Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elokuun odottajat!! Äänestys yhteisöistä! Osallistu!!

04.01.2007 |

Eli tarjolla on MSN-yhteisö Eloisat2007 ja YAHOO-lista kultahippunen.

Kumpaan haluatte liittyä mieluummin??? Molemmat ovat jo olemassa ja käytössä, kummassakin tällä hetkellä reilut 10 jäsentä. (MSN 13 Yahoo12) Molemmat yhteisöt ovat suljettuja, eli jäseneksi ja kirjoittelemaan sekä lukemaan pääsee vain valvojien kautta. Molempiin saatavissa käsittääkseni esim Laskettu aika-taulukko ym. (ainakin msn-ssä on sellainen) MSN-ssä on pinoja, YAHOOssa pitkässä listassa jutut. MSN suomenkielinen, YAHOO englanninkielinen.

Tulijoita yhteisöön olisi käsittääkseni paljon lisää, kunhan päätetään kumpi jää elämään.

Laittakaa vaikka heti otsikkoon valintanne, ja keskustellaan sitten, kumpi pidetään. Varmaan kaikki samaa mieltä siitä että kannattaa yhdistyä, jottei porukka jakaannu ja sitten kumpaakin yhteisöä uhkaa surkastustauti.

Laitetaas tää homma nyt kerralla järjestykseen ja aletaan odottaa oikein tosissaan ja kaikki yhdessä!!!

Heidi ja Nano rv6

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse rekisteröityisin molemmille listoille ja seurailisin kumpaan haluan jäädä tai kummassa haluan olla aktiivisempi. Tai jos vaikka molemmissa! Kannattaa pitää molemmat listat ja elää sovussa :)

Se ei ole keneltäkään pois.

Vierailija
2/41 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityin kerran yhdelle MSN listalle, mutta mulle ei ikinä selvinnyt, miten siinä pysyisi kärryillä uusista viesteistä ja lukeminen jäi tosi pian. Yahoossa tulee seurattua muitakin listoja ahkeraan, ja esikoisen lista on ollut hyvä ja toimiva (vieläkin treffaillaan ahkeraan) eli ilman muuta ääni yahoolle. Tuota MSNää silloin kyllä kaivelin ja ohjeitakin luin, mutta ei vaan luonnistunut. Yahoosta en ole kenenkään kuullut sanovan, että olisi liian vaikea käyttää.

t. Heidi + poika + maha 10vk tasan tai 8vk tai jotain ... tiedä ketä tässä uskoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ne, jotka tahtovat kirjoitella eri listoilla, voivat kernaasti toteuttaa siellä tahtoaan, mutta meikkikselle riittää, kun piipahdan täällä Vauvan palstalla aina ajoittain. Kirjoittajia on paljon, joten eiköhän kaikkialle riitä halukkaita ja kunnon porukat saada kasaan!

Vitanova

Vierailija
4/41 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tylsää ja valitettavaa, että tää koko homma on paisunut tällaiseksi riitelyksi. Tuskin kukaan meistä tästä tilanteesta nauttii.

Nyt vaan näyttää siltä, että täällä on moni niin orientoitunut omaan suosikkiinsa (MSN ja YAHOO) ettei halua vaihtaa.

Perustin MSN-listan, koska en edes tiennyt YAHOO-lsitan olemassaolosta sillä hetkellä. Ehkä se olisi jäänyt tekemättä, jos olisin tiennyt. En tiedä. Toisaalta juttu on just noin, että monen muun tavoin mä vaan tykkään paljon enemmän MSN-systeemistä.

Ja kun ei kerran saada yksimielistä päätöstä aikaan, kumpaan jäätäisiin kaikki, niin sitten varmaan ollaan vaan näin. Sitäpaitsi taidan olla YAHOOn listan moden kanssa sen verran huonoissa väleissä (tunne on molemminpuolinen!) ettei olisi kauhean järkevää ainakaan meidän kahden osalta hengata samalla listalla. Ja emmehän me MSN-suosijat voi pakottaa YAHOO-suosijoita tykkäämään omasta systeemistämme, eikä toisinpäin.

Missään nimessä en perustanut MSN-yhteisöä kenellekään kiusaksi tai harmiksi, en sellaisesta toiminnasta mitään hyötyisi.

