Miksi jotkut miehet ajattelevat, että hyvät käytöstavat ja herrasmiehisyys ovat tasa-arvon vastaisia?
Kommentit (8)
En ole mies, mutta luulen, että kyse on sukupuolesta riippumatta samasta asiasta: hyvä käytös koetaan virheellisesti nöyristelyksi ja ikään kuin sille periksi antamiseksi, että toinen osapuoli olisi jotenkin arvokkaampi kuin itse on.
No esimerkiksi se ei ole mitään tasa-arvoa, että mies avaa aina naiselle oven. Hyvää käytöstä se silti on.
Oma veikkaukseni on, että jos mies vaivautuu käyttäytymään herrasmiesmäisesti, ei naisella tulisi olla seksuaalista itsemääräämisoikeutta, vaan naisen pitäisi olla palkinto hyvistä tavoista. Jos nainen saa päättää itse harrastaako seksiä, ei miehen tarvitse tuhlata hyviä tapoja, kun saanti ei ole 100% varma.
Yläasteella naisopettaja varoitti että liika tasa-arvovouhotus vie naisilta ovenavaus- ym edut, joita herrasmiehet tarjoavat.
Vierailija kirjoitti:
Yläasteella naisopettaja varoitti että liika tasa-arvovouhotus vie naisilta ovenavaus- ym edut, joita herrasmiehet tarjoavat.
Miksi? Miten ne liittyy toisiinsa, että naisella on oikeus luoda omaa uraa, kouluttautua, omistaa?
Kun eivät itse niitä hallitse niin luulevat että hyväkäytöksiset miehet ostavat naisen käytöksellään.
Ei ne niin ajattelekaan.
Miehet ajattelee, ettei nykyajan paskanaiset ansaitse herrasmiesmäistä kohtelua.
"jotkut miehet" ajattelee esim. äitiään kun tyydyttävät itseään.