Onko 0,75l viinipullo päivässä muka liikaa?
Mieheni mielestä on, mutta ei se vaikuta elämäämme mitenkään, että juon sen. Miehellä on vaan päässään jokin fiksaatio alkoholista, josta hän ei osaa päästää irti.
Kommentit (75)
Mitäs tuollaisia täällä kyselet, maallikoilta. Kysy lääkäriltäsi, hän on asiantuntija.
Vierailija kirjoitti:
Pullo päivässä YKSIN ? Todellakin on liikaa. Olisi liikaa vaikka olisi puoli pulloa päivässä.
Eihän pullollinen viiniä päivän mittaan ole MITÄÄN, sehän menee jo alkuillasta loppuun , eikä vaikuta juurikaan. Iltapäivällä avaa pullon ja ottaa lasillisen. Sit laittaa ruuan, syö ja siivoaa keittiön. Siinä onkin mennyt pullo. T. 170cm, 86kg
Alkoholi on ok, kunhan et huumeisiin sotkeennu!
Eksäni pössytteli ja piikitti kannabista lähes joka viikonloppu. Sai lähteä.
Luulin itse käyttäneeni paljon alkoholia mutta pullo päivässä on kyllä älytön määrä!
Miten känniin viinipullosta tulee?
Maksa pamahtaa, paino nousee, univaikeudet lisääntyvät, sairaudet lisääntyvät, aivot menevät muusiksi ja sitten tulee ennenaikainen kuolema.
Muuten ihan ok.
Jokainen alkoholistin kanssa elänyt tunnistaa alkoholistin kirjoittaman kirjoituksen. Tässä aloituksessa on montakin merkkiä. Suuret juomamäärät. Juodaan päivittäin. Läheisen mielestä puoliso juo liikaa. Puoliso on ottanut asian puheeksi. Juomien määrän väheksyminen. Vakuuttelu, ettei juominen vaikuta omaan ja muiden elämään mitenkään.
Kannattaa lukea päihdepsykiatrin päihdeblogi. Siellä kerrotaan miten alkoholismi alkaa ja miten se etenee.
https://juhakemppinen.fi/alkoholismin_varhaisvaiheet
https://juhakemppinen.fi/alkoholismin_keskivaiheet
https://juhakemppinen.fi/alkoholismin_myohaisvaiheet
Suurkulutuksen raja paukkuu mennentullenpalaten.
Todennäköistä on, että maksa paukkuu myös.
Tuollaisella jatkuvalla juomisella kehittää itselleen alkoholismin, ellet ole jo. Jos et voi olla ilman viiniä, olet jo alkoholisti.
Alkoholismin myötä yleensä kulutettu määrä myöhemmin kasvaa.
Jos olet työelämässä, kulutuksesi keskittyy iltaan, olet siis kaikki illat pöhnässä.
Jos mies ei jaksa edes viinipulloa juoda päivässä, niin onko sellainen oikea mies, kysyn vaan?
Mun mielestä on. Sitähän on pöpperössä koko päivän kun tuon tissuttelee. Mulla on tuttu joka lipittää pullollisen illalla tv:tä katsoessa. Tosi hyvää seuraa...
Itse en juo viiniä aina edes 1 lasillista viikossa (ja jos juon niin ruuan kanssa)
Järkyttävä määrä on. Itse olen välillä kokenut omat määräni liian isoiksi: noin 10 lasillista viiniä viikonlopussa. Nyt olen vähentänyt huomattavasti, enkä tällä hetkellä juo yhtään. Joskus se on kiva ottaa, mutta ei alkoholi ole terveydelle hyväksi isoissa määrin, jos terveys nyt yhtään kiinnostaa.
Öö no on todellakin liikaa. Lasikin päivässä on minusta liikaa jatkuvassa käytössä. Jos ei osaa pitää taukoja, niin riippuvuus on jo syntynyt. Mutta tämä olikin varmaan trollailija.
Turvallisesta alkoholinkäytön rajoista puhutaan kuitenkin niin paljon, että aika sokea ja kuuro saa olla, jos kuvittelee, että tuollaiset määrät on normaalia. Viinipullossa on yli kuusi annosta alkoholia. Kuusi annosta on tyyliä turvallisen kulutuksen VIIKKOraja naiselle.
Jos noin paljon juot, olet rappioalkkis. Hanki apua.
ap999 kirjoitti:
Alkoholi on ok, kunhan et huumeisiin sotkeennu!
Eksäni pössytteli ja piikitti kannabista lähes joka viikonloppu. Sai lähteä.
Kannabista ei piikitetä, mut trollaysyrityksestä puoli pistettä ja umpitollon merkki.
Ap:hän on se tuttu, aina yhtä paska Pasi, joka tuottaa naisena -aloituksia tusinoittain.
Ei tunnu missään, eiku vaa ääntä kohti.
6-7 annosta per pullo mikä on viikkokulutuksessakin jo raja ja 14 naiselle jo viikossa iso riski.
Kohtuullinen riski viikossa 7 annosta suuri riski 16 annosta viikossa naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuohon harrastukseen menee halvimmillaankin lähes 300€/kk, joten siinä mielessä on liikaa, ainakin omalle taloudelleni olisi.
Tienaan 3700€/kk nettona, ei ole niin tarkkaa minulla. Viiniin menee noin 500 kuussa.
ap
Tunnustahan nyt itsellesi totuus: Olet täysi alkoholisti
Olet alkoholisti. Alkoholistille itselleen mikään ei ole koskaan liikaa, ainoa ongelma on alkoholin loppuminen ja nyreät läheiset, jotka liioittelevat hei ihan kaikeee... niin. 🤥