Ärsyttävä ennakko-oletus, että kaikki vanhemmat toivovat omaa sukupuoltaan olevia lapsia.
Ja josnäin ei ole, niin siten oletetaan että ollaan pettyneitä.
Kommentit (4)
Kakkosen kohdalla toivoin taas tyttöä, miehelle oli ihan sama kumpi tulee, poika tuli. Kyllä siihenkin tottui, ihana pakkaus. ;)
Jos sinä et toivo omaa sukupuoltasi olevaa lasta, etkä ole pettynyt puoleen tai toiseen, miksi välität tuollaisista odotuksista? Mikä vimma ihmisillä on miellyttää jokaista? Ja kun se ei luontaisesti suju, koska ajatusmaailmoja on yhtä paljon kuin ihmisiä, pitää sitten vinkua jossain nettipalstalla siitä, että " voi itku, kun on olemassa ihmisiä, joita minä en voi omalla olemuksellani ja ajatusmaailmallani miellyttää" .
että jotkut kuvittelevat OMIEN ajatusmaailmojensa olevan yleispäteviä. Se ärsyttää. Tosiasia on, että asiassa kuin asiassa yksi tykkää äidistä, toinen tyttärestä, ja se on ihan ok. Se on ärsyttävää kun joku joka " tykkää äidistä" olettaa kaikkien muidenkin " pitävän äidistä" tai vaihtoehtoisesti valehtelevan...
Eikä kyse tällöin ole halusta miellyttää toisia omilla mielipiteillään, arvoillaan ja valinnoilaan, vaan oikeudesta omata ne omat mielipiteensä. Minulle on ihan se ja sama onko joku samaa mieltä asioista kanssani tai pitääkö hän minun näkemyksistäni, mutta jumalauta minulla on oikeus niihin näkemyksiin ja omaan mielipiteeseeni ilman, että tulen leimatuksi valehtelijaksi tai teeskentelijäksi.
Terv: yksi äiti, joka ottaisi pelkkiä poikia jos nyt valita saisi (mutta on toki onnellinen terveestä tytöstä yhtälailla)
Toisen lapsen kohdalla minä sitten toivoin poikaa, ja mies tyttöä :)
Nyt kolmannen kohdalla emme kumpikaan osaa päättää kumpaa toivomme. Esikoisemme on tyttö, nuorempi poika.