Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Määräaikaisena työntekijänä tunnen syyllisyyttä työnhausta

Vierailija
11.12.2023 |

Vaihdoin vakituisesta työpaikasta pois, kun sain lähempää kotia kohtuullisen pitkän määräaikaisuuden. Siitä on nyt kulunut osa. On ollut todella raskasta, kun työpaikan kulttuuri on sellainen, että jokainen pärjätköön itse.

Uusiin työtehtäviin opastamiseen on työpaikalla suhtauduttu nihkeästi, ei kuulemma kenelläkään oikein ole sellaiseen aikaa. Samalla tulee valitusta siitä, ettei vauhti töissä ole sitä luokkaa kuin toivottiin.

Olen lähiaikoina menossa työhaastatteluun. Olen ollut pitkään todella kuormittunut . Toivon nyt kovasti, että saisin tilalle pian paremman työpaikan.

Miten pääsen haastattelua varten eroon siitä ajatuksesta, etten saisi määräaikaisena etsiä muita töitä, vaan että minun pitäisi vain kestää, oli työpaikka millainen tahansa?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi teenkin keikkatöitä siellä missä haluan, minä aikoina haluan ja missä vuoroissa haluan.

Vierailija
2/33 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi teenkin keikkatöitä siellä missä haluan, minä aikoina haluan ja missä vuoroissa haluan.

Tuo ei onnistu joka alalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tämä avaus provo? Vai onko joku oikeasti niin tyhmä, anteeksi: pyhimyksellinen, että asettaa työpaikan edun oman etunsa edelle? Määräaikaisestakin työstä voi erota.

Vierailija
4/33 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko tämä avaus provo? Vai onko joku oikeasti niin tyhmä, anteeksi: pyhimyksellinen, että asettaa työpaikan edun oman etunsa edelle? Määräaikaisestakin työstä voi erota.

Kauan sitten kärvistelin yhden pitkän määräaikaisuuden loppuun sillä ajatuksella, että saattaisin saada sen päätyttyä jatkoa. Kissan viikset sain.

Olisi pitänyt hyvissä ajoin alkaa etsiä muuta, jotta ei työpätkän lähestyessä loppuaan olisi ollut niin kova hoppu löytää vain äkkiä joku muu työ. Toki työpätkän aikana oli lupailtu kaikenlaista, mutta eivät nämä pomon maalailut sitten toteutuneet.

Vierailija
5/33 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piirit ovat pienet. Ei välttämättä tarvitse myöhemmin kysellä uusia hommia, jos lähtee työpaikasta kesken sopimusjakson.

Vierailija
6/33 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto 

Vierailija
7/33 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ottaa päähän että vaihdoin ihan ok vakkarityön kauempana tällaiseen. Halusin lyhyen työmatkan, mutta en huonoa työyhteisöä.

Vierailija
8/33 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon sitä määräaikaisuutta on jäljellä?

Todella kummaa, että suhtautuvat työpaikalla nihkeästi määräaikaiseen, kun kerran tilalle joku tarvittiin. Aika taliaivoja tyyppejä.

Vierailija
9/33 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella kummaa, että suhtautuvat työpaikalla nihkeästi määräaikaiseen, kun kerran tilalle joku tarvittiin. Aika taliaivoja tyyppejä.

Yli puolet. Voimat alkavat vain olla lopussa.

Vierailija
10/33 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yli puolet. Voimat alkavat vain olla lopussa.

En usko, että työpaikalla on huomattu miten raskasta tämä on minulle ollut. Saan vain kuulla ihmettelyä miksi oikein olen pitkän kokemuksen omaavia kollegoja hitaampi.

Vierailija
11/33 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakemassani työssä on nykyistä parempi palkka. Saa nähdä miten haastattelu menee.

Vierailija
12/33 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatuksia aiheesta?

Vierailija
13/33 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto 

Vierailija
14/33 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piirit ovat pienet. Ei välttämättä tarvitse myöhemmin kysellä uusia hommia, jos lähtee työpaikasta kesken sopimusjakson.

Ei tarvitse, jos saa keljun määräaikaisen sijasta paremman vakituisen työn.

Vierailija
15/33 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tällä hetkellä vakituisia töitä tarjolla, kun talous sukeltaa. 

Vierailija
16/33 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jälkikäteen ajateltuna ei olisi kannattanut vaihtaa vakituista työtä määräaikaiseen, mutta pitkät työmatkat verottavat nekin voimia. Ei voinut etukäteen tietää kuinka nopeasti koko maa syöksyy taantumaan ja yrityksiä alkaa kaatua.

Vierailija
17/33 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jälkikäteen ajateltuna ei olisi kannattanut vaihtaa vakituista työtä määräaikaiseen, mutta pitkät työmatkat verottavat nekin voimia. Ei voinut etukäteen tietää kuinka nopeasti koko maa syöksyy taantumaan j

Aika moni on nyt siksi hakemassa töitä. Haastatteluun pääseminen ei vielä takaa mitään, mutta onhan se lupaava merkki.

Vierailija
18/33 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en. Kun tiedän, milloin määräaikainen loppuu, alan katsella seuraavaa. Useamman kerran on tarjottu jatkoa tyyliin viimeisellä viikolla tai toiseksi viimeisenä päivänä ja naristu, kun olen todennut, että ei kiitos, mulla on jo sopimus muualle. Jos haluavat minut, on tehtävä joko vakituinen sopimus alun alkaen tai jatko hyvissä ajoin ennen määräaikaisen loppua. Yksi sai kunnon kilarit, kun oli suunnitellut työt jo pitkälle eteenpäin oletuksella, että tietenkin jatkan. Kerroin, että seuraavalla kerralla kannattaa hommata nimi paperiin hyvissä ajoin tai palkata toistaiseksi, jos töitä on kerta tehtäväksi. 

Vierailija
19/33 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallitus on täysin eri mieltä.

Vierailija
20/33 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en. Kun tiedän, milloin määräaikainen loppuu, alan katsella seuraavaa. Useamman kerran on tarjottu jatkoa tyyliin viimeisellä viikolla tai toiseksi viimeisenä päivänä ja naristu, kun olen todennut, että ei kiitos, mulla on jo sopimus muualle. Jos haluavat minut, on tehtävä joko vakituinen sopimus alun alkaen tai jatko hyvissä ajoin ennen määräaikaisen loppua. Yksi sai kunnon kilarit, kun oli suunnitellut työt jo pitkälle eteenpäin oletuksella, että tietenkin jatkan. Kerroin, että seuraavalla kerralla kannattaa hommata nimi paperiin hyvissä ajoin tai palkata toistaiseksi, jos töitä on kerta tehtäväksi. 

En minäkään tuollaisessa tilanteessa ole määräaikaisena työntekijänä kokenut työnhausta syyllisyyttä. Nyt kuitenkin pätkää olisi jäljellä vielä huomattavan pitkä aika. Työpaikka ei vain tunnu yhtään omalta.

En oikeastaan halua työskennellä sovitun jakson loppuun, kun työpaikan ilmapiiri on mitä on. Toki tuosta ei kannata työpaikalla huudella kuin vasta kun uusi työpaikka on varmistunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi