Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi meikkaa ihan kauheen paljon

Vierailija
08.12.2023 |

12-vuotias lapseni on alkanut meikkaamaan ihan liikaa. Hän käyttää peitevoidetta, ripsiväriä, poskipunaa, korostusväriä, kulmakarvageeliä ja huulikiiltoa. Ilman noita ei yksinkertaisesti pysty mennä kouluun ja itkee ja huutaa jos otan pois. Tytöllä pitää olla vähintään peitevoide ja ripsari ennenkun menee minnekään. Hän on luonnonkaunis, enkä ymmärrä miksi pitää käyttää meikkiä. Näyttää minusta tyhmältä. Meikkaamiseen  menee hänellä noin 20-25 minuuttia ja meinaa myöhästyä koulusta sen takia. Aamupala unohtuu usein koska laittaa meikin sen edelle. Mitä voisin tehdä?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna tytön meikata. Sellainen on söpöä ja siinähän sitä oppii.

Vierailija
22/32 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistele omaa nuoruttasi. Itse aloin meikkaa 13 vuotiaana, koska kaikki muutkin luokan kimmat meikkasi.Etten tule syrjityksi. Kyllä se oma meikaaminen hiipui kun tuli itsevarmuutta ja löysin oman paikkani elämässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna hänen nolata itsensä ja  ota paljon valokuvia. Näitä voi sitten esitellä neidille, kun hän on vähän vanhentunut ja viisastunut :D

Nolata kenen silmissä? Oman 12-vuotiaan tytön luokalla valtaosalla tytöistä on tuo pakkelimäärä, poikkeuksia on yksi "nörtti" ja tämä oma aistisäästelypulmainen lapseni joka ei siedä meikin tuntua iholla. Mutta ei tuo meikkaaminen ole vertaisten silmissä noloa vaan päin vastoin, ja se on se millä noille on väliä.

Vierailija
24/32 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin itse juuri tuollainen tuossa iässä. Ilman meikkiä ei voinut poistua kotoa. Tuo vaihe menee jossain vaiheessa ohi. Anna tytön meikata. 

Vaiheen voi myös estää pitämällä kuria

Vierailija
25/32 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistele omaa nuoruttasi. Itse aloin meikkaa 13 vuotiaana, koska kaikki muutkin luokan kimmat meikkasi.Etten tule syrjityksi. Kyllä se oma meikaaminen hiipui kun tuli itsevarmuutta ja löysin oman paikkani elämässä.

No itse käytin vain ripsiväriä alaikäisenä. Ehkä olin poikkeuksellisen itsevarma kun en halunnut olla kuin naurettavat ikätoverini.

Vierailija
26/32 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne nolaamiset ja liian tummat meikkivoiteet taitaa kuulua vanhemman sukupolven nuoruuteen. Nykyään on niin paljon meikkitutoriaaleja saatavilla että nuoret osaa meikata usein paremmin kuin itsekään näin 30-vuotiaana, vaikka mielelläni meikkiin panostankin.

Vierailija
27/32 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisista maalatuista pikkulutkista tulee kyllä voimalliset huorafiilikset, sedät tykkää, bojoing.

Vierailija
28/32 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somesta tulee nykyään nuorille kauheet ulkonäköpaineet jo tosi aikasin :( Itsekkin meikkasin paljon 13-15 vuotiaana. Vanhemmiten se helpottuu tai ainakin itsellä.

Vierailija
29/32 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna meikata. Mun tyttäreni oli teini näiden contourvillitysten ja tekoripsien tullessa, joten koulukuvissa on ruskealäikkäinen naama ja silmiä tuskin näkyy verhojen takaa. Ihan normaali aikuinen tuli, ja tyylikin on varsin hillitty.

Joka aikakaudella on omat kotkotuksensa, äitinsä yrmeili kuvissa sivuheittotukan ja ruutuflanellipaitojen kanssa.

Vierailija
30/32 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vielä ne maalit... mutta kun muutama vuosi on vierinyt pitäisi saada hiusten- ja ripsienpidennykset, geelikynnet, ripsi- ja kynsihuollot, tatskat, täytettä huuliin ym. muotiturhakkeet ja turhat kotkotukset niin siinä sitä on keskustelun paikka, mitä vanhemmat rupee rahoittamaan.

Aivan älyttömäsksi mennyt tää touhu. 

Vierailija
31/32 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleva tyhjäpää ja lokki. näitä wikmaneja ja sofioita riittää.

Vierailija
32/32 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä kypsyy uusi samariini-aihio lehtien palstoille. Remmiä perseelle vaan niin että raikaa. Oppiipahan ainakin olemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi