Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joulu on vain perheiden ja pariskuntien juhla?

Vierailija
11.12.2023 |

Perheelliset ja pariskunnat joilta ei muutenkaan puutu mitään saavat joululahjoja joita eivät edes tarvitse. Eikö osata ollenkaan asettua niiden asemaan jotka viettävät joulua yksin? Miksi et ilahduta yksinäistä tuttavaa tai kaveria pienellä paketilla tai kortilla? Keskustelua?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei kiellä sinkkua ostamasta lahjaa itselleen. Niin minä teen.

Vierailija
2/51 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me kyllä osteta lahjoja, vaikka pariskunta ollaankin. Joulu on vain pitkä pyhä, jolloin nukutaan pitkään ja nautitaan vapaa-ajasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta tai väkerrä toki lahjoja yksinäisille, ap. Kuka on kieltänyt?

Vierailija
4/51 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilahdutan yksin asuvaa enoa joulukortilla ja puhelulla jouluaattona. 

Mielelläni ilshduttaisin muitakin yksinäisiä, en vain tiedä miten. Ideoita? 

Vierailija
5/51 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko riittäis tämä ainainen itkeminen joka Jumalan asiasta? 

Vierailija
6/51 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten niin? Kuka sua estää viettämästä joulua? Se, ettet itse keksi itsellesi joulun pyhiksi puuhaa ei ole perheiden ja pariskuntien vika. Kyllä mä ainakin vietän joulua, ihan kaksin koirani kanssa, omalla tavallani. Ja btw, näin ravintola-alan ammattilaisena voin kertoa, että jouluaatto on baareissa yksi vuoden kiireisimmistä illoista. Sekaan vaan, seuraa löytyy kyllä.

Vierailija
7/51 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ylioppilaat ja insinöörit juhlivat vappua vaikka se on TYÖLÄISTEN juhla?

Vierailija
8/51 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska insinööri ja ylioppilaspohjalta käydään myös töissä. Ei kaikki ylioppilaat halua lorvia työttöminä kun sitä tutkijan hommaa ei vaan löydy.

Vierailija
9/51 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miellän ja omin joulun myös itselleni vaikka olen sinkku. Joulu tulee jokaiselle. Jouluna sinkku voi nauttia täysin siemauksin joulun rauhasta. Tehdä kaikkea sitä,mitä mielii. Kukaan ei ole kieltämässä ja rajoittamassa. On vain omat aikataulut.

Vierailija
10/51 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä opettajan työ tai tehtaassa olevan suunnitteluinsinöörin työ on muuta kuin työtä?

Vierailija
11/51 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on minusta lasten juhla ja myös uskontohihhuleiden juhla. Minä pidän sitä varsin outona että joku aikuinen(joka ei ole kovin uskonnollinen) juhlii joulua. Joulu on minulle samanlainen päivä kuin kaikki muutkin ja läheisten ihmisten kanssa vietän aikaa useamman kerran vuodessa, jouluna en käy kenenkään luona koska siellä on usein muita ihmisiä samaa aikaa käymässä.

M33

Vierailija
12/51 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei kiellä sinkkua ostamasta lahjaa itselleen. Niin minä teen.

Itselleen voi ostaa lahjan yhtä paljon kuin itseään voi suudella niskaan. 

Vierailija
13/51 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilahdutan yksin asuvaa enoa joulukortilla ja puhelulla jouluaattona. 

Mielelläni ilshduttaisin muitakin yksinäisiä, en vain tiedä miten. Ideoita? 

PUHELU???🤦🏻

Se ei ilahduta ketään, päinvastoin. 

Vierailija
14/51 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ollenkaan pidä paikkaansa.

Joulu on yksityisjuhla mielessä. 

Sitä voidaan tietenkin viettää juhlana yhdessä.

Se voidaan käydä läpi viltin alla yksin ihan rauhassa ihanasti hiljaa kotona. Tavanelämää.

Yhtä hyvä Joulu.

Vierailija
15/51 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulu on minusta lasten juhla ja myös uskontohihhuleiden juhla. Minä pidän sitä varsin outona että joku aikuinen(joka ei ole kovin uskonnollinen) juhlii joulua. Joulu on minulle samanlainen päivä kuin kaikki muutkin ja läheisten ihmisten kanssa vietän aikaa useamman kerran vuodessa, jouluna en käy kenenkään luona koska siellä on usein muita ihmisiä samaa aikaa käymässä.

M33

Jaa, olen uskontohihhuli mutta en pahemman perusta joulusta. Pääsiäinen on minulle tärkeämpi.

Vierailija
16/51 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulupukiksi hoivakotiin

Vierailija
17/51 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M33

Jaa, olen uskontohihhuli mutta en pahemman perusta joulusta. Pääsiäinen on minulle tärkeämpi.

No et sä taida kovin kummoinen uskontohihhuli olla jos et käy joulukirkossa ja et juhli jeesuksen syntymäpäivää.

Eikö sulla edes ole jouluseimiä koristeena kotona?

Epäilen vahvasti että trollailet nyt koska joulu on pääsiäisen ohella uskontohihhulien juhla nro 1.

Vierailija
18/51 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdistykset ja järjestöt kyllä järjestävät yksinäisille joulujuhlia ja voivat viedä lahjojakin, ja kyllä monet yksityiset ihmisetkin niin tekevät. Minäkin ostan joka joulu miehen kahdelle veljelle jotka asuvat yksin vaikka jonkun dödö/suihkusaippuapaketin, eipähän tarvi itse ostaa.

Eikä kyllä veljenikään jää ilman lahjoja, menee yleensä vanhempien luo, ja joskus menevät systerin perheen luo kaikki kolme. Me asutaan vähän kauempana niin ei nykyään oikein jakseta enää ajaa kun lapsetkin jo isoja. 

Vierailija
19/51 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kuvittelua että kaikilla pariskunnilla olisi juhlat ja lahja ryökkiöt. Ei ole meillä ollut ikinä. Ihmettelen itsekkin kuinka minimaalista on ollut. 😁

Vierailija
20/51 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä oikein selität, ap.

Yksin voi viettää oikein nautinnollista joulua, jos haluaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä