Määräaikaisena työntekijänä tunnen syyllisyyttä työnhausta
Vaihdoin vakituisesta työpaikasta pois, kun sain lähempää kotia kohtuullisen pitkän määräaikaisuuden. Siitä on nyt kulunut osa. On ollut todella raskasta, kun työpaikan kulttuuri on sellainen, että jokainen pärjätköön itse.
Uusiin työtehtäviin opastamiseen on työpaikalla suhtauduttu nihkeästi, ei kuulemma kenelläkään oikein ole sellaiseen aikaa. Samalla tulee valitusta siitä, ettei vauhti töissä ole sitä luokkaa kuin toivottiin.
Olen lähiaikoina menossa työhaastatteluun. Olen ollut pitkään todella kuormittunut . Toivon nyt kovasti, että saisin tilalle pian paremman työpaikan.
Miten pääsen haastattelua varten eroon siitä ajatuksesta, etten saisi määräaikaisena etsiä muita töitä, vaan että minun pitäisi vain kestää, oli työpaikka millainen tahansa?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Meillä määräaikaisessa sopimuksessa ei ole irtisanomisoikeutta juuri tuosta syystä: jos ei ole valmis sitoutumaan työhön, niin ei palkata.
Eli pidätte väkisin töissä sellaisen henkilön, joka haluaisi teiltä pois? On varmasti sangen tuottava ja motivoitunut työntekijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä määräaikaisessa sopimuksessa ei ole irtisanomisoikeutta juuri tuosta syystä: jos ei ole valmis sitoutumaan työhön, niin ei palkata.
Eli pidätte väkisin töissä sellaisen henkilön, joka haluaisi teiltä pois? On varmasti sangen tuottava ja motivoitunut työntekijä.
Sairaslomien määrä osastolla saattaa nousta kattoon, jos huonosta työpaikasta ei pääse millään konstilla eroon.
Mites määräaikaisesta työstä lähdetään ennen määräajan loppua? Vai onko sopparissa irtisanomisaika?
Itse olin määräaikaisena yhdessä paikassa missä vähän hidaskin työntekijä olisi haluttu pitää määräajan loppuun asti kun ei muitakaan ole. Onneksi tyhmyyttään ketjuttivat lyhyitä määräaikaisuuksia niin ei tarvinnut kauaa kärvistellä. Niille tuli ihan puskista etten kirjoittanutkaan seuraavaa pätkäsopparia joka olis alkanut taas seuraavalla viikolla.
Vierailija kirjoitti:
Mites määräaikaisesta työstä lähdetään ennen määräajan loppua? Vai onko sopparissa irtisanomisaika?
Itse olin määräaikaisena yhdessä paikassa missä vähän hidaskin työntekijä olisi haluttu pitää määräajan loppuun asti kun ei muitakaan ole. Onneksi tyhmyyttään ketjuttivat lyhyitä määräaikaisuuksia niin ei tarvinnut kauaa kärvistellä. Niille tuli ihan puskista etten kirjoittanutkaan seuraavaa pätkäsopparia joka olis alkanut taas seuraavalla viikolla.
En ole itse lähtenyt määräaikaisesta työstä kesken kaiken. Kollega lähti kuitenkin yhdestä paikasta kesken määräaikaisen työsuhteen, vaikkei sopimuksessa ollut irtisanomisaikaa. Työnantaja antoi lähteä, koska totesi ilmeisesti, että on kaikille parempi ettei ihmisiä yritetä pitää vastentahtoisesti.
Monesti tuollaiset rivakkaan tahtiin touhuilijat tekevät paljon virheitä, joita sitten selvitellään ja siihen menee aikaa ja vaivaa. Tosi typerää vaatia muitakin tekemään työt juosten kusten.
Vierailija kirjoitti:
Monesti tuollaiset rivakkaan tahtiin touhuilijat tekevät paljon virheitä, joita sitten selvitellään ja siihen menee aikaa ja vaivaa. Tosi typerää vaatia muitakin tekemään työt juosten kusten.
Tärkeintä on ilmeisesti onnistua näyttämään puuhakkaalta, tuloksista viis.
Tilanne tuntuu tietysti ikävältä, mutta olen miettinyt omaa jaksamistani. Ei ole kenenkään etu, jos uuvun töiden takia. Tuskin työnantaja silloin minua pätkän jälkeen tähän paikkaan vakituiseksi palkkaa.
Ja jos ei suosiolla päästetä lähtemään määräaikaisesta niin työuupumus on kyllä ihan pätevä syy sairaslomaan.
Vierailija kirjoitti:
Miks
Koska vakuutin työhaastattelussa olevani kiinnostunut hoitamaan työtä koko sopimusjakson. En olisi sanonut niin, jos olisin tiennyt millainen työpaikka tämä oikeasti on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks
Koska vakuutin työhaastattelussa olevani kiinnostunut hoitamaan työtä koko sopimusjakson. En olisi sanonut niin, jos olisin tiennyt millainen työpaikka tämä oikeasti on.
Siitä syntyy henkinen ristiiriita. Aina kaikki ei mene kuten toivoisi, mutta on vaikea käsitellä sellaista tilannetta, joka on mennyt ihan toisin kuin odotti. Jos työpaikka olisi ollut sellainen kuin työnantaja lupaili, en katseli muita työpaikkoja, kun työpätkää on vielä paljon jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks
Miksi alapeukku?