Olen työtön ja asun Helsingissä saunallisessa modernissa kaksiossa jossa lasitettu parveke, pesu- ja tiskikone myös
Ei nyt tietenkään missää lähelläkään keskustaa, mutta on tämä silti ihan kiva asunto. Parvekkeettomaan yksiöön en enää muuta, siitä pukkaisi vain depikset päälle.Minusta on hienoa että työttömistä huolehditaan.
Haen aina neljään eri paikkaan työkkärin ohjeiden mukaisesti, tosin olen jo melko ammattilainen siinä miten tehdään huonoja lyhyitä hakemuksia jotta ei varmasti palkata ja tuet sen kun rullaa. Voisin jopa neuvoa jos kellään on siitä kysyttävää.
Kommentit (45)
Sama, paitsi eri kaupungissa. Työttömänä olen ollut 15 vuotta. Vaihdoin tähän nykyiseen asuntoon pari vuotta sitten, kun vanha alkoi tuntua hieman vanhanaikaiselta ja halusin lähemmäs keskustaa. Nyt on saunat, lasitetut parvekkeet, kunnolla tilaa ja lyhyet etäisyydet kaikkialle.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen miettinyt muuttoa, kelahan maksaa myös takuuvuokran ja muuttorahaa jos on työtön. Kaupungin sivuilla voi tehdä hakemuksen ennaltaehkäisevästä toimeentulosta mihin voi kusettaa ettei ole kalusteita, verhoja, lamppuja, sohvaa, telkkaria, pleikkaria jne., maksavat sitten yleensä kertaluonteisesti tonnin tilille, tietty veronmaksajien rahoista.
🙂 Vai että tonnin tilille maksavat. Ja muuttokustannuksia saadakseen (toimeentulotuesta) muuttoon pitää olla terveydellinen syy ja lääkärintodistus, ja tietysti myönteinen päätös perustoimeentulotuesta.
T. Kelassa töissä
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen miettinyt muuttoa, kelahan maksaa myös takuuvuokran ja muuttorahaa jos on työtön. Kaupungin sivuilla voi tehdä hakemuksen ennaltaehkäisevästä toimeentulosta mihin voi kusettaa ettei ole kalusteita, verhoja, lamppuja, sohvaa, telkkaria, pleikkaria jne., maksavat sitten yleensä kertaluonteisesti tonnin tilille, tietty veronmaksajien rahoista.
höpö höpö, eikä maksa ainakaan kantiksille.
Äärioikeistolaisia väkeä? Tavallinen työssäkäyvä mamma, joka on kyllästynyt katsomaan sosiaalipummeja makaamassa yhteiskunnan tuella, työni kautta todellakin näen että työtä vieroksuvat ihmiset elävät yhteiskunnan siivellä vallan mukavasti, kalja maistuu ja pitää olla isot telkkarit ja uusimmat pleikkarit, totta kai sossun tuella. Se ei ole reilua meille, jotka niska limassa rahoitamme ne omalla työllämme.