödä koko paketin :(

MINNIS80 Onnea tytöstä!!!!!!:)

ALMAEINO ai te ootte jo nimen päättänyt:) kivalta kuulostaa!!

a1b1c1 KANTOLIINASTA....mä oon kans miettinyt et ostan joko liinan tai repun. mulla ei oo kokemusta muutaku ergo repusta,mut siihen tuo poika oli sillon vielä niin pieni et myin sen saman tien ku olin ostanut. et en tiedä oisko liina mullekkin sit parempi vaihtoehto...? mut jomman kumman oon ajatellut hankkia,repun tai liinan. pelottaa vaan jaksanko sitä liinaa sit tosissaan alkaa käyttämään..

jaah jälleen menoks....koti kutsuu.... oikein hyvää viikonloppua kaikille!!

Vierailija
13/31 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

A1b1c1, etpäs olekaan viimoinen, joka menee rakenneultraan.. Minulla on vasta 22.1., ja tuntuu tosi pitkältä ajalta odottaa sitä.. :( Toivottavasti hyvä onni kestää minullekin asti sitten..! Pelottaa kauheasti, ettei kaikki olisikaan hyvin.

Kävin tänään neuvolalääkärillä, johon neuvolatäti minut toissapäivänä määräsi, supistukset ovat nimittäin muuttuneet ajoittain kipeiksi. Kohdunsuu oli kuitenkin kiinteä ja kiinni, joten toistaiseksi ei mitään huolta siitä asiasta. Ei niitä kivuliaita niin monesti tule päivässä kuin kivuttomia, jotka kuulemma ovat normaaleja. Aika ronski mies oli ja isokourainen se lääkäri, kävi aikas kipeää kun se kaiveli tuota kohdunsuuta ja koitteli, ja paineli samalla kohtua tosi lujaa! Ainiin, ja pissakoekin oli normaali, sekin kun otettiin.

Pienoinen potkii massussa kovasti, ja sain taas kuulla sydänääniä tänään (viimeksi toissapäivänä), ja se on kiva. Minulla on häpyluu aivan sairaan kipeä, varsinkin iltaisin, ja jomottaa alavatsaa muutenkin. Sanoi, että ovat liitoskipuja. Tässä vaiheessako niitä jo tulee..:) Enpä tiennyt tuotakaan. Minullakin muuten iskias vähän vaivaa, saa nähdä paheneeko, toivotaan ettei.

Huh, olipa vuodatus, enpä ole pitkään aikaan käynytkään kirjoittamassa. Hyvää viikonloppua kaikille masukkaille! Voikaa hyvin.

sämpylä 19+3

Vierailija
14/31 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania ultrakuulumisia tosi monilla!!

MINNIS80 onnea tyttösestä! Mä oon huomannut ton saman, että ultrat on tarkentuneet tosi paljon eli, että paljon enemmän tutkitaan kuin ennen. Mielestäni myös itse kuvan laatu on tarkentunut. Muistan kun

-95 olimme esikoisen ultrassa, niin itse en ainakaan ymmärtänyt kuvasta juuri mitään, vai oisiko siis niin, että on vain tullut isommaksi ja viisaammaksi:)

LARU HopLop sijaitsee Vantaanportin Retailparkissa ja kutsuvat itseään seikkailupuistoksi. Tässä on linkki: http://www.hoplop.fi/

ÄITE82 kirjoitteli hiusten lähdöstä. Minulla pysyvät hiukset päässä raskauden aikana ihan normaalisti, mutta sitten kun lopetan imetyksen, niin sitteen niitä lähtee ihan tajuttomasti:(

ALMAEINO noi kutinat kannattaa ottaa vakavasti eli käydä tarkistuttamassa maksa-arvot, mutta kyllä kutinaa voi olla ihan muutenkin. Ekassa raskaudessa mulla oli maksa-arvot koholla ja silloin kutisivat ainoastaan jalkapohjat. Muissa raskauksissa kutinaa on ollut ajoittain lähes kaikkialla muualla (kuin jalkapohjissa) ja varsinkin vatsassa, mutta maksa-arvot on olleet kohdallaan. Mulla auttaa tohon kutinaan, että suihkun jälkeen rasvaan itseni vielä vähän kostealle iholle. Jos tuo rasvaus unohtuu, niin auta armias kun kutittaa.

Otto Eelis on muuten mukava nimi, hyvin sopivat yhteen:)

a1b1c1 mulla ei ole mitään kokemusta liinailusta (repusta kylläkin ja en tykännyt), mutta tossa muutama kuukausi takaperin etsin tietoa eri keskustelupalstoilta yms. + täältäkin sain hyviä vinkkejä ja ostin sitten huuto.netistä itselleni tuollaisen Hug-a-bubin. Suurimmaksi osaksi se oli saanut vain positiivista palautetta ja sopii ilmeisesti hyvin juuri vastasyntyneelle ja varsinkin kesävauvalle (ei ole kauhean kuuma). Saas nyt nähdä miten käy, liinailu ilmeisesti on vähän sellaista, että siihen joko hurahtaa tai sitten ei.

ONNIPAPUNEN noi tuplat näytti tosi mukavilta, kätevää kun lapset saa eri suuntiin. Hintakaan ei ole paha.

Kävin eilen työpaikalla kertomassa raskaudesta ja hakemassa äitiyslomaa. Kävipä hyvä tuuri kun törppö esimieheni oli itse lomalla ja hänen mukava sijaisensa oli paikalla, ei tarvinnut kuunnella minkäänlaista kettuilua asiasta (tosiaan luulisi, että nainen ja kolmen lapsen äiti osaisi suhtautua asiallisesti äitiyslomalaisiin, mutta kun ei niin ei). Jätin Kelan-paperit henkilöstötoimistoon ja laittavat sieltä ne sitten eteenpäin, toivottavasti nopeasti. Tosin tulen saamaan saman äitiysrahan kuin 2004 syntyneestäkin eli ei nyt ole mitään jännitettävää. Äitiyspakkauksen otin rahana, kun vaatetta ja tavaraa löytyy yllin kyllin.

(.) Vauveli liikkuu mukavasti ja monottaa äitiä milloin mistäkin suunnalta. Isommille lapsille emme ole vielä kertoneet, että tuleva vauva on poika. Kerromme varmaan jos ja kun joudun/pääsen taas ultraan ja saamme vielä asiasta toisen varmistuksen, kuitenkin ennen vauvan syntymää.

Kolmeplusyks ja 23+2

Vierailija
15/31 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin pojan ja äitini kanssa Ideaparkissa ja sieltä löytyi kanssa tuollainen elämyspuisto PiiPoo, poika tykkäs kamalasti ja aikaa siellä menikin n. tunti. Siellä oli oikein diskokin, oikea DJ soittamassa ja poika innostui siitä ihan kamalasti :)

Törkeän kallis vaan; 5 eur. lapsi ja 2 eur. aikuinen. Yli 4 veen voi jättää tunniksi hoitoon.

Kantoliinoista ollu puhetta; meillä on Caro-kantoliina, trikoinen ja se on toiminut meillä ihna hyvin, hinta oli uutena joku 40 eur. Hug-a-bug:ia katselin, mutta hinta oli liian suolanen ja tuo meidän liina on toiminut meillä kummallakin ( ukolla ja mulla hyvin )

Onnittelut kaikille hyvistä neuvola-kuulumisista sekä ultrista :)

OP

Vierailija
16/31 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika touhukas ilta taas kun minäitepiiperolla on vauhti päällä. Enpä ehtinyt lukea kuin pari viestiä niin vessasta kuulu: OHO! Haluaa käydä pöntöllä ja ei ollut kerinnyt ihan kokonaan niin kakka nökötti lattialla, jipii. Kiva, että haluaa tehdä itse kaiken, mutta välillä rassaa. Pistää tosiaan miettimään, että jatkaako hoidossa vai ei kun vauva syntyy?

Kantoliinailua olen miettinyt minäkin, kun siskoltani se näytti sujuvan niin kätevästi. Repusta en tykkää, mutta isommalla(8kk) todettiin rinkka hyväksi, molemmat pystyi kantamaan. Edellyttää, että vauva jaksaa jo istua. Kestovaippoja en aio edes kokeilla, olen aivan liian laiska siihen hommaan.

Huohotusta ja hiusten lähtöä täälläkin, ihan kuin ois jo pitemmälläkin odotus. Supistelut jatkuu edelleen, tänäänkin kauppareissun jälkeen oli tosi tukalaa. Ärsyttää kun kotikin on ihan hyrskynmyrskyn, ei vaan pysty siivoomaan ja miestä ei häiritse :(

Jaa pitänee lähteä katselemaan kaaosta ja laatia suunnitelmaa " kuinka selvitä sekamelskasta menettämättä hermojaan"

Vierailija
17/31 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Mainitsit, että jätit kelan paperit henkilöstötoimistoon, vaikka saat saman äitiysrahan kuin viimeksikin. Onko edellinen lapsesi siis alle 3v. ennen kuin seuraava syntyy? Itse saan paperit neuvolasta vasta ensi kerralla, mutta kiinnostaa tietää miten niiden kanssa toimitaan. Olen ollut koko ajan hoitovapaalla, joten näkevätköhän kelassa suoraan ne edelliset tiedot vai pitääkö taas toimittaa jotain uusia. En todellakaan jaksaisi lähteä selvittelemään yli kaksi vuotta vanhoja tuloja.

Onko jollakin tietoa?

Vierailija
18/31 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas oli tullut ihania ultrakuulumisia ja neuvolakuulumisia, Onnea niistä

tasapuolisesti kaikille!

Supisteluja taitaa olla monella muullakin, tosiaan nuo kivuttomat kuuluu asiaan, mut kipeät pistää pelästymään.....sama täällä, mut lääkäri tosiaan vasta 16.1.

Hiustenlähdöstä: Sitä on ilmassa täälläkin ja tosiaan, kun on pitkät hiukset niin tätä vaivaa on vaikea olla huomaamatta :) Aiemmin hiukset ovat tippuneet vasta synnytyksen jälkeen, noh onneksi tästä mun pehkosta on varaakin vähä lähtä.

Jätskin himosta: Sama myös täällä ja ollut kaikissa raskauksissa myös ja sitähän menisi vaikka kuinka paljon:D

Mulle on tullut nyt semmoisia kuumien aaltojen tapaisia hikoilukohtauksia, esim. eilen neuvolassa olin aivan hiestä märkä. Välillä myös tuntuu, että ilma tuppaa loppumaan ja on aivan pakko lähtä haukkomaan raikasta ilmaa. Näitä samoja juttuja on ollut myös aiemmissakin raskauksissa. Pistää vaan huvittamaan, koska olen yleensä semmoinen vilukissa.

Kantoliinasta: Mietiskelin eilen, että minkähänlainen se olisi meiän käytössä ja näinkin siitä sitten viime yönä unta. No unessa ainakin se osoittatui tosi kätsyksi, joten ties vaikka tulisi hankittua;) Te jotka ehditte kantoliina kaupoille ennemmin, niin kertokaas vähän sitten, että mistä hommasitte ja millaisia.

Lalla ja pallero rv23+1

Vierailija
19/31 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

A1B1C1 Olen ymmärtänyt asian näin, että kun isompi lapsi on alle 3v. uuden lapsen syntyessä (ja on siis oikeutettu samaan päivärahaan) laskevat Kelassa kuitenkin äitiyspäivärahan myös edellisen verotuksen mukaan. Näistä sitten antavat sen paremman. Minä kuitenkin varmuuden vuoksi kirjoitin lisätietoja kohtaan hakevani samaa äitiyspäivärahaa kuin edellisestä lapsesta (kun olin edellisen verotuksen aikaan jo äitiyslomalla ja hoitovapaalla ja tulot olivat pienemmät). Sitä tosin vähän ihmettelin miksi ottivat hakemuksen henkilöstötoimistomme kautta toimitettavaksi, kun työantaja ei kuitenkaan maksa -valitettavasti- mitään extraa. Jos olisin ollut töissä lasten välissä maksaisi työnantajani täyden palkan 72:lta ekalta päivältä.

Kolmeplusyks ja 23+2

Vierailija
20/31 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin just vapaailtaa viettämästä kaupungista. Kyllä teki hyvää käydä kaverin kanssa istumassa iltaa kahvilassa! Nyt jaksaa taas innolla odottaa esikoisen heräämistä aamulla :)

Sitten kommentteja:

KANTOLIINOISTA: Ostin esikoisen ollessa pari kolme kk käytetyn trikooliinan Huuto.netistä ja totesin sen todella käyttökelpoiseksi tavaksi hoitaa esim pyykit (silloisen asunnon) alakerran pyykkituvassa jne.

Kantoliinoja myydään monessa nettikaupassa ja esim Oulussa on mahdollisuus vuokrata liinaa viikoksi ja päättää sen jälkeen, haluaako liinan ostaa (siinä tapauksessa maksaa vain erotuksen mitä vielä liinan hinnasta on jäljellä vuokran jälkeen eli ei tule lisäkuluja kokeilusta paitsi tietysti siinä tapauksessa että palauttaa liinan). Kaveri teki niin ja tykästyi liinailuun kovasti. Viikossa kerkiää aika hyvin jo kokeilla ja tunnustella, miten vauva reagoi liinassa oleiluun.

KESTOVAIPOISTA: Meillä käytetty myös esikoisella syntymästä lähtien ja kokeiltu kovin monenlaisia vaihtoehtoja. Ehkä komppaan aika lailla Minniksen ehdotusta harso+kuori yhdistelmästä, jos haluaa kokeilla kestoilua - ei tule kalliiksi, kuivuu nopeaa, ei tule jumbopakettia jne.

Sitten kun lapsi alkaa liikkumaan enemmän, on kyllä jo hyvä olla muitakin vaihtoehtoja kuin pelkät harsot. Itse tykkään myös käyttää täyttövaippoja (esim Napa-Kettu, Swaddlebees ja FuzziBunz hyviä) ja niihin voi käyttää imuina samoja harsoja tai muita itse ommeltuja lärpäkkeitä eri materiaaleista (itse ompelin täsmäimuja esim vanhoista froteepyyhkeistä ja uusista hamppu/bambu/mikrokuituimukankaista). Tarralliset sisävaipat ovat myös todella hyviä. Itse olen käyttänyt lähinnä omatekoisia plus Napa-Ketun sisävaippoja. Nämä ovat tietysti kalliimpi vaihtoehto harsoille, mutta kun pääsee esim kokoon M tai L harsoilla, niin sitten näitä M/L-kokoisia vaippoja voikin käyttää jo pitkän aikaa (väh.½-1v). Myös pottailu helpottaa vaippa-arkea. Meillä ei esim ole enää tarvinnut juurikaan kakkavaippoja huuhdella sen jälkeen, kun poika oppi tekemään kakat pottaan 9kk iässä.

Kestoiluun liittyy se totuus, että jos haluaa pitää ohuita vaippoja, pitää niitä jaksaa vaihtaa lyhyin väliajoin. Maksimissaan 3 tunnin välein, jotta vaipasta ei tarvi tehdä jumbokokoista. Tietysti eroja on lasten välillä siinä kuinka usein pissaavat/kakkaavat jne, mutta pieni vauva tekee tarpeitaan vähän väliä. Jotkuthan esim. käyttävät yöllä kertakäyttövaip-

paa juuri tämän takia, ettei tarvitse vaihtaa vaippaa yöllä. Sekin monelle erittäin hyvä vaihtoehto. Meillä esikoinen nukkuu lähes tulkoon samassa asennossa jumbovaippa päällä, mutta annan sitten vastineeksi pepun tuulettua aina aamupalan ajan ja muulloinkin. Monia tapoja :)

OMASTA KUNNOSTA: Itse havahduin tässä joitakin viikkoja sitten siihen , että jos meinaan vielä alkaa parantamaan peruskuntoa ennen loppu- raskautta, niin se on tehtävä NYT :D Jotenkin aika on vaan hiipinyt niin salakavalasti eteenpäin ja nyt ollaan jo ylitetty raskauden puoliväli. Olen alkanutkin tehdä 1½tunnin kävelylenkkejä useana päivänä viikossa ja jo nyt olen huomannut, miten paljon vaikutusta raittiilla ulkoilmalla ja kävelyllä voi olla omaan mielialaan ja kuntoon. Ei ainakaan vielä hengästytä ylämäessä ja vaunujakin jaksaa pukata! Pitää vaan ottaa itseään joka päivä niskasta kiinni ja pakottaa ulos, jotta se hyvä olo pääsee sieltä tulemaan :)

Mutta nyt saa riittää romaaninkirjoitus tältä illalta. Nyt saunomaan!

Vointeja kaikille mahankasvattajille ;)

Precious 21+0