Onko tympeää sanoa kaverille, ettei jaksa nähdä tätä?
Muutenkin tavataan noin pari kertaa vuodessa, joten hyvin erikoista miksi ei jaksa nähdä. Muita kyllä näkee useinkin...
Kommentit (20)
On tympeää enkä ikinä sanoisi noin. Jos muutenkin näkee harvoin, niin luulisi olevan juuri päinvastoin...
On viisasta olla näkemättä jos ei jaksa. Tapaamisesta ei varmaan tulisi kovin antoisa, jos toinen tulee paikalle... niin miksi? Velvollisuudesta? Parempi antaa ajan kulua ja katsella mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
Näen kans yhtä kaveria pari kertaa vuodessa,asuu onneks toisessa.kaupungissa.Yövymme tapaamiskerroilla tietty toistemme luona.Itse olen vain yhden yön,mutta kaveri haluaa olla aina kaksi yötä mun luona.Uuvuttavaa.
On tympeää. Miksi kutsut edes kaveriksi?
Varmasti on tympeää sille kaverille ainakin. Harva meistä erityisesti nauttii siitä, jos kerrotaan, että seura ei enää kelpaakaan. Siitä huolimatta jokaisella on täysi oikeus valita, keitä ihmisiä pitää ystävinään. Ystävyys kestää aina aikansa ja vain harva suhde jatkuu läpi elämän.
Vaikka hyviä tapoja päättää ystävyyssuhdetta ei ole, voi olla armollisempaa antaa suhteen vähitellen hiipua kuin sanoa, ettei kiinnosta tavata enää. Vain harvalla on sellainen luonto, että kuulee mieluummin totuuden kuin kaunistellun version.
Suosittelen, että et ota enää oma-alotteisesti ystävään yhteyttä. Viesteihin vastaat reilulla viiveellä ja puhelimessa et "just nyt ehdi" puhua. Muutenkin elämässä pitää nyt kiirettä eikä ehdotetuille tapaamisille löydy ikinä aikaa. Suurin osa ihmisistä luovuttaa aikanaan (minäkin, kun minulle tehty kahden parhaan ystävän kohdalta noin nuoruudessa).
Toki jos tiedät ystäväsi olevan paksunahkainen ja rehellisyyttä arvostava ihminen, voit sanoa suoraan, että koet teidän kasvaneen erilleen etkä halua jatkaa ystävyyttänne, vaikka arvostat teidän yhteistä historiaanne.
Mä en myöskään sanoisi suoraan. Jos näette muutenkin harvoin tuollainen kuivuu kokoon itsestään. Lisäksi, voi tulla elämäntilanne jolloin ystävyys punnitaan ja silloin saatat tarvita häntä kun muut ystäväsi kääntävät sinulle selkänsä. Älä siis suoraan sano että katkaiset välit.
Olen itse kokenut tilanteen, jossa olin ystävystynyt jonkun kanssa, mutta ystävyytemme oli vähitellen hiipunut. Emme enää olleet samassa elämäntilanteessa, ja meillä oli erilaiset kiinnostuksen kohteet. Yritin ensin pitää yhteyttä kaveriin, mutta huomasin, että se oli vain vaikeaa ja epämukavaa. Lopulta päätin, että on parempi antaa suhteen vähitellen hiipua.
Ymmärränkö nyt oikein, että kaverisi on se, joka ei jaksa nähdä sinua?
Ei jaksa = ei halua
Yleensä tuollaisissa tilanteissa on kyse siitä, että kaveria ei kiinnosta sinun seurasi ja hän yrittää hienovaraisesti päästä sinusta eroon.
"Katsotaan."
"En nyt jaksa."
"En ehdi."
Olet tylsääkin tylsempi tyyppi. Sinua nähdään vain säälistä joskus ja jouluna.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti on tympeää sille kaverille ainakin. Harva meistä erityisesti nauttii siitä, jos kerrotaan, että seura ei enää kelpaakaan. Siitä huolimatta jokaisella on täysi oikeus valita, keitä ihmisiä pitää ystävinään. Ystävyys kestää aina aikansa ja vain harva suhde jatkuu läpi elämän.
Vaikka hyviä tapoja päättää ystävyyssuhdetta ei ole, voi olla armollisempaa antaa suhteen vähitellen hiipua kuin sanoa, ettei kiinnosta tavata enää. Vain harvalla on sellainen luonto, että kuulee mieluummin totuuden kuin kaunistellun version.
Suosittelen, että et ota enää oma-alotteisesti ystävään yhteyttä. Viesteihin vastaat reilulla viiveellä ja puhelimessa et "just nyt ehdi" puhua. Muutenkin elämässä pitää nyt kiirettä eikä ehdotetuille tapaamisille löydy ikinä aikaa. Suurin osa ihmisistä luovuttaa aikanaan (minäkin, kun minulle tehty kahden parhaan ystävän kohdalta noin nuoruudessa).
Toki jos tiedät y
Kappas, luin aloituksen näköjään silmät puoli ummessa. Sori, mutta kaverisi tekee sulle todennäköisesti just sitä, mitä ehdotin sulle. Voithan sitä häneltä suoraan kysyä, vastaa sulle sitten rehellisesti tai ei. Pirun ikävältä se kyllä tuntuu tulla ns. hylätyksi ja ilman selityksiä, mutta minkä sille mahtaa, että ihmiset muuttuu ja kasvaa erilleen. Toivottavasti sulla on muita kavereita ja jos ei, toivottavasti niitä löydät.
Voi toki olla, että sillä on ollut rankka syksy töissä ja/tai perheessä ja se ei oikeasti JAKSA nyt mitään muuta kuin mennä nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Voi toki olla, että sillä on ollut rankka syksy töissä ja/tai perheessä ja se ei oikeasti JAKSA nyt mitään muuta kuin mennä nukkumaan.
Niinpä! Näin itse perustelin viime jouluna kun en vaan jaksanut pyhinä mitään ylimääräistä tai nähdä ihmisiä oman perheen lisäksi. Nähdään just kerran pari vuodessa tän kaverin kanssa kun välimatkaa on. Ymmärsi kyllä ja kavereita ollaan edelleen. Viime kesänä nähtiin jopa kolmesti.
Vierailija kirjoitti:
"Muita kyllä näkee useinkin..."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulee ap tietävänsä, mutta tietääkö vai luuleeko ja kuinka vanha tai ajankohtainen se tieto tai luulo on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulee ap tietävänsä, mutta tietääkö vai luuleeko ja kuinka vanha tai ajankohtainen se tieto tai luulo on?
No, kyllä näkyy usein somepäivityksiä. Päätin, että annan olla. Vastasin hänelle vaan "ok". Ap
On tympeää ja selvä merkki ettei kiinnosta.
Oma kokemus oli sellainen, että kaveri vain jätti vastaamatta soittoihin ja viesteihin.
Erään soittoni jälkeen hän laittoi viestin, jossa vetosi kiireisiin ja kirjoitti soittavansa lähipäivinä. Meni kolme kuukautta ennen kuin soitti ja tuona aikana olin jo päättänyt, että en ota enää yhteyttä. Tuon kaverin viimeisen soiton jälkeen vielä hän viestillä sopi tapaamisen, johon teki oharit. Yritti vielä pahoitella viestillä, mutta en vastannut enää. Viesti oli selvä. Tuosta vuosia aikaa eikä mitää soittoa tai oikeaa lähestymisyritystä ole tullut.
Vierailija kirjoitti:
Mä en myöskään sanoisi suoraan. Jos näette muutenkin harvoin tuollainen kuivuu kokoon itsestään. Lisäksi, voi tulla elämäntilanne jolloin ystävyys punnitaan ja silloin saatat tarvita häntä kun muut ystäväsi kääntävät sinulle selkänsä. Älä siis suoraan sano että katkaiset välit.
Siis mitä et sano suoraan?
Kannattaa viestiä asian niin, että kielteisissä tunteissa käyttää "minä-viestejä" eli minulla on voimavarat loppu, minä en jaksa, minä en nyt kykene.
Sen sijaan että käyttäisi "sinä-viestejä" eli sinä syöt mun voimavarat, sinä imet patterini tyhjiin, sinä väsytät minua. Jne.
Jossain asiassa se minä minä minä ei ole pahasta, kun osaa käyttää sitä oikein.
Ghostaa se