Valkoista lippua heilutellen ja ystävällistä vastakaikua toivoen:

Eloisat2007 valvoja Heidi_sisko ja Nano6+1

Vierailija
5/41 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulitauko on hyvä asia, Heidi. ;)

Tosin tuo ns ' sotiminen' on mielestäni ollut kovin yksipuolista.

On hyvin ikävää, että tällaiseen tilanteeseen on ylipäätään päästy.

Yahoon modella / modeilla ei ole mitään hampaan kolossa sinua vastaan ollutkaan, pahoittelen asiaa, jos olet näin ymmärtänyt.

Olet yhä lämpimästi tervetullut yahoon listalle eroamisestasi huolimatta! ;)

Kultahippusten lista perustettiin siksi, että samassa elämäntilanteessa olevat odottajat voisivat vaihtaa ajatuksia ja kuulumisia jo mahdollisimman aikaisessa vaiheessa raskautta, jolloin ei välttämättä halua vielä edes lähipiirilleen raskaudestaan kertoa.

Niin kaikessa raskauden tuomassa ilossa kuin mahdollisessa surussakin (koputtaen puuta ettei näin kävisi kenellekään).

Mukavaa viikonloppua kaikille toivottaen,

kultahippuinen

Vierailija
6/41 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois kiva, jos yhdistyttäisiin ja saataisiin aktiivinen, pitkäaikainen lista. Mulle käy kumpi tahansa lista, mutta mieluummin Yahoo!

Hanna rv7+3

Vierailija
7/41 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityn Yahoolle.

Siellä on aiempien lastenkin listat ja samoin monia muita mitä aktiivisesti seuraan. msn:n ei ole edes tunnuksia. Joten valinta on helppo ja yksinkertainen.

Vierailija
8/41 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos liittyisin niin ehdottomasti msn olis mun valinta. Se on tuttu ja kirjottelen ahkeraan eräällä listalla, kuin myös muut saman listan 30 äitiä. Alotettiin iisolla porukalla vauviksella ja puolen vuoden jälkeen " tuttuina" siirryttiin suljettuun yhteisöön, eikä sitten enää kukaan poistunut joukosta.

Ihmettelen, että miks heti alkuunsa mennään kirjottelemaan suljetulle listalle, kun kuitenkaan heti ei kerrota itsestään kaikkea ja monet lopettavat kohta kirjottelun??

En siis liity kumpaankaan listaan, vaan kirjottelen ihan vaan vauviksella ja ehkä sitten me " jämät" myöhemmin perustetaan oma suljettu lista tai sitten vaan aina kirjotellaan vauviksella.

Liittykää muut kumpaan vaan ja kirjotelkaa omissa yhteisöissä, ei se toinen porukka ole keltään pois. Kurja tällanen " sota" heti alkuunsa.. =(

Ps. Kirjottelen erittäin satunnaisesti yhdessä yahoon listassa ja se ei vaan tunnu yhtään omalta. On kuin kävisin vieraalla maalla. Sama varmaan muilla msn:n käyttäjillä ja toisinpäin, eli tuskin tulee vaan yhtä listaa..

Nähdään kaikki vauviksella!

Vierailija
9/41 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun ei saada yhtä yhteisöä aikaan ,niin mun on oikeasti pakko valita jompikumpi vaikka mieluusti olisin jatkossa molemmissakin(molempiin liityin alussa),mut aika ei kertakaikkiaan riitä molemmissa aktiivisesti kirjoitteluun.

Jatkossa kirjoittelen vain yahoolla,joten olisitko Heidi-Sisko ystävällinen ja poistaisitko mese-listalta tietoni?Kiitos.

Lumina

Vierailija
10/41 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai oletko jo poistunut itse yhteisöstä? Kun en muista millä nimellä siellä esiinnyit?

H

Vierailija
11/41 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi,kun kesti vastaaminen,tulin vasta koneelle.Eli olin memmukka nimimerkillä mese-yhteisössä.Ja tosiaan ei mitään sen kummempaa syytä,kuin ei oo aikaa olla aktiivinen molemmissa yhteisössä.

Kiitos!

Lumina29

Vierailija
12/41 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mun valinta. On mielestäni helpompi käyttää.

Vierailija
13/41 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin msn yhteisössä minä mielellään jatkaisin. Kauheasti ei englannin kieliset systeemit kiinnosta, tuo msn:kin on uusi paikka, joten siinäkin ollut opettelemista...

-K-

Vierailija
14/41 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

muakaan ei oikein englannin kieli houkuta vaikka aina sitä olis hyvä harjotella.

Nyt en ehdi enempiä kirjotella kun ollaan lähössä esikoisen korvien jälkitarkastukseen, toivottavasti on kunnossa.

T. jejk

Vierailija
15/41 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska tutumpi ja olen aina ollut tyytyväinen.

Gaia rv10+2

Vierailija
16/41 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tietenkään kaikki ei voi mennä samoin kuin esikoisen raskaudessa :D. Enitenhän tässä on kyse siitä mihin on tottunut. Itse en käytä listoja mielelläni netin kautta ollenkaan vaan luen perinteiseen tapaan sähköpostista ja kirjoitan sähköpostista. Olen nyt kokeillut tuota MSN-yhteisöä ja se on aikamoista huttua sähköpostitse käytettynä, yahoo on selkeä ja hyvä. MSN ei anna sähköpostilistatyyliin subject-riville listan nimeä, jolloin viestien suodattaminen omaan kansioon on hankalampaa. Lisäksi se on MICROSOFTIN!! ;)

Mutta ikävä kyllä nämä ovat mielipideasioita ja tottumuskysymyksiä. Aika harva taitaa enää tälleen kalkkistyyliin käyttää sähköpostilistoja vaan halutaan vilkkuvälkettä, fontteja ja väriä ym. hötömölökrääsää.

Niin idioottia kuin tämä onkin, tuossa elokuisten yahooryhmässä minua oikeasti haittaa nimi, eihän sitä oikein yhdistä elokuisiin mitenkään. En tiedä siis mitä äänestäisin, kolmatta uutta listaa yahoohon jonka nimeksi tulisi vaikka eloisat07? Tosi tyhmää, taidan jättää äänestämättä kokonaan ja eihän noihin ole lopulta pakko osallistua jos olen tällainen vastarannan kiiski ;)

Vierailija
17/41 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muuten nyt monikin sitä mieltä että ei vaihda, eli onko yhdistyminen ihan poissuljettu joka tapauksessa? Musta vaan olis kauheen hauskaa jos olis iso porukka Elovauvoja odottelemassa!!

Heidi

Vierailija
18/41 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle listan nimi kelpaa ihan hyvin. Ei nimi miestä pahenna jne.

Silti minulle tärkeintä olisi, että elokuun odottajat kokoontuisivat

samalla foorumille - oli foorumi sitten Yahoossa tai msn:ssa.

Olkoonkin, että msn on Microsoftin - ja toki sitä pitää boikotoida

periaatteessa.

Muistutan vielä, että voin kertoa enemmän kuin yhden esimerkin

siitä, kuinka kirjoittelu on kuivunut kasaan, kun porukka on

hajaantunut. Se ei vaan toimi, että listoja on kaksi.

Sen sijaan, jos saamme alusta alkaen kaikki samalla

listalle kirjoittelemaan, niin lapsostemme ollessa yli 5 v.,

listalla on yhä aktiivisia jäseniä, kirjoittelua ja jopa

listan kautta järjestettyjä tapaamisia!

Up to you! Sääli vain, jos tällä kolmannella kerralla

minulle ei löydy enää aktiivista listaa, jossa kirjoitella

kuulumisia.

Mikseivät muuten Yahoon modet vastaa mitään?

19/41 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä äänestäisin, en ole koskaan käyttänyt kumpaakaan ja pelkäämpä etten taida osaakaan (nää tietokone jutut vähän välillä tökkii mun pientä päätä) ois vaan kiva kirjotella jossain...jos ei muuten niin täällä vauva-palstalla..onko se kuinka vaikeeta??

Eli kahteen en lähde mukaan ja jos saadaan yksi aikaseksi niin yritän opetella miten juttu toimii..kiva ois pitää yhteyttä samanlaisessa elämäntilanteessa olevien kans :) mutta ei tehdä tästä kauheeta kiistakysymystä jooko?

Vierailija
20/41 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat eivät vain toimi yhtä aikaa ja itse tykkäisin enemmän yahoon systeemistä.

Nyt näyttää kuitenkin siltä että MSN:ssa on aktiivisemmat ylläpitäjät ja parempi nimi eli ehkäpä pitkin hampain äänestän itsekin sitä.

inachis jälleen