Elokuun odottajat!! Äänestys yhteisöistä! Osallistu!!
Eli tarjolla on MSN-yhteisö Eloisat2007 ja YAHOO-lista kultahippunen.
Kumpaan haluatte liittyä mieluummin??? Molemmat ovat jo olemassa ja käytössä, kummassakin tällä hetkellä reilut 10 jäsentä. (MSN 13 Yahoo12) Molemmat yhteisöt ovat suljettuja, eli jäseneksi ja kirjoittelemaan sekä lukemaan pääsee vain valvojien kautta. Molempiin saatavissa käsittääkseni esim Laskettu aika-taulukko ym. (ainakin msn-ssä on sellainen) MSN-ssä on pinoja, YAHOOssa pitkässä listassa jutut. MSN suomenkielinen, YAHOO englanninkielinen.
Tulijoita yhteisöön olisi käsittääkseni paljon lisää, kunhan päätetään kumpi jää elämään.
Laittakaa vaikka heti otsikkoon valintanne, ja keskustellaan sitten, kumpi pidetään. Varmaan kaikki samaa mieltä siitä että kannattaa yhdistyä, jottei porukka jakaannu ja sitten kumpaakin yhteisöä uhkaa surkastustauti.
Laitetaas tää homma nyt kerralla järjestykseen ja aletaan odottaa oikein tosissaan ja kaikki yhdessä!!!
Heidi ja Nano rv6
Kommentit (41)
MSN!!!!!!!
Mulla on ollu se käytössä monet vuodet ja nopeasti sitä oppii käyttämään.
Valvojat/Modet on keksitty sitä varten, että niiltä saa ohjeita ja opastusta opettelun alkutaipaleella.(Olipa kyseessä mikä tahansa palsta!)
Itse hillun nyt MSN-elokuisten listan kakkos modena ja juuri kävin lisäämässä sinne ns. perus ohjeita listan käyttämiseen, sekä muutamia muita vinkkejä.
Yahoo, ei mulle istu...Mä en vaan henkilökohtaisesti tykkää siitä. Jotenkin se on musta hankala.
Loppukaneetiksi voinen sanoa, että eiköhän täällä vauvallakin Eloisten lista pysy käynnissä molempien MSN ja Yahoon rinnalla, että sillä listalla varmaan suurin osa edelleenkin käy pyörähtämässä.
Ja psssstttt, eikös se ole jäsenien aktiivisuudesta kiinni se palstan elossa pysyminen, eikä määrästä.. 10 Aktiivista kirjoittajaa on aina parempi, kuin 30 kerran viikossa kirjoittavaa jäsentä, eikö?!
Terkuin Helga & Marakatti 8+3
Ja huomasin, että YAHOOssa ei mene viestit suoraan keskustelulistalle, vaan ilmeisesti moden suodatuksen låpi. Vai olenko ymmärtänyt tämänkin väärin.
No, jälleen uutta kannanottoa odottelen..
Heidi_sisko
Henk.kohta. tykkään msn:sta systeeminä enemmän, mutta kumpikin kelpaa. Aktiivinen lista olisi enemmän kuin tervetullut ja tosiaan yksi toimii varmasti paremmin kuin kaksi eli yhdistyminen on varmasti hyvä juttu.
Yahoon lista ' kultahippunen' EI OLE ENGLANNINKIELINEN, ihan suomeksi voi kirjoittaa! ;)
Modet auttavat mielellään listaa koskevissa asioissa ja rekisteröitymisessä tarvittaessa. Jäsenyyttä ei tarvitse odottaa päiviä, vaan homma todellakin toimii! =)
Tekstit _eivät käy moden suodatusta etukäteen läpi, vaan ne menevät listalle suoraan. Saattaa johtua mm. omasta hitaasta nettiyhteydestä / koneesta, ellei oma teksti heti näy listalla.
Toisaalta yahoolla toimii myös SPAMMISUOJA hyvin; tarkistetaan, etteivät ulkopuoliset pääse listan käsiksi; Heidin teksti saattoi siksikin kestää hetken, ennen kuin näkyi listalla.
Kultahippusten NIMI tulee ELOKUUN KULTAISESTA VILJASTA; ovathan meidän tulevat pienet ihmeemme kultaakin arvokkaampia! Meistä kultahippusista ainakin. ;)
Yahoon listat toimivat suoraan myös SÄHKÖPOSTIN kautta, se tarkoittaa sitä, että listaa ei tarvitse erikseen avata vastatakseen listalle tai lukeakseen muiden tektejä. Saa itse valita, haluaako jokaisen tekstin omaan sähköpostiinsa, vai vain päivittäiset otsikot vai käyttääkö listaa ihan vain listan itsensä kautta. Vaihtoehtoja siis löytyy joka lähtöön!
Se, että yahoo listan mode ei aktiivisesti ole käynyt vauvan lehden sivuilla perustamassa äänestyksiä, johtuu ainoastaan siitä, että kyseisen LISTAN MODET KESKITTYVÄT ODOTUKSEEN ja kultahippusten YHTEISÖN PARANNUKSIIN, ottavat listalaisten toiveita ym huomioon.
Listaa on nyt päivitetty siten, että etusivulta näkyy kirjoitettujen viestien määrä, listalaisista on omat yhteystietonsa, laskettuine aikoineen, pari mielipidekyselyä on lähtenyt käyntiin ja listaa muutenkin PÄIVITETÄÄN koko ajan.
Irrelevantein asia ehkä, mutta korjataanpa nyt tämäkin; Kultahippusten lista on perustettu 19.12 ja ollut aktiivisessa toiminnassa siitä lähtien, kun taas msn lista on perustajan mukaan lähtenyt käyntiin vasta 29.12. Kultahippusten listalta on ehditty karsimaan jo ' lastentaudit' pois. ;)
Lämpimästi tervetuloa mukaan, listan löydät täältä:
http://health.groups.yahoo.com/group/kultahippunen/
Olen Yahoon kannalla. Englanninkieli ei ole ongelma palstan käytössä. Hyvä idea on laittaa perusohjeet yhteen viestiin kaikkien uusien luettavaksi. Kynnys aloittaa kirjoittaminen pienenee...
hyväksi havaittu jo neljännen kerran :) Englantia ei tosiaan tarvitse osata. Äänestykset on hauskoja ja nykyään Yahoossakin toimii pinot eikä välttämättä tarvitse lukea kaikkia viestejä ketjussa.
Yahoon listalla on ' pieni pikaopas' käytön alkuun pääsemiseksi jo heti tervetuloviestissä, jonka saa sähköpostiinsa listan jäseneksi hyväksytyksi tulemisen jälkeen.
Näin pääsee heti alkuun ja voi rauhassa tutustua listaan ja sen käyttöön.
EN ole sanonut, että TARVITSEE OSATA ENGLANTIA, tai ETTEI VOISI SUOMEKSI KIRJOITELLA. Sivunne kultahippunen kuitenkin ON englanninkielinen sivulla olevien ei-muokattavien otsikoiden ym osalta.
Kyllä nyt kävi hiukan ottaan päähä " kultahippuisen" asenne. En minäkään ole käynyt perustamassa äänestykSIÄ, vaan yhden laitoin selvyyden vuoksi, koska sellaiselle tuntui olevan kovasti tarvetta. Monet täällä haluaisivat että kaikki olisimme samassa porukassa. Ja kun sieltä kultahippusista ei ketään tullut ottamaan asiaan kantaa (vaikka sitä ainakin pari henkilöä kyseli), niin siksi yritin ystävällisesti sitä itse pyytää. Että anteeksi vaan, sehän nyt on tietysti kamalan ikävää, kun olen niin AKTIIVINEN, enkä keskity ODOTUKSEEN... Sinä olet varmasti aivan superhenkilö kaikessa, onnea vaan siitä.
Vihjasit kultahippuinen myös, että koska viestini olisi mahdollisesti spammia, niin siksi se viipyi matkalla. MSN-yhteisössä viestini (käsittääkseni myös muiden jäsenten viestit) näkyvät heti, en siis usko kyse olevan myöskään yhteyden hitaudesta.
Mulle riitti nyt. Keskityn nyt pitämään vain OMASTA YHTEISÖSTÄMME huolta, johon ovat elovauvojen odottajat edelleen tervetulleita, muttei kuitenkaan vain kettuillakseen minulle.
Heidi
kultahippuinen:
Yahoon lista ' kultahippunen' EI OLE ENGLANNINKIELINEN, ihan suomeksi voi kirjoittaa! ;)MSN Elokuun Eloisat: Meillä koko lista on pelkkää suomea..Alusta loppuun!
Modet auttavat mielellään listaa koskevissa asioissa ja rekisteröitymisessä tarvittaessa. Jäsenyyttä ei tarvitse odottaa päiviä, vaan homma todellakin toimii! =)
MSN Elokuun Eloisat: Listaan on luotu ns. perusohjeita, jotka löytyvät myös ihan jo MSN omista ohjeista, Jäsenyydet hyväksymme kahden moden voimin mitä pikimmiten! Itse olen töissä ma-la akselilla ja valittevasti en pysty päivystämään haukkana koneen vieressä mahdollisten hakemusten takia, mutta pystyn lupaamaan, että 24h sisällä hakemuksen saapumisesta se myöskin hyväksytään!
Tekstit _eivät käy moden suodatusta etukäteen läpi, vaan ne menevät listalle suoraan. Saattaa johtua mm. omasta hitaasta nettiyhteydestä / koneesta, ellei oma teksti heti näy listalla.
Toisaalta yahoolla toimii myös SPAMMISUOJA hyvin; tarkistetaan, etteivät ulkopuoliset pääse listan käsiksi; Heidin teksti saattoi siksikin kestää hetken, ennen kuin näkyi listalla.
MSN Elokuun Eloisat: Meillä myöskin tekstit menevät suoraan palstalle, ja ne myös näkyvät _heti_, olipa yhteys kuinka hidas hyvänsä! Eli ne hitaimmatkin kerkeävät meidän mukaamme..
Kultahippusten NIMI tulee ELOKUUN KULTAISESTA VILJASTA; ovathan meidän tulevat pienet ihmeemme kultaakin arvokkaampia! Meistä kultahippusista ainakin. ;)
MSN Elokuun Eloisat: No meidän nimen tarkoitusta ei tarvitse ainakaan arvailla, ja selitellä.. Elokuinen nyytti on meille arvokkain asia maailmassa!
Yahoon listat toimivat suoraan myös SÄHKÖPOSTIN kautta, se tarkoittaa sitä, että listaa ei tarvitse erikseen avata vastatakseen listalle tai lukeakseen muiden tektejä. Saa itse valita, haluaako jokaisen tekstin omaan sähköpostiinsa, vai vain päivittäiset otsikot vai käyttääkö listaa ihan vain listan itsensä kautta. Vaihtoehtoja siis löytyy joka lähtöön!
MSN Elokuun Eloisat: Meillä voi valita haluaako lukea kuulumiset netissä, haluaako ne heti sähköpostiinsa, vaiko mahdollisesti koosteen kaikista kirjoituksista kerran kuussa, ja sähköpostista pystyy myöskin vastaamaan suoraan kirjoituksiin, ainakin mikäli käytössä on Net.Passport. Eli vaihtoehtoja on aivan yhtä monta kuin Yahoollakin!
Se, että yahoo listan mode ei aktiivisesti ole käynyt vauvan lehden sivuilla perustamassa äänestyksiä, johtuu ainoastaan siitä, että kyseisen LISTAN MODET KESKITTYVÄT ODOTUKSEEN ja kultahippusten YHTEISÖN PARANNUKSIIN, ottavat listalaisten toiveita ym huomioon.
MSN Elokuun Eloisat: Tsot, tsot..... Mistä moinen vihamielisyys? Onko sinulle odotukseen keskittyminen arvoisa Kultahippunen sitä, että solvaat täällä toisen palstan modea/MSN kannattajia?
Myös meillä päivitetään ahkerasti listaa, ja tietenkin aina parempaan suuntaan! Ja mikäs se sellainen lista olisi, jossa ei otettaisi jäsenten toivomuksia huomioon...Listaa on nyt päivitetty siten, että etusivulta näkyy kirjoitettujen viestien määrä, listalaisista on omat yhteystietonsa, laskettuine aikoineen, pari mielipidekyselyä on lähtenyt käyntiin ja listaa muutenkin PÄIVITETÄÄN koko ajan.
