Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten helpottaa ruoanlaittoa kun yksi perheenjäsen inhoaa pakasteperunaa?

Vierailija
10.12.2023 |

En todellakaan ehdi arkena kuorimaan ja suikaloimaan toista kiloa perunaa kinkkukiusaukseen tms. Miten voi inhota pakastettua perunaa, kun muuten tykkää perunasta? Etenkin nuo suikaleet tökkii niin pahasti. Olisi niin helppoa tehdä just kinkku- tai lohikiusaus joka valmistuu itsestään uunissa. 

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita muitakin nopeita ruokia kuin kiusaukset. Tee vaikka gnoccheista vuokaa, makaronilaatikkoa tai wokkeja. Minusta sinä taidat nyt takertua liikaa siihen, ettei kiusaus maistu yhdelle.

Vierailija
22/47 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä tehdään niin, että se joka on kranttu, valmiistaa itse ruokansa tai erityisesti hänelle tarkoitetun osan ruoasta. 

Esimerkiksi se joka haluaa lisukkeeksi riisiä tai perunoita, kun muut haluavat pastaa, pesee ja keittää itse riisinsä tai perunansa.

Ihan asiallista pyytää pakasteperunoita inhoavaa perheenjäsentä kuorimaan ja viipaloimaan perunat kaikille. Miksi ruoanlaiton pitäisi yleensäkään olla yhden harteilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt perunoiden kuorimista. Miksi nähdä erikseen vaivaa poistaakseen perunasta maukkain ja ravitsevin osa?

Vierailija
24/47 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syötiin käytännön syistä paljon pakasteperunaa ja -vihanneksia 2007-2008 vuoden vaihteen molemmin puolin, kun kaikki käyttövesi oli kannettava muualta. Perunan pesuun en sitä jaksanut kaupasta tai töistä kantaa. Jakelupisteeltä säiliöstä en vettä suostunut hakemaan. Sen jälkeen ei meillä kotona ole pakasteperunaa syöty, eikä syödä. Pakastevihanneksista kelpaavat vain herneet, maissi ja pinaatti. Traumat ovat vieläkin liian tuoreet. Pakasteperunasta tehdyllä kiusauksella pysyi kyllä hengissä, mutta ei se hyvää ollut silloinkaan.

Vierailija
25/47 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakasteperunat ovat kuin koiranoksennusta!

MIKSI edes laitat moista kammotusta, keitä kuorineen ja tee kastike siihen, kuorii kuka kuorii!

MARTAT: "Näin keität perunat

Kattilassa

Pese perunat juuresharjalla tai karhunkielellä, älä kuori. Laita kattilaan vettä sen verran, että perunat juuri peittyvät. Keitä pehmeiksi, noin 20 minuuttia. Kokeile kypsyyttä hammastikulla tai haarukalla."

Semmonen sininen pussi perunoita prismanssa, senkun huuhdot ja eiku kattilaan!

L

Kiusaukset on...uhhh

Nyt oli kyse pakasteperunoista eikä keitetyistä. Luuletko tosiaan ettemme osaa pottuja keittää?

Vierailija
26/47 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Looginen ratkaisu olisi laittaa se pilkkomaan perunat jolle ei ne pakasteperunat kelpaa.

Vierailija
27/47 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä kerro että on pakasteperunaa. Ei huomaa eroa.

Todellakin huomaa!

Vierailija
28/47 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se pakasteperunoita inhoava perheenjäsen lapsi vai aikuinen? Aikuinen voi nimittäin itse kuoria ja keittää perunansa, mutta lapsia ei ole reilua siihen laittaa ja jotkut lapset ovat tosi nirsoja, eivätkä sitten syö yhtään mitään, tarvitsevat aikaa totutella ruokiin.

Vierailija
29/47 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän perheessä tehdään niin, että se joka on kranttu, valmiistaa itse ruokansa tai erityisesti hänelle tarkoitetun osan ruoasta. 

Esimerkiksi se joka haluaa lisukkeeksi riisiä tai perunoita, kun muut haluavat pastaa, pesee ja keittää itse riisinsä tai perunansa.

Ihan asiallista pyytää pakasteperunoita inhoavaa perheenjäsentä kuorimaan ja viipaloimaan perunat kaikille. Miksi ruoanlaiton pitäisi yleensäkään olla yhden harteilla?

Meillä ei tehdäsellaisia ruokia, joista joku perheessä ei tykkää. Esim yksi lapsi ei tykkää kiusauksista, joten niitä ei koskaan tehdä. Ei ole iso asia, hyvin monipuolisesti meillä kaikki syö kaikkea.

Vierailija
30/47 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoritut perunat säilyy noin vuorokauden kylmässä vedessä jääkaapissa. Ja ainahan voi henkilö joka ei syö pakaste perunaa kuoria ja pilkkoa itse ne perunat. Ei silti en söisi itsekään kinkkukiusausta. 

Vierailija
31/47 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se pakasteperunoita inhoava perheenjäsen lapsi vai aikuinen? Aikuinen voi nimittäin itse kuoria ja keittää perunansa, mutta lapsia ei ole reilua siihen laittaa ja jotkut lapset ovat tosi nirsoja, eivätkä sitten syö yhtään mitään, tarvitsevat aikaa totutella ruokiin.

Miksi te koko ajan höpisette jostain perunoiden keittämisestä, kun kyse oli kiusauksesta, eli uuniruuasta, johon perunat tulevat pilkottuina muiden ainesten kanssa?

Vierailija
32/47 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä menis aika tylsäksi ja kalliiksi ruokalista jos lapsen nirsoilua kuunneltais päivittäin. Muillakin on oikeus omiin herkkuruokiin kuin vain sillä nirsoimmalla.

Meillä ei tehdäsellaisia ruokia, joista joku perheessä ei tykkää. Esim yksi lapsi ei tykkää kiusauksista, joten niitä ei koskaan tehdä. Ei ole iso asia, hyvin monipuolisesti meillä kaikki syö kaikkea.

Vierailija
33/47 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä kerro että on pakasteperunaa. Ei huomaa eroa.

Älä nyt naurata. Rakenne on täysin lötkö ja vähän pidempään kun pitää uunissa, muuttuu itsestään muusiksi. En tykkää minäkään ja vaikka syömään pystyn, koskaan en itse käytä.

Vierailija
34/47 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten onkin niin pahoja ne pussipakasteperunat?

pakastaminen rikkoo perunan rakennetta

Vierailija
35/47 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No toki keitettyjä perunoita myös on usein. Nyt kun tuli puheeksi, laittakaas tähän hyviä ja nopeita kastikereseptejä. Ei jauheliha- tai nakkikastiketta, ne tulee jo korvista ulos. Ap 

Tee tätä ruokaa aina vähän isompi annos ja kun huomenna on pakastesuikalekiusausta niin tämä yksi kulinaristi voi syödä eilisen ruokaa. 

Meillä lapsenlapsi inhoaa makaroneja ja pastaa kaikessa muodossaan joten jos noita on tiedossa niin kattelen muutaman kuoriperunan ja hän syö ne tyytyväisenä 🤷

Vierailija
36/47 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin pidän pakasteperunasuikaleita höttönä ruokana ja aiemmin niitä käyttäneenä huomaa eron juuri ruuan täyttävyydessä käytettäessä oikeaa perunaa vs pakasteperunasuikaleita.

Teen kerran viikossa kiusauksen johon kuorin perunat itse. 10 isoa perunaa kuorii ja viipaloi vartissa. Kiusaukset ovat uunissa tunnin, joten saatan tehdä ruuan sunnuntaina ja se syödään maanantaina. Eli arkena tehty ruoka kiusaus ei meillä ole. 

Vierailija
37/47 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä menis aika tylsäksi ja kalliiksi ruokalista jos lapsen nirsoilua kuunneltais päivittäin. Muillakin on oikeus omiin herkkuruokiin kuin vain sillä nirsoimmalla.

Meillä ei tehdäsellaisia ruokia, joista joku perheessä ei tykkää. Esim yksi lapsi ei tykkää kiusauksista, joten niitä ei koskaan tehdä. Ei ole iso asia, hyvin monipuolisesti

Onko pakasteperunoista tehty kiusaus jonkun herkkuruokaa?

Vierailija
38/47 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaan, että tämä kitisevä aikuisvauva on miehesi? Tehkööt itse sitten ruokaa. En kuuntelisi sekuntiakaan tuollaista "yök pahaa en syö" -puhetta.

Vierailija
39/47 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies kuorimaan potut ja muutenkin tekemään ruokaa

Vierailija
40/47 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jopas on kiirrinen elämä kun ei edes perunoita voi pilkkoa! Kuten joku aiemmin sanoi kuori perunat veteen jääkaappiin edellisenä iltana.

4:n äiti joka ei ole koskaan käyttänyt pakasteperunoita ranskalaisia lukuunottamatta