Heippalappujen pohdintaa
Oletko saanut heippa-lappuja postiluukustasi tai onko sinulle kohdistettu ilmoitustaulun heippalappu? Mitä mieltä olet lapun kirjoittajasta, ei siis lapun sisällöstä tai syystä.
Mielestäni heippalappu kertoo paljon lapun jättäjästä. Ensinnäkin, ei uskalla tulla päin naamaa sanomaan, toiseksi kokee jonkun asian henkilökohtaisena loukkauksena. Jotenkin lapun jättäjästä jää mielikuva mielenterveysongelmaisesta jolla on itsellä hätä...
Kommentit (10)
En ole joutunut heippalappuatakin uhriksi koska osaan elää muita häiritsemättä 😌
Sanotaanko näin että yksin asuvana naisena en todellakaan mene hakkaamaan yöllä sellaisen asunnon ovelle jossa kuuluu miesten mekastusta. Viime viikonloppuna mietin jätänkö lapun, mutta soitin sen sijaan vartijat. Loppui se perseily siihen.
Tulee heippalappuilijoista mieleen pelkurit jotka eivät itse uskalla tulla asiasta sanomaan ja keskustelemaan.
Olen kerran elämäni aikana saanut heippalapun, joku jätti lapun ja sanoi että koirani haukkuu päivisin.
Olisi tullut kasvotusten puhumaan niin olisi nähnyt että en edes omista koiraa....
Ap on tollo, mene vaan sanomaan melusta voi tulla nyrkistä tai puukosta.
Heippalaput ovat keino kertoa naapurille, että jokin ärsyttää. Et rhkä ole kotona ja siksi lappu on pudotettu luukustasi tai esim seksiäänistä kasvotusten puhuminen ei vain ole aina sopivaa.
Minä inhoan sitä että laitetaan lapsi viestinviejäksi, eli naapurin täti kertoo lapselle, että teidän koira haukkuu päivisin. Tuo ärsyttää. Miksi ei voi tulla sanomaan aikuiselle asiasta?
Sen voi tehdä sivistyneesti. Ei tarvitse raivota, nimetellä tai loukata. Voi ihan nätisti lyhyesti sanoa että koirasi haukkuu, oletko huomannut, voiko asialle tehdä jotain pian ja kiitos. Tai joku vinkki jos on järkeä, aina ei ole järkeä esimerkiksi sitruunapanta voi aiheuttaa kuulemma ongelmia koirille, eli asia pitää hoitaa toisin. Joskus tietenkin sanat voivat karata, jos asia on vaikea selittää ongelmaa ja sanoo rehellisesti että tupakansavu tulee jo ikkunanraoista jne. Osa ottaa loukkauksena viestin, vaikka naapurilla on hätätilanne melkein.
Jos olen paikallistanut mekastajan asunnon, olen mennyt sanomaan välittömästi. Jos en ole paikallistanut, on heippalappu löytynyt heti aamusta ilmoitustaululta. Poliisinkin soitan paikalle, jos enemmän on metelöity.
En kuuntele meteliä pätkän vertaa omassa asunnossani.
Oli ihanaa, taivaallista muuttaa omakotitaloon.
Sain heippalapun, kun jonkun lapsi oli avannut auton oven minun auton oveani päin. Minulla on vuoden 2001 Renault, enkä edes nähnyt mikä kolhu oli tullut, kun soitin ja kysyin kolhun kohtaa. Itse en olisi ikinä jättänyt mitään lappua. Kaikenlaisia pyhimyksiä sitä onkin, ottaa päähän tuollaiset mielistelijät.
Olen saanut auton tuulilasiin heippalapun. Olin lapun jättäjän mielestä pysäköinyt kadunvarteen siten, että vein kahden auton paikan. Heippalappu oli varsin törkeä.
Kun pysäköin autoni paikalle vuorokausi aiemmin, siinä oli tilaa vain yhdelle. Sittemmin autot edestä ja takaa olivat lähteneet ja uudet tilalle tulijat olivat pysäköineet siten, että heidän autojensa ja minun auton väliin jäi tavallista pidempi rako. Näytti siltä, että minä olisin vallannut yhden ison, ehkä kahden auton kokoisen raon pysäköimällä sen keskelle.
Lappu kertoi minulle sen, etteivät jotkut ihmiset edes yritä ymmärtää mikä on johtanut siihen, että jokin näyttää siltä kuin näyttää. Tuskin he itsekään koko ajan käyvät katsomassa, pitääkö autoa siirtää mahdollisesti metri johonkin suuntaan.
Ei nyt ihan tervettä jättää niitä lappuja, olet oikeassa. Luottakaa itseenne.