MSN Elokuun Eloisat: Myös meillä näkee kirjoitettujen viestien määrän, mikäli sillä tiedolla nyt on jotain oleellista merkitystä?, olemme myöskin esittäytyneet toisillemme erillisellä listalla, mielipiteitä kyselemme tärkeistä asioista totta kai! Ja listaa todellakin päivitetään ahkerasti, tottahan haluamme jäsentemme olevan tyytyväisiä! Olemme myöskin luoneet yleisessä käytössä olevia valokuva kansioita, sekä muutamia muita mielenkiintoisia juttuja, jotka näät palstalle tultuasi! ;)
Irrelevantein asia ehkä, mutta korjataanpa nyt tämäkin; Kultahippusten lista on perustettu 19.12 ja ollut aktiivisessa toiminnassa siitä lähtien, kun taas msn lista on perustajan mukaan lähtenyt käyntiin vasta 29.12. Kultahippusten listalta on ehditty karsimaan jo ' lastentaudit' pois. ;)
MSN Elokuun Eloisat: Hmm.... Mikäli muistat, olin samaan aikaan luomassa sinun kanssasi MSN-ryhmää, mutta suurimmalla osalla odotus oli niin alkuvaiheessa, että ihmiset halusivat hetken aikaa odotella ja varmistella raskautta, ennen millekkään ryhmälle liittymistä, mikä minun mielestäni on aika fiksu teko. Ja tietääkseni sinä loit tuon ryhmän Yahoolle, mielipiteitä kysymättä, kumpaa ihmiset haluaisivat ennemmin käyttää. Seuraavaksi sitten jo ilmoititkin, että ta daa tässä olisi... ja vaihtoehtojahan silloin oli siis vain tasan yksi.
(Mielenkiintoista muuten, että jos yahoo on ollut noin paljon kaemmin pystyssä, niin miten MSN ryhmässä vähemmällä ajalla on jo enemmän jäseniä?)Lämpimästi tervetuloa mukaan, listan löydät täältä:
http://health.groups.yahoo.com/group/kultahippunen/
TERVETULOA Elokuun Eloisiin, jäsenhakemuksen voit jättää osoitteeseen: http://groups.msn.com/Eloisat2007
Ja tämä vertailuhan oli tarkoitettu POSITIIVISESSÄ mielessä luettavaksi, voi vertailla miten homma toimii meillä MSN-Elokuun Eloisissa ja miten yahoolla.
PS: Jos meidän listastamme eroaa esim. keskenmenon takia, on meillä käytössä automaattinen toiminto, joka poistaa heti eroamis hetkellä kaikki eroavan jäsenen kirjoitukset, valokuvat yms.
Meillä ei näin ollen poistuneen jäsenen henkilökohtaiset tiedot jää elämään ikuisiksi ajoiksi muitten jäsenten luettaviksi!
Joten intimiteetti suoja on turvattu siltä osin.
Kiitos ja kumarrus, itse aion pyöriä sekä täällä vauvan palstalla, että tuolla MSN-ryhmässä.
Terkuin Helga &Marakatti rv 8+3
Heidi_sisko: Jos unohdin jotain oleellista niin lisäisitkö, kiitos!
niin mä äänestän sit yahoota,ihan siitä syystä että sen käyttö on mulle tuttua.Toiveissa ois kuitenkin,että nää ryhmät yhdistys jompaan kumpaan.
Lumina29
Ei varmaankaan unohtunut mitään, tyhjentävän selvityksen kirjoitit. Nyt on niin suuri henkinen väsy, etten jaksa enempää kirjoittaa, mutta sen verran muille Helgan selvityksen lukijoille, että kaikki nuo pätkät, joissa ei ole ns.aloitusta, ovat kultahippusen viestistä kopioituja ja kaikki, joissa aloituksena on Eloisat, ovat Helgan käsialaa. Eli Yahoo versus MSN koko vietsin matkallla.
Ja tosiaan me ollaan yritetty parhaamme mukaan laittaa Eloisat2007 kaikkia miellyttävään järjestykseen, enkä usko siis meillä olevan siellä mitään lastentauteja.
Hyvää yötä kaikille, uupuneena taisteluun nukkumaan menee hän..
Heidi_sis
Mutta siis näyttää siltä, että yahoon porukka on jo ilmeisesti kehittynyt niin kiinteäksi, että tuskin sieltä olijat kuitenkaan siirtyvät MSN:n puolelle ilmeisesti ihan sen takia, että sinne on listautunut alkukuun porukkaa ja ovat jo kerenneet pidempään pyörimään. Eli tuo puoltaisi tuota YAHOOta, jos halutaan mahdollisimman iso joukko mukaan kirjoittelemaan.
Jos joku kultahippusissa mukana oleva osaisi vastata, onko siellä mahdollista kirjoittaa nimimerkillä vai omalla nimellään.
YAHOO saisi minun ääneni
Ettekö nyt voi yksinkertaisesti päättää luopua toisesta
listasta ja lopettaa toinen? Ihan sama kumpi!
Pitääkö yksinkertaisesta asiasta tehdä näin suuri riita?
Miksi listoja ylipäänsä perustettiin alunperin kaksin
kappalein? Kun kerran Yahoon lista oli ensin jo olemassa,
niin miksi ylipäänsä perustettiin msn:n lista turhaan?
Itse taidan vetäytyä odottelemaan, että jos LA vaikka
tarkentuisi heinäkuun puolelle, niin voin liittyä sitten
heinäkuun odottajille perustetulle listalle. Toivottavasti
heillä on vain yksi lista, mikä on ainoa järkevä vaihtoehto.
Jos taas LA pysyy elokuussa, niin sitten odotan, että kumpi
listoista Yahoo vai msn vai molemmat tukehtuvat heti alkuunsa,
kun kaikkia odottajia ei voi koota samalle listalle. Valitan, mutta
listat eivät tule olemaan pitkäikäisiä, sillä aktiivista kirjoittelija-
porukkaa ei riitä kuin jommalle kummalle listalle!
Sama ongelma on muuten monilla suljetuilla listoilla, jotka
eivät ota uusia jäseniä. Vähitellen jäseni putoaa pois, ja
lopulta kirjoittajia on enää kourallinen. Eikä siitä synny
mitään keskustelua.
Erittäin pettyneenä Sinilintu, arvioitu LA 2.8.07
Mutta miksi ei voi elää 2 listaa toinen toisaalla ja toinen toisaalla?
Miksi pitäälopettaa toinen? Nythän on vaihtoehtoja eikä tarvitse mennä opettelemaan uuden paikan listailua vaan voi olla siellä minkä osaa paremmin.
Ja minusta pienemmässä porukassa usein ihmisitä tulee ystäviä , kun taas isossa sakissa monet sitten jää taustalle tuntemattomiin.
Ja voittehan rekisteröityä molempiin ja kokeilla kumpi toimii paremmin on aktiivisempi jne..
Niin, että miksi pitää luopua toisesta listasta?
Kun on vain fakta että toinen tykkää masikasta ja toinen mustikasta.
Ja edelleenkään en voi kuin toitottaa sitä uudestaan ja uudestaan, että jäsenmäärä ei ole yhtä kuin massiivinen kirjoittelumäärä.
Sininlintu: Ikävää jos palstat joihin sinä olet liittynyt, ovat kuolla kupsahtaneet heti alkuunsa, mutta hei, ei se, että sinun palstoillesi on käynyt niin tarkoita sitä, että tästä lähtien kaikille muillekkin palstoille käy niin! Vähän positiivisuutta kehiin. =)
Ja ihan vielä loppuun.... Jos mä olisin luonut samana päivänä sen MSN-palstan niin kuin alunpitäen meinasin, niin siltikin osa olisi mennyt Yahoolle ja osa tullut " meille" ...
Äh, en vaan osaa selittää, et on olemassa Yahoo imisiä ja on olemassa MSN ihmisiä, ja molemmat tykkää omasta palsta tyylistä, niin simppeliä se on!
( ja tiedän, etten ole tän ajatuksen kanssa yksin: Jos listoissa olisi vaihtoehtona pelkkä Yahoo, en sinne liittyisi.)
Terkuin Helga76 & Marakatti rv8+4
Voit toki luulla, että lista toimii vähemmälläkin osallistujamäärällä,
mutta ei se toimi. Ajan myötä innostus laantuu, ja osallistujia
putoaa pois niin, että listalle jää vähemmän ja vähemmän
osallistujia. Kokemuksesta sanoisin, että vain puolet alkuperäisestä
osallistujamäärästä jatkaa enää 3-5 vuoden kuluttua listan
perustamisesta.
Lopulta kukaan ei enää viitsi kirjoitella listalla, vaan listalta menee
koko idea pois. Kymmenen ihmisen porukka toimii hyvin, jos
kaikki asuvat lähekkäin ja voivat nähdä ja tavata toisiaan
halutessaan, jolloin syntyy läheinen kontakti kaikkien kanssa.
Valitettavasti vain näin ei ole mammalistoilla, vaan porukkaa
on jo alunperin ympäri Suomea ja jopa ulkomailta!
Sitä ei siis todellakaan tarvitse pelätä, että listalla olisi ehkä
aluksi ns. liikaa väkeä. 5 ja 10 vuoden päästä osallistujia
ei taatusti ole enää liikaa, ja osa on joka tapauksessa
sellaisia, jotka kirjoittavat yhden viestin kerran puolessa
vuodessa (pakon edessä).
Toki voi rekisteröityä molempiin listoihin, mutta koska samoja
juttuja ei jaksa toistella kahdella listalla, niin sitten käy niin, että
on hyvin passiivinen osallistuja molemmilla listoilla. Mitä
järkeä ylipäänsä on siitä, että kaikki menevät kahdelle
listalle, kun listoja voisi alunperinkin olla vain yksi?
rölli:
Mutta miksi ei voi elää 2 listaa toinen toisaalla ja toinen toisaalla?
Miksi pitäälopettaa toinen? Nythän on vaihtoehtoja eikä tarvitse mennä opettelemaan uuden paikan listailua vaan voi olla siellä minkä osaa paremmin.Ja minusta pienemmässä porukassa usein ihmisitä tulee ystäviä , kun taas isossa sakissa monet sitten jää taustalle tuntemattomiin.
Ja voittehan rekisteröityä molempiin ja kokeilla kumpi toimii paremmin on aktiivisempi jne..
Helga76:
Sininlintu: Ikävää jos palstat joihin sinä olet liittynyt, ovat kuolla kupsahtaneet heti alkuunsa, mutta hei, ei se, että sinun palstoillesi on käynyt niin tarkoita sitä, että tästä lähtien kaikille muillekkin palstoille käy niin! Vähän positiivisuutta kehiin. =)
Päinvastoin: minulla on jo kaksi lasta: 3,5 v. ja yli 5 v.,
ja molempien listat ovat edelleen aktiivisia. Näitä listoja
ei kuitenkaan ollut alunperin kuin se yksi ainoa ja oikea!
Tällä vanhemmalla listalla oli alunperin yli 50 jäsentä,
ja tällä hetkellä jäseniä on vajaa 30. Jos jäseniä olisi
alunperin ollut noin 30 niin, sitten niitä olisi samassa
suhtessa enää 10-15. Ja se olisi kyllä todella vähän,
kun kaikki eivät kuitenkaan ole aktiiviisia kirjoittajiam
vaan jotkut kirjoittavat vain pari kertaa vuodessa.
Sen sijaan olen seurannut paria muuta listaa. joissa
eräässäkin päätettiin, että tehdään listasta suljettu,
kun rajoitetaan jäsenmäärää. Listan sulkemisen
jälkeen jäsenmäärä on vähentynyt merkittävästi!
Juuri tällä kyseisellä listalla oli taas siivous ja
melkein 20 jäsentä erotettiin, kun he eivät halua
enää kirjoitella.
Onneksi tämän listan jäsenmäärä oli alunperin
lähes sata, joten tilanne ei ole hälyttävä. Silti
fakta on se, että kaikkia ei jaksa kiinnostaa, joten
mikäli listalla on alunperinkin vähän porukkaa,
niin jatkossa porukkaa on niin vähän, ettei
kirjoitettavaa enää löydy.
etta meilla on suurperheellisilla 10 hengen yahoo-ryhma ollut jo toukokuusta( suljettu); ja olemme superaktiivisia (yli 2500 viestia joulukuuhun), vaikka itse asun ulkomailla ja muut yhdeksan ihan joka Suomen kolkassa! Edelleen samaa mielta Rollin kera, etta oma aktiivisuus kunniaan ja elakoon molemmat listat!
- levinia haavepuolelta! -
Ei siinä tarvi englantia osata vaikka lista yahoossa olisikin. Tai ainakin tällaisella tavallisen talliaisen englannilla on pärjännyt ongelmitta.
Olen liittynyt myös aiempien odotuksien aikana yahoon listoille ja onhan se kivaa vaihtaa kuulumisia ja kokemuksia vielä nytkin kun esikoinen on 6-vuotias. Toivoisin pitkäikäistä listaa elokuisillekin!