Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Onko täällä kellään alavatsakipua

04.01.2007 |

Oon nyt viikolla 13+5 ja kahden päivän ajan ollut nyt alavatsakipua, joka ei kylläkään ole voimakasta, mutta koko ajan tuntuvaa ja kiusallista.Pelkään tietenkin pahinta.. Kipu tuntuu ihan vatsanpohjassa, josta se säteilee milloin oikealle milloin vasemmalle puolelle ja joskus myös keskelle. Vuotoa ei ole. Olin viikko sitten np-ultrassa jossa kaikki oli ok. Toivottavasti joku osaa auttaa, sillä olen aika toivoton..

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietysti oikeasti selvittää asian, ja kannattaa ehdottomasti käydä, jos kipu vielä jatkuu. Voi olla hiivaa, liitoskipuja tms., mutta mahdollista on myös esim. jokin suolistovaiva. Onko sinulla ollut ummetusta, ilmavaivoja, tms.? Tuolla ihan alhaalla kun ovat virtsarakko, kohtu, peräsuoli ja paksusuoli ihan lähekkäin. Minullakin epäiltiin ensin gynevaivaa, kun aikoinaan laukkasin alvariinsa epämääräisten ja kovien alavatsakipujen takia lääkärissä. Lopulta paikannettiin ärtyneeseen suolistoon (voi johtua stressistä tai tietyistä ruoka-aineista; joskaan niitä älä ala omin päin vähennellä vaan juttele lääkärin kanssa). Yksi mahdollinen ja raskaudessa kai aika tyypillinenkin alavatsakipujen aiheuttaja voi olla virtsatietulehdus. Kannattaa siis tosiaan tutkituttaa, jos kipu jatkuu!

Vierailija
2/6 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä ihan samalta kun mitä mulla on ollut molemmissa raskauksissa. Ensimmäistä odottaessa ei ollut niin pahoja alavatsakipuja, mutta nyt toista odottaessa on ollut melkosen kipeää välillä. Mulle neuvolassa sanoivat, että se on ihan normaalia, ja kuuluu asiaan, kun kohtu siellä pullistelee. Välillä öisinkin herään siihen, että jommalta kummalta puolelta alamahasta kiskoo oikein kunnolla. Luulempa että sullakin ne kivut on ihan näitä samantapaisia liitoskipuja. Ja mitä suuremmaksi maha kasvaa, niin sitä enemmän se alkaa painamaan tuonne alas, ja välillä on vaikeaa kävelläkkin. Mutta ne kuuluu asiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla nipisteli just noihin aikoihin tosi kipeesti. onneks ultraaja varotti, että tollasta voi tulla ja on ok. siis sellasta vihlovaa kipua, just kuvailemallasi alueella. jos kuitenkin kovasti pelkäät ja epäilet niin kysy neuvolasta/lääkäriltä tarkemmin. kaikkea hyvää teille!

Tiina ja muksu rv 20

Vierailija
4/6 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli koko alkuraskauden ajan tuonne viikolle 20 saakka ihan hirveitä alavatsakipuja esikoisesta. Ja kaikki oli ihan ok aina kun kysyin neuvolasta tai lääkäriltä... Tooosi rohkaisevaa oli se, kun lisänä vielä hirveä pahoinvointi... viikolla 16 tuli ihan sellasia kramppeja, jotka sattu niin paljon, että itkin. Soitin ensiapuun, niin " ystävällinen" gynekologi totesi ensimmäisen hoonolla soomella, että menee kesken, jos menee, ei sille mitään voi.

Lähinnä soitin siis päästäkseni siitä kivusta, kysyin, että lähdenkö näytille, niin se sanoi, ettei kannata, kyllä sen huomaa, jos alkaa vuotaa ja se on menoa sitten. En ilmeisesti siinä kivuissani oikein jaksanut ajatella, että miten asia olisi pitänyt esittää, että mua sattuu, eikö kukaan voi tehdä mitään... Suostui se sitten neuvomaan, että parasetamolia voit yhden ottaa. (Eihän meillä sellaisia kotona ollut, kun en kipulääkkeitä juuri käytä, miehellä sattui taskussa olemaan yksi burana, kun oli tullut edellisenä yönä leikkauksesta, joka tehtiin ensiavussa kiireellisenä...) Kysyin, että voinko ottaa sen buranan, kun ei meillä nyt ole ketään, joka pääsis apteekkiin, eikä muuta ole.... Siihen se sitten armollisesti suostui ja kivut loppui jonkun ajan kuluttua.

Mulla ei siis ollut mitään vuotoa, en ollut sen takia huolissani km:sta, oli muutenkin vahva sisäinen fiilis, että ei tässä vielä mitään lasta ulos tule, muuten en olis kyllä varmaan pääni kanssa jaksanut tuollaista " ammattiapua" . (tapasin muuten ko. lääkärin ihan livenäkin myöhemmin, oli ihan yhtä vaikeaselkoinen ja tyly luonnossa...)

Yritän nyt siis sanoa, että kivut voi olla koviakin, mutta eivät välttämättä vaarallisia. Jos epäilyttää, niin tulehdusarvot kannattaa tarkistuttaa, esim. hiiva voi joskus tehdä kipuja

Vierailija
5/6 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa sitäkin riemua tullut koettua. Niin pahaa että silmissä sumeni ja ihmettelin, että miten pystyin ajamaan töistä kotiin. Illalla kävin gynellä joka totesi suurinpiirtein tuon saman kuin tuossa yllä, mutta vähän kauniimmin, että jos ei verta tule, niin sen kanssa vaan pitää elää ja jos verta tulee, niin sitten äitiyspolille. Panadolia voi ottaa yhden tai jopa kaksi.

Vierailija
6/6 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka vastasitte kysymykseeni. On tosi helpottavaa lukea ja saada tietoa siitä, että tämä ei ole mitään hirveän poikkeava. Yritetään elää päivää kerrallaan ja ensi ke ois neuvolalääkäri, jolta voin sitten asiaa tiedustella jos kipu vielä vaivaa.