Millaisella hakemustekstillä pääsit työhaastatteluun?
Kommentit (5)
Olen saanut useamman työpaikan muutaman lauseen sähköpostilla ilman liitetiedostoja.
Olen kertonut kuka olen, koulutushistorian kyseiseltä alalta (useampi alaan liittyvä tutkinto), (pitkän) työkokemuksen kyseiseltä alta. Laittanut puhelinnumeron ja pyytänyt ottamaan yhteyttä mikäli kiinnostusta löytyy. Ennätys oli 15min ja tuli puhelu.
Kerroin hakemuksessa kaiken sen mitä halusivat kuulla ja onneksi minulta löytyi tarvittava työkokemus ja koulutus. Pääsin haastatteluun mutta en saanut työpaikkaa, syyksi ilmoitettiin että oli niin paljon hyviä hakijoita. Myöhemmin minulle kuitenkin soitettiin ja kysyttiin olinko vielä kiinnostunut. Olin siinä vaiheessa jo vaihtanut paikkakuntaa ja muissa tehtävissä, joten sanoin että en ole enää.
Laitoin tuntemattomalle työnantajalle tekstiviestin "Henkilö X kertoi, että tiellä olisi tarvetta uusille työntekijöille, ja koulutatte työhön. Olisin kiinnostunut, voin aloittaa heti." Haastattelu oli samana päivänä, seuraavana päivänä hoidettiin asiat työkkärin kanssa, ja parin päivän papereiden pyörittelyn jälkeen olin töissä, ensin palkkatuella ja nyt jo kolmatta vuotta ihan normaalissa työsuhteessa.
Sanottakoon, että ala on ns. auringonlaskun käsityöläisala, ja vaikka työtehtävät eivät varsinaisesti päätä tai kroppaa rasita, palkka on hanurista ja töiden jatkuminen jatkuvasti epävarmaa, joten muita hakijoita ei edes ollut.