**~** Enskattaret perjantaihin **~**
Torstain turinat:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9240218&p=&mpage=1&tmode=…
Kommentit (25)
Hui kun oli taas kertynyt viestejä eilisen päivän aikana!!! Meni pitkään ennen kuin sain kaikki luettua..
Jushkallakin on jo noita viikkoja vaikka muille jakaa!!! :))) niin se aika vaan hurahtaa..
Ja Juskakin odottelee liikkeitä.. Mulla meni kans aika pitkälle (rv 22+, istukka edessä) ennen kuin ekat liikkeet tunnistin, mutta ilo oli sitten sitäkin isompi!
Auroran Poitsu siellä on sivuttain! :) Niin mäkin välillä aattelin että Tiitiäinen majailee. Kun tuli jytää molempiin kylkiin. Sanoin miehellekin että potkii toiseen ja nyrkkeilee toiseen.. ;)
SJT:n kaveri oli päässyt tositoimiin! :) Meidänkin entinen naapuri laittoi viestin että poika tuli ¿kauhealla kiireellä¿ 3.1.. Voi kun ihanaa kun niitä vauvoja tulee!!! Just tuossa aamulla mietin että meillä on 13 viikon päästä LA. HUI! Ja vaikka mitä pitäis ehtiä vielä tekemään!!! Vaikka mun tuurilla veikkaisin että Tiitiäinen haluaa muhia masussa niin pitkään kuin mahdollista.. ;)
Siru ¿ tännehän sitä on parasta surkutella & valitella kun sille tuntuu! Totta, vaikka on kuinka ihana mies, niin ei ne taida ihan ymmärtää näitä meidän mammojen fiiliksiä.. Mun mies on useampaan otteeseen jo tuumannut että sitten vaan mennään ja synnytetään ja kaikki menee hyvin ja tuodaan vauva kotiin.. ;) Kuulostaa helpolle!
Viivi ¿ minkä turvakaukalon ja matkarattaat ostitte jos saa udella? :) Mä vaan utelen kaikilta muilta josko sitten joskus pääsisin miehen kanssa niistä yhteisymmärrykseen. Tosin shoppailemaan mennään vasta kun koti on valmis.. * miten ihmeessä maltan odottaa??? *
Poppis kuulosti niin pirteälle että! :) Voi kunpa mä jaksaisin olla noin pirtsakka sit samoilla viikoilla (eli 10 vkon päästä)..
Eilinen oli sitten vapaiden jälkeen pitkä päivä.. Huh huh! Olin kotona vasta 22.30 ja voin kertoa että VÄSYTTÄÄ!! No, josko tänään pääsisi aikaisin nukkumaan jotta jaksaapi huomenna sitten puuhailla remonttihommia uudessa kodissa.. :) Nyt on sellanen fiilis että tekis mieli jäädä jo mammalomalle. Yritän ajatella positiivisesti, töitä on jäljellä enää 39 työpäivää joista 5 on lomaa.. :)))
Kesis kyselikin että oliko oma koti ihana.. OLIHAN SE! :) Odotan innolla huomista kun päästään sinne hommiin. Onhan siellä vielä hommia ja nyt se näyttää vielä vähän karmivalle kun keittiö tosiaan oli alkuperäinen (v.83) ja lattiat muovimattoa.. Kunhan saadaan uusi keittiö + laminaatit lattiaan niin sehän on ihan eri kodin näköinen! Kyllä remppa on mukavaa! (Älkää kysykö mun mieheltä tuota samaa.. ;) heh)
Jep, nyt alkaa nälkä yllättää, pitääpä käydä hakemassa jotain murua rinnan alle. Mukavaa perjantaita ja viikonloppua kaikille!!!
Mammis + Tiitiäinen 27+0 (IIK APUVA kun nuo viikot vaan vilistää!!!)
Aurora, tuli mieleen, että mitä jos kuitenkin kokeilisit puhua ja silitellä/taputella/tökkiä massua, jospa se Poitsu siten aktivoituisi...? Ainakin meidän Rumpali on sellainen, että vaikka se kyllä muutenkin liikkuu, niin uskon, että se huomaa, milloin juttelen sille itselleen ja milloin käyn keskustelua esim. miehen kanssa. Eli siis luulen Rumpalin ymmärtävän, milloin kommunikoin hänen kanssaan. Saatan höpötellä jotain puuta heinää, mutta kuitenkin niin, että osoitan jutut hänelle. Joskus saatan häntä vähän " tökkiä" , jos haluan kommunikoida hänelle. Eli siis kun tuosta mahan päältä tuntee, missä on pylly tai missä on jalka, niin saatan vaikka vähän heilutella tuota pyllyä ja jutella hänelle, niin kohta alkaakin kova potkuttelu ja möyrintä. Kannattaa ainkin kokeilla, ei siinä mitään menetä :)
sjt:llä oli synnytystapa-arvio, miten tuollaiseen pääsee? Kun mulle ei ole puhuttu neuvolassa mitään mistään arvioista. Viimeksi lääkärineuvolassa sisätutkimuksen yhteydessä lääkäri ilmeisesti(?) tunnusteli, onko mun lantiolla tarpeeksi kokoa ja oli sitä mieltä, että pystyn alakautta synnyttämään, mutta ei siitä sen enempää puhuttu ja tuokin tuli vaan sivulauseessa ilmi. Ei mitään tietoa vauvan koosta, ultrassa rv31 ultraaja arvioi vauvan olevan painon puolesta keskikäyrillä (eikä silloinkaan antanut mitään lukuja), mutta sen jälkeen ei olla mitään arvioita tehty asian suhteen :/ Olisi kyllä kiva tietää, millaista jötkälettä sitä täytyy lähteä puskemaan ulos, edes suurinpiirtein.
Uusille tervetuloa! Mukava, että tännekin tulee uusia odottajia, ettei palsta aivan hiljene! :)
Taas on puoli päivää mennyt siihen, että saa itsensä käyntiin. Oon ollut hereillä puoli kahdeksasta asti, mutta nousin vasta puoli yhdeksän jälkeen. Sitten puoli yhdentoista aikaan otin puolen tunnin torkut, kun väsytti niin saakelisti. Että se siitä muutaman päivän takaisesta pirteydestä :] Noh, kyllä se sieltä vielä löytyy, kunhan alan touhuilla.
Han ja Rumpali 36+2
Niina1983, raivotarjonnassa vauva on sillai pää alespäin ja niin sen pitäisi olla tuloillaan syntyessään. Ja jokainen meistä tosiaan on ollut tuossa alkuvaiheessa¿.kyllä sen kuumeilun vielä muistaa ja sitten kun se todellinen plussa vihdoin osui kohdalle =))
Sere, kiitos vinkistä, täytynee kokeilla :) tuntuupa siltä, että sulla on nyt siellä joku hiukan häiriintynyt naapuri ja sillä ei todellakaan ole muuta tekemistä, kuin valittaa ihan kaikesta pienestäkin ja olemattomasta. Toivotaan että jokin helpottava ratkaisu löytyy ja tilanne siitä rauhoittuu!
Hermione, kyllä sen varmaan sitten tietää kun lapsi alkaa painaa ja on laskeutunut¿.hirvittää vaan ajatus, et mitä se sitten on, ku nyt jo saa ravata vessassa ja sillai toi pikkanen on jo heti puolenvälin jälkeen alkanut painaa, ku mun kohdun malli jotenki vaikuttaa siihen. Mä oon kait sitten huomisesta alkaen virallisesti loppupään odottaja? Ns. sairaalakassiin olen nyt viikon aikana heittänyt aina samalla jotain krääsää, kun on tullut mieleen mitä ottaa mukaan. Ja kuulemma luumuja kannattaa pakata kans matkaan =)
Kesis, hui on varmaan ollut hurja tunne herätä ja huomata, että se olikin vain unta¿.kun unet tuppaa joskus olee niin toden tuntuisia =)
Ja kyllä varmasti on niitä laiskempia päiviä noilla vaaveilla siellä masussa. Viime yön sain sit onneksi nukuttua. Mä kyllä yllätyin et naislääkärit voi olla noin raisuja =) mulla onkin aina ollut mies gynekologi.
Makkara, ihan samoja mietteitä mullakin ollut =) säälittää pikkuinen aina kun hikkaa ja hirvittää, miten se tuolla masussa kestää kaiken¿reppana joutuu olemaan niin ahtaalla.
Iisa, täältä ilmoittautuu yksi espoolainen¿jos joskus treffiseuraa kaipaa =) mekään ei tiedetä vaavin sukupuolta¿mulla on alusta saakka ollut poikaolo.
Han, kävikö vuokraisäntä ja selvisitkö kohtaamisesta =)) hmm¿.olikohan sun vessakäynti jännitys sellainen vai ihan just sitä, mistä Kandikin tossa mainitti =)) huih!
Titiuu, voi hitsi ku kiva tietää ja odottaa sitä ultrapäivää !!
Aurora, mutta vilkuttihan se poitsu sulle ja tosiaan liikkuu siellä, jos on asentoakin vaihtanut =)) toivon niin, ettei sun tarvitsisi enää samalla tavalla olla huolestunut. Oletkin jaksanut olla hyvin positiivinen kaikkien noiden vastoinkäymisten kanssa¿.ja sehän on hyvä jo pelkästään poitsun kannalta =))
Mulla on nyt tullut se 10 kg¿.joten saas nähdä nouseeko vielä loppua kohden vai alkaa laskea =) Tsemppiä sinne tentin lukuun!
Niina, varmaan sullakin noi raskaushormonit tekee kepposensa =) toivotaan et supistelut siitä rauhoittuvat ja toi sirppi jutska on mullekin ihan outo juttu, varmaan ei mitään ikävää.
Jushka ja Juska, kyllä se raskaus alkaa kohta antaa enemmän merkkejään¿ja voi miten ihanaa se sitten on =)
Sjt, jännät paikat on, ku ystäväsi pääsi tositoimiin =) kiva kun olet saanut painoarviota pikkuisesta¿jos vaikka ei menisi ainakaan yliaikaiseksi.
Siru, toi hermoilu varmaan kuuluu asiaan ja vähän valmistelee meitä tulevia äitejä itse asiaan =) kyllä se siitä helpottaa¿.tai toivotaan niin, mä yritän olla liikoja miettimättä itse tapahtumaa =)
Viivi, kivasti olette saaneet hankittua pienokaiselle tavaraa =) ja on muuten vaikee sanoa, ootko tuntenut pepun vai pään, sillä molemmat aikas lailla yhtä kovantuntuisia..ja tosiaan, jos treffiseuraa joskus, niin heitän sua vaikka meilillä =))
Poppis, missä ne sun kuulut sanankaskut...olisko viikonlopulle jotain nasevaa?
Mukavaa päivän jatkoa
Mykis ja hippis 35+6
Ihan pakko aloittaa hehkuttamalla, että tämä tyttö sai eilen ihan oikean kihlasormuksen!! JIPPII!! Mies kyllä kosi mua jo Juhannuksena, ja silloin ostettiin jotkut halvat väliaikaissormukset. Sen pito piti lopettaa heti alkuunsa, kun ensin olin sairaalassa kesätöissä, ja sitten sormet jo turposivatkin aika messevästi :) (ainakin omasta mielestäni..) Ajateltiin sitten odottaa aitojen sormusten hankintaa kunnes vauva on syntynyt, mutta eihän sitä nyt oikeasti malta! Eilen sitten ostettiin rinkulat, kaksiväriset, keskellä menee valkokultaa ja reunoilla keltakultaa. Kaiverruksia ei vielä otettu, jos ja kun mun sormusta pitää synnytyksen jälkeen pienentää. Häät oli itse asiassa tarkoitus olla jo nyt tulevana kesänä, mutta vauvantulo muutti suunnitelmia, ja nyt aletaan puuhaamaan häitä kesälle 2008. Ihanaa :)
Uusille odottajille sanon minäkin sanasen. Eli vaikka alkuvaihe tuntuu pitkältä ja tylsältä, niin uskokaa pois, äkkiä se aika kuluu :) Maha voi koska vaan ottaa kunnon kasvuspurtin ja liikkeitäkin voi alkaa tunnustella jo tuossa viikoilla 16-17 (itse tunsin ekat jo vkolla 17). Kuten jo mainittua, kaikki me ollaan joskus oltu alussa ja painiskeltu samojen tunteiden kanssa kuin te nyt! Rohkeasti mukaan vaan!
Titi, tulet sitten HETI kertomaan ultrakuulumiset, eikö niin??
Iisalle ja Poppikselle kiitos oikein hienoista kirjoituksista koskien tuota koira/naapuriongelmaa. Seinät tässä talossa on tosiaan kuin paperia, ja eihän koirien metelöinti hauskaa ole, mutta kun todellakin meidän neiti ulvahtelee vain sen pari tuntia viikossa, ja tuskin sitäkään aikaa mitenkään kurkku suorana. Naapuri on ilmiselvästi henkisesti hyvin häiriintynyt, tiedän että lähettelee lappusiaan myös muihin asuntoihin. Ja Iisa, kyllä meillä on haukkupanta, mutta ilmeisesti koirulit eivät joko välitä sitrussuihkeesta, tai sitten raivolla räkyttävät sen tyhjäksi, jonka jälkeen mikään ei estä pientä ääntelyä.. No, laitelkoot niitä lappujansa, ihan sama. (Mies muuten eilen näki jonkin umpihumalaisen deekun menevän EHKÄ siihen lappuasuntoon, jospa kyseessä siis onkin joku elämäänsä kyllästynyt juoppo, joka krapuloissaan/viinantuskissaan purkaa v**utustaan naapureihin?).
Ihanaa että Auroran Poitsu jo vähän kääntyilee :) Mullakin tuli mieleen sama kuin Han_illa, että jospa kuitenkin juttelisit massulle vähäsen..? Meilläkin tyttö aktivoituu pienestä tökkimisestä ja isin höpöttelystä. Iskä monesti pistää päänsä mun mahalle, ja samantien alkaa potkuja sadella :) Kait menee tila ahtaaksi tai jotain? Mutta kokeilkaapa?!
sjt, viimeisiä viedään sullakin =) Ihan varmasti on jännittynyt olo!
Sirulle samat sanat, eiköhän tuohon aikaan liity kaikkia mahdollisia tunteita!
viivi, eikös olekin ihana tunne tuntea joku kova möykky masussa, olkoot sitten pää tai pikkuinen pylly? meillä on jo aikamoinen kasa neutraalin värisiä vaatteita, jotka sopii siis molemmille. keltainen ja mintunvihreä ovat oikein oivia unisex-värejä. Ja todellakin, kaupat ovat auki myös vauvan synnyttyä :)
Makkara, kiva että miehelläsi oli kaikki hyvin. Nyt pidät sille tiukkasanaisen puhuttelun siitä, kuinka tärkeää on AINA olla puhelimen päässä, kun raskaana oleva vaimo soittaa!! Ei ole leikin asia!
Mammis, miten me oikeesti ollaan jo näin pitkällä??? Mihin ne viikot on kadonneet? :D
hoyt ja mykis, toimiko vatsantoiminta-soossi?
Taidanpas alkaa lähteä kaupungille, jos vaikka jonnekin kampaajalle sattuisi pääsemään ilman ajanvarausta. Mulla on nyt tämmöinen seksintappaja-tätipolkka, vois vaikka leikkauttaa pirtsakan lyhyen mallin. Ja onhan se kiva nähdä mitäs se naapuri tänään kirjoittelloo, kun nuo " räksyttävät elikot" jäävät tänne naapureita piinaamaan..
Sere 27+0 (iiikkkkk!!!!)
[color=CD1076]Taas alkaa viikonloppu! Mä ajattelin, että ei oo päivistä väliä kun alkoi äippäloma, mutta kyllä ne viikonloput silti aina piristää! =)
Serellä on edelleen ongelmia naapureiden kanssa..=/ Mulla oli aikoinaan alakerran sedän kanssa vääntöä, kun se kans kävi tiputteleen joka päivä jotain lappuja mun luukusta..oli kolinaa ja tömähdyksiä ja liian kovaa puhetta ja jopa vessaa vedettiin liikaa. Se valitti joka päivä isännöitsijällekin, joka sitten jotain lappuja kans lähetteli..Sit kyllästyin ja soitin itse isännöitsijälle, että se setä häiriköi mua ihan joka asiasta ja väitin pelkääväni mennä ulos kun se kyttäilee koko ajan mun menemisiäni. Sanoin, että voin tuoda näytiksi niitä sen rustaamia lappuja ja että sävy niissä alkaa olla turhan uhkaava..Seuraavalla kerralla kun se oli soittanut niin isännöitsijä oli jotain sille sanonut, kun laput ja käynnit oven takana loppuivat siihen. =) Ajattelin siis tällä pitkällä tarinalla sitä, että alat soitteleen isännöitsijälle, että se tyyppi käy teidän oven takana vauhkoonnuttamassa koiria koko ajan ja terrorisoi teitä lapuilla ym. Joku roti pitää löytyä noille kyttääjillekin!
Hermionekin jo pakkaa laukkua! Hitsi mä oon vaan sitä lykännyt..Käy varmasti niin, että kursitaan kokoon viime hetkellä jotain turhaa johonki muovikassiin sit kun auto jo käy kadunvarressa..Esim. telkkarin kaukosäätimen vois varuilta heittää mukaan? =D
Kesis: jos alkaa olla tosi hiljasia päiviä niin kyllä mä soittaisin neuvolaan ja kävisin tarkistamassa ainakin sydänäänet, ettei ne oo vaan hidastunut..Kun sieltähän aina sanotaan, että soittakaa heti kun vähänkään epäilyttää joku asia. Räpsy ei malta oikein vieläkään hiljentyä, vaikka pitäis jo nukkua paljon ja olla ahdastakin..=)
Titin ultraakin pitää odottaa torstaihin asti! On vähän jänskättänyt ne mahdolliset kaksoset! =)
Sjt: lääkäri kans veikkas, että jos menee la:han niin tullee joku 3800 kokoinen tytteli, mutta saattaa mennä yli neljäkin kiloa! Äääää!!! =D Siks mä täällä odottelenkin synnytyksen merkkejä kuin kuuta nousevaa..=D
Nyt alkaa pää taas tyhjetä..Makkaraa vielä komppaan siinä, että alkupääläiset vaan rohkeasti kirjoittaan! Mäkin ajattelin silloin huimilla 5+ viikoilla, että turha kauheesti kirjoitella kun ketään tuskin kiinnostaa kun kaikki oli jo niin pitkällä..Kyllä vaan kaikki jaksoi kommentoida ja odo tuntui turvalliselta..=) Mehän nimenomaan luetaan fiilistellen niitä alkujuttuja ja muistellaan kaiholla omia alkuvaiheita..=) Ja se aika menee NIIN äkkiä!
Nyt siivoomaan kun on perjantai! Sit asioille kaupungille kun taas huomasin,e ttä huominenhan on sit pyhä ja kaupat kiinni? Mulla yleensä aina unohtuu noi erikoisaukiolot ja sit jonotan hysteerisenä ABC:n ovella..=D
Ihanaa perjantaita jokaiselle!
t. poppis ja räpätti rv37+2