Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Valtioneuvoston kanslian (VNK) mukaan pääministeri Sanna Marin on opetellut ruotsin kieltä 60 minuuttia"

Vierailija
09.12.2023 |

"Valtioneuvoston kanslian (VNK) mukaan pääministeri Sanna Marin on opetellut ruotsin kieltä 60 minuuttia joulukuussa 2019 alkaneella pääministerikaudellaan.

Pääministerin kanslian IL:n tietopyyntöön antaman vastauksen mukaan pääministeri Marin otti ensimmäisen ja samalla myös viimeisen ruotsin kielen yksityistuntinsa 9.1.2020. Marin oli toiminut pääministerinä tasan kuukauden. Tunti maksoi 66 euroa."

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/8751786a-858f-4c5f-9765-006dc2f56…

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vill du suka kuken? 

Ska vi knulla?

Kanske, men inte med varandra.

Vierailija
42/59 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vill du suka kuken? 

Ska vi knulla?

Kanske, men inte med varandra.

Tvångsvenska väcker min åtrå.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 minuuttia on maksimi, jonka yhdenkään suomalaisen tarvitsisi ruotsia opetella. Skudaa riittää.

Vierailija
44/59 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

60 minuuttia on maksimi, jonka yhdenkään suomalaisen tarvitsisi ruotsia opetella. Skudaa riittää.

"Förlåt, jag förstår inte svenska."

Tuolla taidolla pitäisi läpäistä vähinkään peruskoulun pakkoruotsi.

Vierailija
45/59 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aikoinaan itse opiskelin yliopistossa, niin oli pakko opiskella virkamiesruotsia. Muistankohan väärin, että ihan jokaisella tieteenalalla oli sama vaatimus. Ja Marin on valmistuntu yliopistosta, miksei ole opiskellut ruotsia. Virallinen kieli kuitenkin suomessa...

Vierailija
46/59 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun aikoinaan itse opiskelin yliopistossa, niin oli pakko opiskella virkamiesruotsia. Muistankohan väärin, että ihan jokaisella tieteenalalla oli sama vaatimus. Ja Marin on valmistuntu yliopistosta, miksei ole opiskellut ruotsia. Virallinen kieli kuitenkin suomessa...

Naurettavaa lässytystä tuo "virallinen kieli". Miten joku marginaalinen minikieli on ikinä voitu rinnastaa maan ehdottomaan pääkieleen.

Ja kyllä, joka ainoassa yliopiston kanditutkinnossa ja amk-tutkinnossa on suoritettava pakkoruotsi, muuten ei voi valmistua. Ihan käsittämätöntä.

Vierailija
47/59 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa järkevä asia, minkä Sansku on tehnyt.

Vierailija
48/59 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja muistat varmaan, että virkamiesruotsin läpäisee jo säälillä. Ei sitä ruotsia tarvitse oikeasti osata. Nimimerkillä, kokemusta on.

Vierailija
49/59 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanna on upeista upein nainen. Eikä mikään ärsyttävä porvari ainakaan. Sanna tulee myös toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa. Kauniilla Sannallahan on miljoona seuraajaa Instassa, eikä syyttä. Hieno nainen joka tavalla.

Vierailija
50/59 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskellut koulussa ruotsia huomattavasti enemmän kuin 60 minuuttia ja se on varmaan maksanut enemmän kuin 66 euroa ja en kyllä pystyisi antamaan haastattelua ruotsiksi. Eipä kyllä ole ruotsille ollut tarvetta vaikka asun kaksikielisessä kunnassa, kaikki palvelut saa suomeksi.

Vierailija
51/59 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja englantikin on todella tönkköä.. :D

Sanna puhuu erinomaista englantia. Toisin kuin Orpo joka ei osaa ruotsia eikä englantia.

Sanna:

Orpo:

https://newsroom.consilium.europa.eu/events/20230717-eu-celac-summit/14…

Sanna puhuu ihan hyvää englantia ja Petteri umpisurkeaa. Kumpikaan ei puhu "erinomaista" englantia, Sannalla taisi olla englannista C tai M.

Vierailija
52/59 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja muistat varmaan, että virkamiesruotsin läpäisee jo säälillä. Ei sitä ruotsia tarvitse oikeasti osata. Nimimerkillä, kokemusta on.

meillä ei läpäisty säälillä, vaikka tentit arvosteltiin tyyliin hyväksytty/hylätty. SIlti piti saada tietty prosenttimäärä oikeita vastauksia ja moni reputti tentin

Vierailija
53/59 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanna puhuu erinomaista englantia. Toisin kuin Orpo joka ei osaa ruotsia eikä englantia.

Sanna:

Orpo:

Tuota...ei kyllä puhu. Itse puhun paljon sujuvampaa englantia. Marinin enkulla en kehtaisi maailmalla puhua yhtään mitään. 

Vierailija
54/59 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurettavaa lässytystä tuo "virallinen kieli". Miten joku marginaalinen minikieli on ikinä voitu rinnastaa maan ehdottomaan pääkieleen.

Ja kyllä, joka ainoassa yliopiston kanditutkinnossa ja amk-tutkinnossa on suoritettava pakkoruotsi, muuten ei voi valmistua. Ihan käsittämätöntä.

eihän se mitään lässytystä ole, vaan fakta. Ruotsi on virallisen kielen asemassa, halusimme tai emme. Jos asia halutaan muuttaa, sitten voi olla toinen juttu.

Vierailija
55/59 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että kaikki tämän tietävät, mutta kertauksena.

Pakkoruotsin tarkoitus ei ole koskaan ollutkaan ruotsin oppiminen vaan se, että ruotsinkielisille järjestyy ohituskaista hyviin virkoihin, koska ruotsin taidon vaatiminen ei muka ole syrjivää, koska kaikillahan on pakkoruotsi. Todellisuudessa ruotsinkielinen voidaan aina valita ohi pätevämmän suomenkielisen perustellen sitä paremmalla ruotsin taidolla.

Vierailija
56/59 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanna:

Orpo:

Sanna puhuu ihan hyvää englantia ja Petteri umpisurkeaa. Kumpikaan ei puhu "erinomaista" englantia, Sannalla taisi olla englannista C tai M.

Ja Petterillä B.

Vierailija
57/59 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpon englanti on melkein yhtä huonoa kuin Käärijällä. :D

Vierailija
58/59 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanna:

Orpo:

Tuota...ei kyllä puhu. Itse puhun paljon sujuvampaa englantia. Marinin enkulla en kehtaisi maailmalla puhua yhtään mitään. 

Miksi et? Itse puhun tosi surkeaa ruotsia, englantia ja italiaa ja silti olen asunut ympäri eurooppaa ja tehnyt myös duunia.

Vierailija
59/59 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö 3600 sekuntia olisi komeampi ilmaisu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän