Japanissa laki määrittää sallitun vyötärönympäryksen, työnantajalle sakkoja liian läskeistä
Vuonna 2008 voimaan tullut metabo-laki määrää jokaisen 40-74-vuotiaan japanilaisen pysymään tietyssä vyötärönympäryksessä joka vuosi. Niille, jotka eivät läpäise vuotuista mittausta, tarjotaan neuvontaa ja tukea painon pudotukseen. Mikäli yrityksissä liian moni työntekijä ylittää vyötärön tavoitemitat, työnantaja voi saada sakot.
https://www.verkkouutiset.fi/a/japanissa-laki-maarittaa-sallitun-vyotar…
Kommentit (98)
Tuo olis hyvä juttu myös Suomessa, moni vit tumainen läs ki sais kenkää, jee.
Vierailija kirjoitti:
Japanilaiset naiset ovat hoikempia, mukavampia ja lähtevät helpommin baarista jatkoille kuin suomalaiset naiset.
No nehän on helppoja tapauksia. Pitääkö niille ostaa baarista juomaa vai maksavatko ne itse?
Vierailija kirjoitti:
Palstanaiset huutaa, että japanilaiset naiset eivät halua miestä tai parisuhdetta...
Voi kumpa tietäisitte mitä Tokion yössä tapahtuu. :)
Ja että nainen määrää parisuhteessa. Joo. Niin. 1800-luvulla. :)
Palstanaiset ei voi sietää miehiä, jotka lomailee Japanissa ja pitää hauskaa japanilaisten naisten kanssa baareissa ja yökerhoissa.
Tokion yössä on tullut pidettyä hauskaa japanilaisten naisten kanssa baareissa ja yökerhoissa sekä työmatkalla että lomalla. Palstanaisena huusin lähinnä karaokemikkiin. Kukaan ei kuvitellut että kyseessä on parisuhde.
Ei sentään olla mikään pohjois korea. Minä ainakin olen oma itseni. Minun paino ei kuulu muille.
Vierailija kirjoitti:
Palstanaiset huutaa, että japanilaiset naiset eivät halua miestä tai parisuhdetta...
Palstanaiset ei voi sietää miehiä, jotka lomailee Japanissa ja pitää hauskaa japanilaisten naisten kanssa baareissa ja yökerhoissa.
Monet suomalaiset ja länsimaalaiset naiset ovat pitäneet hauskaa japanilaisten miesten kanssa..
Hyvä! Tuo systeemi myös tänne olisi hyvä. Mutta niin, että sakko tai lisävero läskeille.
Hyvä! Tuo systeemi myös tänne olisi hyvä. Mutta niin, että sakko tai lisävero läskeille itselleen., Ei työnantaja voi vahtia syömistä. Ja lihavalle perheelle sakkoja. Ihmisen täytyy pystyä huolehtimaan lapsistaan.
Vierailija kirjoitti:
Edes jotain rajoituksia odotellessa.
Voit ihan itse tehdä niitä rajoituksia itsellesi. Siitä aloitat. Ei voi olla näin että ihmiset eivät itse ajattele yhtään.
Idioottimaista touhua Japanissa. Vyötärönympärys ei ole mikään lihavuuden mittari, se voi olla jättimäinen alipainoisellakin esimerkiksi endometrioosin takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Japanilaiset naiset ei valita. Voitte vain kuvitella kuinka suomiakat huutaisi punaisena naisvihasta, jos Suomeen tulisi sama laki.
Suomiakat, ottakaa mallia paremmista naisista. M28
Sama laki koskisi tietenkin myös miehiä. Moni mies saisi vaihtaa oluen ja makkaran kivennäisveteen ja porkkanoihin.
Niinpä, japanilaiset miehetkään eivät ryyppää suomalaisten tavoin. Laittautuvat jopa monia naisiakin enemmän, ettei osaisi sanoa tuleeko vastaan nainen vai mies.
Riippuu miehen iästä. Perinteisesti japanilaiseen työelämään kuuluu illalla pomon kanssa ryyppäminen.
Vierailija kirjoitti:
Host-baarissa olisi hauska käydä.
Minun mummikin osasi kertoa, jos joku oli lihonut. Hän oli itse koko ikänsä hoikka ja urheilullinen.
Entäs sumo-painijat? Onko niille omat säännöt
Vierailija kirjoitti:
Tuo olis hyvä juttu myös Suomessa, moni vit tumainen läs ki sais kenkää, jee.
Onko joku läski vienyt sun työpaikkasi? Olisko vika silloin ihan sussa itsessäsi
Vierailija kirjoitti:
Japanilaiset toki syövät terveellisemmin kuin keskiverto länsimaalainen ja harrastavat paljon arkiliikuntaa (kävelevät paljon), mutta naisilla varsinkin on ihan tavallista jättää aterioita välistä ja nälkiinnyttää itseään kun kokevat itsensä liian lihavaksi vaikka eivät olisi lähelläkään BMI:n normaalipainon ylärajaa. Ulkonäköpaineet ovat mittavat ja pienestäkin "lihavuudesta" huomautellaan kyllä heti.
Tuo paastojuttu on ihan vuosisatainen perinne vanhenevilla naisilla Japanissa. En muista sitä japaninkielistä nimeä, mutta paaston usķotaan pitävän nuorena ja kauniina.
Vùonna 2016 muistaakseni, japanilainen tutkija sai nobelin palkinnon keksiessään "solujen autofagian" tutkiessaan paaston vaikutuksia solutasolla, Eli kun paastoaa yli vrk. Alkaa elimistö autofagian eli "siivota" omia solujaan, tai pikemminkin kierrättää niitä uudestaan rakennusaineinaan. Elimistö aloittaa siivouksen vanhoista, huonokuntoisista ja sairaista, mutatoituneista soluista ja luo uusia tuoreita soluja. Tämä voi osaltaan selittää, miksi vanhojen japanilaisnaisten iho on vielä niin nuorekas ja kiinteä ja miksi siellä on eniten maailmassa 100v. vanhuksis jotka ovat vielä skarppeja ja hyväkuntoisia.
Tutkimusten mukaan, paasto myös uudistaa ruuansulatusbakteeri kannan ideaaliseksi jopa paremmin kuin probiootti jukurtit tai pillerit.
neuvostoliiton aikaan venäläiset tutkijat tutkivat paastoa syöpähoitona, ennen kuin solujen autofagiasta oli kuultukaan.
Ozzy Osbornesin muija käytti laihdutuksen apuna niitä laihdutusruiskeita ym. ja paastoaa nykyään vesipaastolla jopa 3vrk. putkeen, koska haluaa autofagian avulla päästä eroon ylimääräisestä roikkuvasta nahasta.
Paasto ei sovi 1.tyypin diabeetikoille ja jos on jotain muita sairauksia niin kannattaa tietty kysyä hoitavalta lääkäriltä.
Jossain jenkkilässä on hoitolaitoksia jossa paaston avulla hoidetaan jotain dementiasairauksia missä autofagian keinoin yritetään puhdistaa aivoista plakkia.
Ketjussa havaittavissa keskivaikeaa kehopositiivisuutta (: