Itsenäisyyspäivän vastaanotto 2023 seurantalanka
Tasavallan Presidentti Sauli Niinistön viimeisen kauden juhlavastaanotto.
Mielenkiintoisimmat vieraat ja keskustelut tähän ketjuun.
Kommentit (1925)
Hannu Laakso eilen linnanjuhlissa: "Koen että kirjojeni ykköstehtävä on tuottaa sytykkeitä."
No, onhan se totta että nykyaikana on paljon äänikirjoja ja digiä.
Et jos nimenomaan kirjan eteuja katotaan niin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikilla homoilla persuilla on ulkomaalainen mies?
Onko se silakalle nyt sitten ongelma?
Mistä olet edes saanut päähäsi, että persut eivät hyväksy homoja tai ulkomaalaisia? Kaikki ulkomaalaiset eivät ole ma tu ja, eikä kaikki homot pedareita.
Myöhemmin samana vuonna Halla-aho kertoi joutuneensa seksuaalisesti häirityksi tuntemattoman miehen toimesta.
"Tehtaanpuiston homon kanssa mietin hetken, että jospa hakisin yläkerrasta pyssyn ja ampuisin päähän. Olisiko siitä seuraava hekuma niin suuri, että se ylittäisi vankilareissusta seuraavan harmituksen? Väkivalta on nykyään aliarvostettu ongelmanratkaisukeino", Halla-aho pohti.
.
Olisko naispuolinen saanut saman reaktion Halla-aholta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sotahullujen päivä, kuten aina.
On meillä outo tapa juhlia.
Samalla logiikalla ukrainalaiset ovat sotahulluja nyt...
Ei nyt pilata tätäkin ketjua ukrainalaisilla, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi persut ovat homoja joilla on vieläpä tummat ulkkisäijät? Hieman ristiriidassa arvojensa ja ajamiensa aatteiden kanssa.
Persut eivät ole homoja, paitsi yksi räkänen ja oksettava tynkkynen, joka tulee ne****rin kanssa juhlimaan. Kuka voi äänestää tuota syöttiläs sikaa, jonka paikka olisi mielestäni hullujen huone.
Kaapista tulevat ulos yksi toisensa jälkeen.
Perussuomalaisten kansanedustaja Joakim Vigelius saapui Linnan juhliin kumppaninsa Andrea Bonettin kanssa. Pari kertoi Iltalehdelle, että he ovat olleet yhdessä kuusi vuotta.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/364a7230-62c1-4961-a22a-ff75eb…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä olet edes saanut päähäsi, että persut eivät hyväksy homoja tai ulkomaalaisia? Kaikki ulkomaalaiset eivät ole ma tu ja, eikä kaikki homot pedareita.
Yritin tuossa ennen joulua mennä juttelemaan paikallisella torilla Perussuomalaisten kojulle. Mutta siellä oli vain sellaisia vanhoja ylipainoisia duunaripunaniskoja, joiden laukeamiseen riittäisi Halonen on lesbo-mantran hokeminen.
T. Riikka P.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi persut ovat homoja joilla on vieläpä tummat ulkkisäijät? Hieman ristiriidassa arvojensa ja ajamiensa aatteiden kanssa.
Persut eivät ole homoja, paitsi yksi räkänen ja oksettava tynkkynen, joka tulee ne****rin kanssa juhlimaan. Kuka voi äänestää tuota syöttiläs sikaa, jonka paikka olisi mielestäni hullujen huone.
Heistäkin löytyy muitakin kuin Tynkkynen. Joakim Vigelius toi julkisuuteen miespuolisonsa eilen. Andrea Bonetti on hänen puoliso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei yksikään media ole huomauttanut, että Sanna Marin pukeutui Ruotsin väreihin?
:D
Vai oliko Ukrainan?
Sanna veti maksimaaliset huomiot, Ukrainan värein mekko, kättely että pääsee kuviin ja sitten pika pikaa Kämpiin yksityisbileisiin. Tällä eukolla on kyllä urea täyttänyt pääkopan, ei paljon Suomen itsenäisyyspäivä kiinnosta.
