Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyytää/vaatii seuraksi ja vaatii jälkeenpäin kustannuksista osuutta, vaikka seuralaisesta ei niitä koitunut - mitä mieltä?

Vierailija
11.12.2023 |

Mitä olette mieltä, kun parisuhteessa toisella on "oma" meno/tapahtuma/harrastus tmv, johon hänet on kutsuttu ja hän lähes vaatii kumppania lähtemään mukaan kyytiläiseksi pitämään seuraa, koska paikka ei ole tyyliin puolen tunnin ajomatkan päässä. Kieltäytymisestä tulee jo vähän riitaa ja kiukuttelua, että mikset voi lähteä ihan vaan seuraksi, joten kumppani sitten lähtee. Kahvi- ja muilla tauoilla molemmat maksavat omat ostoksensa, joten kumppanin kyytiläiseksi lähtemisestä ei tule mitään ylimääräisiä kuluja verrattuna siihen, että kutsuttu olisi lähtenyt itsekseen.

Reissun jälkeen kutsuttu on kuitenkin sitä mieltä, että kumppanin pitäisi maksaa hänelle "osuutensa polttoainekuluista". Minkä osuutensa?????? Kulut on samat, menee itsekseen tai toisen kanssa ja nimenomaan ITSE tämä halusi kumppanin seuraa pitämään. Kumppanista tuleekin yhtäkkiä lokki, joka kuvittelee ilmaiseksi pääsevänsä toisen polttoaineilla kulkemaan - paikkaan, jonne hän ei olisi sen enempää halunnut kuin varsinkaan mennyt ellei kumppani olisi mankunut.

Tasapuolisuuden ymmärrän sillä tavalla, että vaikkapa yhdessä suunniteltuja lomareissuja tehdään vuorotellen toistensa autoilla tai jos vain toisella on auto, toinen maksaa osan polttoainekuluista, mutta tässähän ei kuluja aiheutunut siitä että kumppani lähti mukaan tai reissuun haluajakaan hän ei ollut ja lisäksi häntä pyydettiin seuraa pitämään matkalle. 

Mitä ajattelette?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ex teki onneksi etukäteen laskelmat, paljonko minun osuuteni bensakuluista olisi ollut mökkireissulla. Ok, totta kai maksan puolet bensasta. Yllättäin laskelmaan olikin ilmestynyt vakuutusmaksujen osituksia, auton kulumisesta johtuvia osituksia, öljyt, ikkunanpesunesteet yms yms. 

Minulla on opiskeiijalippu ja menin junalle tuli halvemmaksi. Onneksi myös pääsin sillä junalla äkkiä takaisinkin, en tajua, miksi edes menin. 

Ja olisi pitänyt tajuta siitä, kun esimerkiksi tutustuessa kävimme kahvilla, hän maksoi kahvit ja pullat, mutta illalla sitten perästä kolahti mobilepay-pyyntö. Vaikka olin tarjoutunut maksamaan molemmat tai ainakin itseni. 

Jos se ex meni mökille autollaan yksin, yhtä paljon bensa, vakuutukset ja huollot maksoi ja auto kului kuin jos olisit ollut kyydissä. Että mitään todellisia kustannuksia sinusta ei olisi ollut. 

Ovelimmat yrittävät maksattaa bensat puoliksi niin, että lähes tyhjä tankki otetaan täyteen ja laitetaan hinta puoliksi. Jos reissussa ei kulu koko tankillista, silloin kyytiläinen on maksanut muitakin kuluja kuin oman puolikkaan osuutensa. Tätähän ei kaikki hoksaa vaan maksavat koko tankillisen puoliksi vaikka matkaan siitä kuluu vaikka kolmannes tai puolikas. 

Vierailija
22/26 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheen suurituloisempi maksaa. Tai sitten maksut lasketaan palkkojen prosenttiosuuden mukaan muodostuvalla suhdeluvulla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ex teki onneksi etukäteen laskelmat, paljonko minun osuuteni bensakuluista olisi ollut mökkireissulla. Ok, totta kai maksan puolet bensasta. Yllättäin laskelmaan olikin ilmestynyt vakuutusmaksujen osituksia, auton kulumisesta johtuvia osituksia, öljyt, ikkunanpesunesteet yms yms. 

Minulla on opiskeiijalippu ja menin junalle tuli halvemmaksi. Onneksi myös pääsin sillä junalla äkkiä takaisinkin, en tajua, miksi edes menin. 

Ja olisi pitänyt tajuta siitä, kun esimerkiksi tutustuessa kävimme kahvilla, hän maksoi kahvit ja pullat, mutta illalla sitten perästä kolahti mobilepay-pyyntö. Vaikka olin tarjoutunut maksamaan molemmat tai ainakin itseni. 

Joillekin miehille on tärkeää, että eivät tarjoa naiselle ettei nainen vaan "hyödy", mutta omituista kyllä myös se että saavat näyttää ulospäin maksukykyisiltä herrasmiehiltä. Niinpä he ovat maksamassa kahvilassa molemmat ja ravintolassa pyytämässä laskun yhteen, mutta jälkikäteen laskevat (jotkut jopa sentilleen) mitä nainen on "velkaa". Kun sitten taas miehen ehdottaessa ravintolaan menoa nainen sanoo, että otetaan nyt omat laskut kun on niin hankalaa jälkikäteen laskea ja siirrellä rahaa, se ei käy kun "ei siellä kehtaa muiden ihmisten ja tarjoilijan nähden alkaa sellasta erittelyä kun kuitenkin näkevät että ollaan pariskunta". Mies ei halua tarjota, mutta samalla häpeää sitä huomatessaan kuinka muiden pariskuntien miehet maksavat, joten hänenkin pitää sitten saada näytellä sellaista miestä.

Vierailija
24/26 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mulla oli aikanaan samanlainen mulgero poikaystävä, kaiken huippu, että pysäköi väörin ja maksatti mulla puolet parkkisakosta!

Leffaa katsoessa ei antanut palaakaan suklaalevystään, ei tullut mulla kaupassa mieleen että se voi vetää sen yksin joo ex on.

Vierailija
25/26 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme avioliitossa, mutta kumpikin asuu omassa kodissaan. Minä olen usein puolison avecina työ- ja edustustehtävissä ja hän puolestaan sukulaisvierailuilla yms. Meillä jako menee niin, että matkan 'syy' maksaa kulut ja tarjoilut - ero siinä, että minä tarjoan edullista, voin hakea vaikka kaupasta reissuevästä. Nyt vuodenvaihteessa tarvitsen juhla-asua ja puoliso tarjoutui maksamaan senkin, mutta siitä kieltäydyin, ostan kankaat ja ompelen itse. 

Minä en pitäisi teidän tapaanne jakaa kuluja reiluna. Jos lähtisin matkaseuraksi, käyttäisin vapaapäiväni ja vielä maksaisinkin siitä.  

Vierailija
26/26 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän elämänkokemusta omaavana rohkenen neuvoa nuoria naisia, että jättäkää sairaalloiset kitupiikit, kun se on vielä helposti toteutettavissa. Lisää ilmenee omituisuuksia, kun vuodet kuluu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän