Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka saan junalipun jos ei ole älypuhelinta

Vierailija
07.12.2023 |

Pitäisi matkustaa toiseen kaupunkiin enkä ole yli 20 vuoteen kulkenut junalla.

Selkeät ohjeet, kiitos paljon.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

R-Kioskeilta saa ostettua lippuja käteisellä euron lisämaksusta.

T: käteisellä pelaava kanssamatkustaja

Vierailija
42/71 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasin tietokoneella liput. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on vähän erikoista.  Olen kuullut vanhuksille sanottavan, että jos ei ole digitaitoja käy lukemassa ohjeet www, ohje, jotain, sivulta. Miten vanhus, jolla ei tietokonetta tai älypuhelinta,  voi lukea netistä lisäohjeita?

Vrltä voi ostaa puhelimitse eli vanhus voi 1900-luvun taitoja käyttäen soittaa numerotiedusteluun ja sitä kautta päätyä Vrn asiakaspalveluun. 

Todella moni asia hoituu edelleen puhelimitse. 

Vastaakone puhelimeen yhtä "nopeesti"  kuin esim.. terveyskeskus.

Vierailija
44/71 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnistuu myös kirjaston tietokoneella. Perivät yleensä 20 senttiä tulosteesta. Tämä lippu toimii sitten myös kännykän kadotessa/rikkoontuessa reissun aikana. Nykyään älypuhelimen puuttuminen hankaloittaa vähän arkea. Käytettyjä älypuhelimia saa parilla kympillä, mutta jotkut jäärät pitävät kiinni siitä lankapuhelimesta.

Mulla on älykapula, mutta olen irtisanonut datayhteyden puhelinliittymästä, joten käytän sitä vain kotona Wlanilla, joka kuuluu vuokraan.

Haluaisin matkustaa incognito, siksi kyselen kirjautumisesta, eikä riitä että maksan verkkopankissa?

Etkö voisi avata sen lipun jo kotona, jolloin se on valmiiksi auki junassa, ei tarvi nettiyhteyttä avaamiseen.

Muistaakseni myös junissa on vr-nettiyhteys, jolla voi avata liput. 

Vierailija
45/71 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnistuu myös kirjaston tietokoneella. Perivät yleensä 20 senttiä tulosteesta. Tämä lippu toimii sitten myös kännykän kadotessa/rikkoontuessa reissun aikana. Nykyään älypuhelimen puuttuminen hankaloittaa vähän arkea. Käytettyjä älypuhelimia saa parilla kympillä, mutta jotkut jäärät pitävät kiinni siitä lankapuhelimesta.

Mitä väliä jos älypuhelimen saisi vaikka ilmaiseksi, kun se liittymä siinä maksaa. Halvin netillinen liittymä taita olla noin 200 €/a.

Vierailija
46/71 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä ei kukaan mainitse R-kioskia. Marssit lähimmälle, sanot, että 1 aikuisten junalippu ja maksat vaikka käteisellä.

Vierailija
47/71 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on älykapula, mutta olen irtisanonut datayhteyden puhelinliittymästä, joten käytän sitä vain kotona Wlanilla, joka kuuluu vuokraan.

Haluaisin matkustaa incognito, siksi kyselen kirjautumisesta, eikä riitä että maksan verkkopankissa?

Etkö voisi avata sen lipun jo kotona, jolloin se on valmiiksi auki junassa, ei tarvi nettiyhteyttä avaamiseen.

Muistaakseni myös junissa on vr-nettiyhteys, jol

Lipun avaamiseen ei tarvita nettiyhteyttä. Lataa sen lipun puhelimeen siellä, missä on ilmainen wifi tarjolla. Sen jälkeen se lippu aukeaa vaikka 10km syvyydessä kallion sisällä. Taas pitää 50+ setämiehen opettaa diginatiiveja, kun mikään ei onnistu.

Vierailija
48/71 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

R-kioskilta saa euron lisämaksulla fyysisen junalipun kuten jotkut ovat jo maininneetkin ja asia hoituu vaivattomasti ja nopsaan siellä. En ole r-kioskiyrittäjä, eikä kukaan tuttunikaan, mutta voin suositella. 

Läheiseltä R-kioskilta ei saa. Toisesta ei saa kuin tiettyjä lippuja - tai niin ainakin henkilö väittää. Eli enpä suosittele.

Miksiköhän vr-lippua ei muka saa läheiseltä kioskiltasi? Olen ostellut junalippuja eri paikkakuntien R-kioskeista eikä koskaan ole käynyt niin, ettei olisi myyty. Kannattaa itse ottaa selvää eikä uskoa kuulopuheisiin. 

Vierailija
49/71 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juna-asemilla on yleensä vr:n lippuautomaatti ja sieltä saa kortilla ostettua lipun. Ei tarvitse siihen mitää  älypuhelinta.

Vierailija
50/71 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä ei kukaan mainitse R-kioskia. Marssit lähimmälle, sanot, että 1 aikuisten junalippu ja maksat vaikka käteisellä.

Mainittu ekalla sivulla moneen kertaan ja aloituskin on viime vuodelta.

Vierailija
51/71 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VR automaatista, meidän asemalla ainakin sellainen on 

Joissakin paikoissa ihan luukkupalvelija. Ja eikös R kioskit myy myös. Sulle varmaan se helpoin,jos tekniikka on vaikeaa. Kivaa matkaa.

Vierailija
52/71 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on vähän erikoista.  Olen kuullut vanhuksille sanottavan, että jos ei ole digitaitoja käy lukemassa ohjeet www, ohje, jotain, sivulta. Miten vanhus, jolla ei tietokonetta tai älypuhelinta,  voi lukea netistä lisäohjeita?

Vrltä voi ostaa puhelimitse eli vanhus voi 1900-luvun taitoja käyttäen soittaa numerotiedusteluun ja sitä kautta päätyä Vrn asiakaspalveluun. 

Todella moni asia hoituu edelleen puhelimitse. 

Vastaakone puhelimeen yhtä "nopeesti"  kuin esim.. terveyskeskus.

Mautonta suunsoittoa. Monilla on vaikeus opetella käyttämään teknisisä laitteita. Kaikki pienellä ja hipaisu jo sekoittaa. Heiltä ei käy plärääminen nopeasti. Ihmiset ikääntyy. On sairauksia jne. Ei rahaa ainakan uuteen äö kännykkään. Hyvä jos läppärillä laskut onnistuu. Sieläkin pankin sivuilla monia vaiheita mitä pitää läpi käydä yhdenkin laskun takia. 

Ja sitä aikakautta eläneet, että tuo kaikki on hankala kun ei kasvanut  tämän ajan teknologiaan. Aika ajaa ohi ja palveluja annettava niillekin joilla ei enää ole edellytyksiä oppia uutta, riippuen sitäkin mikä on aiempi tausta,koultus, työ ollut jne. Mutta en voi ymmärtää ,että koet tarvetta irvailla. Ties milloin oletkin itse afasia potilas. Tai onnettomuus tai aivoinfarkti ja opettelet ihan aakkosia. Pilkat osuu usein omaan nilkkaan.

Vierailija
53/71 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähimmälle? R-kioskeja ei ole juuri missään enää.

Vierailija
54/71 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

R-kioski. Nopeaa ja vaivatonta on asiointi.

Sano nyt edes oikein se. Nopeaa ja mukavaa on asiointi.

Enpä sanoisi niinkään kun lähin Ärrä on n. 50 kilsan päässä.

- sivusta

Vierailija
55/71 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka täältä Vaalasta on lähdössä junalla Ouluun tai Kajaaniin, niin lipun osto R-kioskilta ei paljon lohduta, kun lähimmät R-kioskit ovat juurikin Oulussa ja Kajaanissa.

Vierailija
56/71 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Helsingissä ja ostan junalipun Rautatieaseman VR-toimistosta. Muualla ollessani R-kioskista. Molemmista saan paperisen lipun. VR-toimistossa voin itse toivoa istuinpaikkaa, R-kioskista on annettu vaan mikä koneelta tulee.

Vierailija
57/71 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lankapuhelimia ei ole enää olemassa. Itse käytän ihan näppäinpuhelinta, Nokia 3310 vuosimallia 1999. Vastustan nykyteknologiaa, koska se pilaa elämän. Itse käytin älypuhelinta 4 vuotta, ja olin voimakkaassa koukussa siihen. Näppäinpuhelimen kanssa elämä on ihanan rauhallista ja elämänlaatu ja mielenterveys on parantunut huomattavasti. En myöskään pidä siitä, että älylaitteiden takia joudutaan koko ajan perustamaan uusia kaivoksia ja tuhoamaan alkuperäistä luontoa. Nokia on ostettu käytettynä, samoin läppäri, jolla tänne kirjoitan. Ei ole myöskään mitään järkeä työntää kaikkia toimintoja kotioven lukon avaamisesta lähtien jonkin yhden laitteen taakse, sitten vasta oletkin pulassa, jos se lakkaa yhtäkkiä toimimasta tai varastetaan.

Ilman älypuhelinta pystyy kyllä elämään vielä, ja pitää pystyä jatkossakin. Ja olen alle nelikymppinen ihminen, en vanhus.

Vierailija
58/71 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

R-kioski on ainoa oikea paikka ostaa junalippu.

Paitsi jos osa junamatkasta on HSL:n operoima. Silloin pitää se osuus ostaa HSL:n automaatista.

Vierailija
59/71 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähimmälle? R-kioskeja ei ole juuri missään enää.

Tämä pitää paikkansa. Kauppojen aukiolojen vapautuminen aiheutti tämän. Tässäkin kunnassa oli ennen 4, nyt 2.

Vierailija
60/71 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan asemalta automaatista.