Paitsi ettei se mekko ollut mitenkään Ukrainan värinen. Keltainen toki, mutta huomattavan paljon vaaleampi kuin Ukrainan lipun keltainen. Ja kunniamerkin sininen nauha on sen värinen kuin on. Sitä ei voi itse valita.
Lisäksi: Riippumatta siitä, mitä Marinilla olisi ollut päällä, hänet olisi nostettu kuviin. Ihan sama olisiko päällä ollut perunäsäkki, joku ihan peruspuku tai vaikka Laura Birnin asu sateenkaaren väreissä ja riikinkukko hiuskoristeena. Lehdet kuvaavaat niitä, joilla saa klikkauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei yksikään media ole huomauttanut, että Sanna Marin pukeutui Ruotsin väreihin?
Vai oliko Ukrainan?
Sanna veti maksimaaliset huomiot, Ukrainan värein mekko, kättely että pääsee kuviin ja sitten pika pikaa Kämpiin yksityisbileisiin. Tällä eukolla on kyllä urea täyttänyt pääkopan, ei paljon Suomen itsenäisyyspäivä kiinnosta.
Katri Niskasen suunnittelema mekko. Katri sai täysin vapaat kädet mekon suunnitteluun, samoin keltainen väri on Niskasen valitsema. Se kuvaa suunnittelijan mukaan hyvin Sannan olemusta tuo keltainen. Aurinkoinen iloinen valoisa. Ei mitään tekemistä Ruotsin eikä Ukrainan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon töissä palvelutalossa ja tänään aamuvuorossa eräs lähes 100v asiakas kommentoi kovaan ääneen 'Eikö oo mittään muuta muisteltavaa kuin ainainen sota!'
Moni vanhus ollut samaa mieltä näin itsenäisyyspäivän aikaan.
Juu, ne jotka on sodan kokeneet, ei kyllä sitä ole halunneet muistella.
En tiedä mistä ne repii nämä, jotka siitä kertoo.
Mutta ei tarttis noitakaan tentata sodasta, mautonta.
Mitä hourailet? Tuollahan sitä juuri sodan itse kokeneet muistelivat Niinistölle kokemuksiaan. Ei sotakokemukset kaikille ole mikään tabu. Oma vaarinikin muisteli niitä usein etenkin viimeisinä vuosinaan. Hän meni 17-vuotiaana rintamalle ja taisteli niin talvi--kuin jatkosodassakin.
Niin, ja minä ihmettelen miksi sodan kokeneita pitää kiusata sota-asioilla. Ei minun isovanhempani siitä koskaan puhuneet, se oli hirveää aikaa.
Se yksi pöydässä istunut pappakin oli surullisen näköinen, muisteli syöpään kuollutta vaimoaan, niin kehdataan jostain sodasta tentata, muutenki selvästi muistiongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku menee Linnan juhliin ilman, että käy kampaajalla?! Näin useammatkin avoimena olevat, homssuiset hiukset naisilla. En ymmärrä. En myöskään ymmärrä miehiä, jotka saapuu juhlaan tavallisessa tummassa puvussa ja jossain harmaassa kravatissa - aika monen ihmisen ns. arkityöasu, ei todellakaan mikään vuoden hienoimpien juhlien puku.
Ei näyttänyt siltä nytkään, että Jorma Ollilan vaimo Liisa olis käynyt kampaajalla. Silti hyväksytään hänelle kun on aina esiintynyt vaatimattomana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myöhemmin samana vuonna Halla-aho kertoi joutuneensa seksuaalisesti häirityksi tuntemattoman miehen toimesta.
"Tehtaanpuiston homon kanssa mietin hetken, että jospa hakisin yläkerrasta pyssyn ja ampuisin päähän. Olisiko siitä seuraava hekuma niin suuri, että se ylittäisi vankilareissusta seuraavan harmituksen? Väkivalta on nykyään aliarvostettu ongelmanratkaisukeino", Halla-aho pohti.
.
Olisko naispuolinen saanut saman reaktion Halla-aholta?
Ja vielä sokea, homoparka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon töissä palvelutalossa ja tänään aamuvuorossa eräs lähes 100v asiakas kommentoi kovaan ääneen 'Eikö oo mittään muuta muisteltavaa kuin ainainen sota!'
Mitä hourailet? Tuollahan sitä juuri sodan itse kokeneet muistelivat Niinistölle kokemuksiaan. Ei sotakokemukset kaikille ole mikään tabu. Oma vaarinikin muisteli niitä usein etenkin viimeisinä vuosinaan. Hän meni 17-vuotiaana rintamalle ja taisteli niin talvi--kuin jatkosodassakin.
Niin, ja m
Ei heitä kukaan kiusaa. Moni haluaa kertoa ihan itse muistoistaan. Kaikki eivät halua sulkea silmiään historialta niin kuin osa täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai oliko Ukrainan?
Höpö höpö. Eihän tuo saanut juuri lainkaan huomiota. Tv-kuvissa ei näytetty ollenkaan ja lehdissäkin on varsin maltilliset kuvat. Ei olisi ollenkaan ellette te Marin-hullut pitäisi yllä kulttianne. Lehdethän eivät julkaise kuvia, joita kukaan ei halua katsoa.
Itsehän sinä Sanna-hullu olet Marin-hullu
Ei sinun hulluutesi projisoimalla poistu. Sori siitä.
Se yksi pöydässä istunut pappakin oli surullisen näköinen, muisteli syöpään kuollutta vaimoaan, niin kehdataan jostain sodasta tentata, muutenki selvästi muistiongelmia.
No eikö se ole maailman luonnollisin asia, että on surullisen näköinen, kun muistelee kuollutta vaimoaan? Vai olisko papan pitänyt mielestäsi tanssia ja nauraa ja todeta, että hyvä kun pääsin eukosta eroon tms.?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ja m
Meissä ihmisissä on monenlaisia, sotaveteraaneissakin. On heitä jotka haluavat vaieta sodasta loppuun asti ja sitten on heitä jotka mielellään muistelevat kaikkea kokemaansa. Aiempina vuosikymmeninä Suomessa oli sellainen kulttuuri että sodasta ei oikein sopinut puhua, se oli ehkä jäänyt päälle erityisesti näille kaikkein vanhimmille sodassa olleille henkilöille, jotka olivat syntyneet 1900-luvun alussa. Nuorina poikina sodassa olleet ovat enemmän niitä, jotka uskaltavat ja haluavat puhua.
Vierailija kirjoitti:
Että mä olen tyhmä. Luin kahdeksan sivua vuoden 2016 Linnan juhlien ketjua.. Nyt sitten noin tuhat viestiä tämän tuoreen ketjun kommentteja lukematta.
😂😂😂
Jopa yli 60000 HS:n lukijaa äänesti: Sanna Marinin asu oli Linnan juhlien säväyttävin
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000010035469.html
Väärin valittu. Olisi ollut edes Venäjän lipun värit.
T. Sanna-hullu
Sanna Marin on esiintynyt toistuvasti kuvissa kiinteistövälittäjä Andrei Koivumäen kanssa. Mahtaako olla vakavaakin?? Kaunis puku oli Marinilla linnassa; piipahti pikaisesti ennen kuin kiirehti jatkoille. Tuli mieleen että ei voisi vähempää välittää linnan juhlista.
Niin, ja minä ihmettelen miksi sodan kokeneita pitää kiusata sota-asioilla. Ei minun isovanhempani siitä koskaan puhuneet, se oli hirveää aikaa.
Uutispommi sinulle: Kaikki eivät ole samanlaisia kuin sinun isovanhempasi. Esimerkiksi minun ukkini kertoili ihan vapaaehtoisesti ja mielellään sotakokemuksistaan. Ei linnanjuhliin mene sellaiset veteraanit, jotka haluavat pitää yllä vaikenemisen kulttuuria tai kokevat sotamuistot niin ahdistavina ettei niistä haluta puhua. Eikä ketään väkisin pakoteta puhumaan. Moni veteraanihan on jopa kirjoittanut kirjan muistoistaan, koska haluavat jakaa kokemaansa. "Himmetä ei muistot koskaan saa", kuten Veteraanin iltahuudossa lauletaan.