Lapsi meikkaa ihan kauheen paljon
12-vuotias lapseni on alkanut meikkaamaan ihan liikaa. Hän käyttää peitevoidetta, ripsiväriä, poskipunaa, korostusväriä, kulmakarvageeliä ja huulikiiltoa. Ilman noita ei yksinkertaisesti pysty mennä kouluun ja itkee ja huutaa jos otan pois. Tytöllä pitää olla vähintään peitevoide ja ripsari ennenkun menee minnekään. Hän on luonnonkaunis, enkä ymmärrä miksi pitää käyttää meikkiä. Näyttää minusta tyhmältä. Meikkaamiseen menee hänellä noin 20-25 minuuttia ja meinaa myöhästyä koulusta sen takia. Aamupala unohtuu usein koska laittaa meikin sen edelle. Mitä voisin tehdä?
Kommentit (32)
Muistele omaa nuoruttasi. Itse aloin meikkaa 13 vuotiaana, koska kaikki muutkin luokan kimmat meikkasi.Etten tule syrjityksi. Kyllä se oma meikaaminen hiipui kun tuli itsevarmuutta ja löysin oman paikkani elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Anna hänen nolata itsensä ja ota paljon valokuvia. Näitä voi sitten esitellä neidille, kun hän on vähän vanhentunut ja viisastunut :D
Nolata kenen silmissä? Oman 12-vuotiaan tytön luokalla valtaosalla tytöistä on tuo pakkelimäärä, poikkeuksia on yksi "nörtti" ja tämä oma aistisäästelypulmainen lapseni joka ei siedä meikin tuntua iholla. Mutta ei tuo meikkaaminen ole vertaisten silmissä noloa vaan päin vastoin, ja se on se millä noille on väliä.
Vierailija kirjoitti:
Olin itse juuri tuollainen tuossa iässä. Ilman meikkiä ei voinut poistua kotoa. Tuo vaihe menee jossain vaiheessa ohi. Anna tytön meikata.
Vaiheen voi myös estää pitämällä kuria
Vierailija kirjoitti:
Muistele omaa nuoruttasi. Itse aloin meikkaa 13 vuotiaana, koska kaikki muutkin luokan kimmat meikkasi.Etten tule syrjityksi. Kyllä se oma meikaaminen hiipui kun tuli itsevarmuutta ja löysin oman paikkani elämässä.
No itse käytin vain ripsiväriä alaikäisenä. Ehkä olin poikkeuksellisen itsevarma kun en halunnut olla kuin naurettavat ikätoverini.
Ne nolaamiset ja liian tummat meikkivoiteet taitaa kuulua vanhemman sukupolven nuoruuteen. Nykyään on niin paljon meikkitutoriaaleja saatavilla että nuoret osaa meikata usein paremmin kuin itsekään näin 30-vuotiaana, vaikka mielelläni meikkiin panostankin.
Sellaisista maalatuista pikkulutkista tulee kyllä voimalliset huorafiilikset, sedät tykkää, bojoing.
Somesta tulee nykyään nuorille kauheet ulkonäköpaineet jo tosi aikasin :( Itsekkin meikkasin paljon 13-15 vuotiaana. Vanhemmiten se helpottuu tai ainakin itsellä.
Anna meikata. Mun tyttäreni oli teini näiden contourvillitysten ja tekoripsien tullessa, joten koulukuvissa on ruskealäikkäinen naama ja silmiä tuskin näkyy verhojen takaa. Ihan normaali aikuinen tuli, ja tyylikin on varsin hillitty.
Joka aikakaudella on omat kotkotuksensa, äitinsä yrmeili kuvissa sivuheittotukan ja ruutuflanellipaitojen kanssa.
No vielä ne maalit... mutta kun muutama vuosi on vierinyt pitäisi saada hiusten- ja ripsienpidennykset, geelikynnet, ripsi- ja kynsihuollot, tatskat, täytettä huuliin ym. muotiturhakkeet ja turhat kotkotukset niin siinä sitä on keskustelun paikka, mitä vanhemmat rupee rahoittamaan.
Aivan älyttömäsksi mennyt tää touhu.
Tuleva tyhjäpää ja lokki. näitä wikmaneja ja sofioita riittää.
Siinä kypsyy uusi samariini-aihio lehtien palstoille. Remmiä perseelle vaan niin että raikaa. Oppiipahan ainakin olemaan.
Anna tytön meikata. Sellainen on söpöä ja siinähän sitä oppii.