Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka yleistä on että kipeän eron jälkeen menee ruokahalu pitkäksi aikaa?

Vierailija
05.12.2023 |

Ja jos niin kuinkahan kauan tällainen ruokahaluttomuus kestää?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni meni ruokahalu, pari viikkoa kesti pahin osuus. Ollut myös muita sydänsuruja, ja silloin on usein ruokahalu poissa. Kehoni reagoi suruun ja ahdistukseen herkästi siten, ettei silloin tee mieli ruokaa.

Vierailija
2/27 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän ton ilmiön syy on? Miksi surussa ei tee mieli ruokaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äärimmäisen harvinaista,jos kyseessä siis suomimamma, yleensä kaikki ratkaistaan syömällä

Vierailija
4/27 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloin mässätä ja juoda minkä kerkesin. Kerrankin toinen ei mäkättänyt siitä vieressä, että mitä syön ja juon. 

Vierailija
5/27 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äärimmäisen harvinaista,jos kyseessä siis suomimamma, yleensä kaikki ratkaistaan syömällä

Pakko myöntää, että näin oli omalla kohdalla. Ei kyllä mennyt ruokahalu laisinkaan. 

Vierailija
6/27 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni ihan täysin, ja pitkäksi aikaa. Lopulta tuli rytmihäiriöitä ja pyörryttystä syömättömyyden seurauksena. Kuukautiset jäi pois myös, ja piti lääkkeillä käynnistää uudelleen.

Vierailija
7/27 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies jätti yllättäen 38 vuoden jälkeen. En pystynyt syömään, en nukkumaan. Ensimmäisen viikon aikana laihduin 3 kiloa. En vaan yksinkertaisesti saanut nieltyä ruokaa ja ruuan haju kuvotti. Vielä lähti 5kg eli yhteensä 8 kiloa. Painoin ennen eroa 54kg ja nyt 46 kg. Kilot eivät tulleet takaisin, vaikka syönkin jo normaalisti. Ja erosta jo yli 20 kuukautta.

Vierailija
8/27 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni ruokahalu ja varmaan kolmisen viikkoa kesti pahin aika. Väkisin yritin syödä jotakin, mutta paino laski silti. No sillä tiellä jatkan nyt terveellisemmin eli muutin elämäntavat ja tavoite päästä normaalipainoon.

Ei, mun ylipaino ei ollut syy avioeroon. Enkä myöskään ole koskaan syönyt suruuni vaan mulla menee ruokahalu surullisena.

Vierailija
9/27 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän ton ilmiön syy on? Miksi surussa ei tee mieli ruokaa?

Tämä oli hyvä kysymys! Itselleni ei tullut edes mieleen vaikka pidän itseäni yliajattelevana. No siis olenhan minä sellainen, mutta hauska huomata että joku toinen on voinut pohtia jotain vielä syvemmältä kuin minä. Wau.

Ap

Vierailija
10/27 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä aloin mässätä ja juoda minkä kerkesin. Kerrankin toinen ei mäkättänyt siitä vieressä, että mitä syön ja juon. 

Voi, tuli surullinen olo tästä. Hali sinulle ystäväni😊💗

Ap

Vierailija
11/27 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko myöntää, että näin oli omalla kohdalla. Ei kyllä mennyt ruokahalu laisinkaan. 

Nyt voisikin toisen kommentoijan pohdinnasta inspiroituneena kysyä miksihän joillain ilmenee ruokahalun lisääntymisenä kun toisilla sen vähentymisenä? Juu toki ihmiset ovat erilaisia, mutta onko jokin tietty luonne-ero tai muu joka tähän vaikuttaa.

Ap

Vierailija
12/27 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduin pari kiloa normaalipainon sidälöä papereiden kirjoittamista seuraavana kuukautena/parina, vaikka eroa oli tehty jo pitkään. Kuvotti eikä ruoka maistunut, nukutti koko ajan, kroppa oli aivan seis. Aina isoissa murheissa loppuu syöminen. Pienemmissä kyllä maistuu siitäkin edestä. 

Vierailija
13/27 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin vaikuttaa isot murheet ja stressi siihen että menee ruokahalu. Ei tulisi mieleenkään syödä kun on kriisi päällä. Ehkä elimistö on selvittymistilassa ja siksi ruokahalu menee eli luonnollinen reaktio?

Vierailija
14/27 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ikinä mennyt ruokahalua mistään kriisistä tai surusta. 

Vierailija
15/27 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meni unet ja ruokahalu moneksi viikoksi. Alkoi olla jo vaarallista. Pakotin itseni syömään kerran päivässä, mutta annos oli liian pieni. Lopputuloksena sappikivet ja niiden leikkaus. Ihmisen elämä on aika ohuen langan varassa.  

Vierailija
16/27 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin menee ikävissä asioissa ruokahalu siksi on outoa kun jotkut alkaa syödä niinkuin hengenvaarallisesti lihava ohjelmassa.

Vierailija
17/27 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kamalia nuo ero-olot. Miten niistä selviää?

Vierailija
18/27 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, suru tai ahdistus vie ruokahalun kokonaan. Joudun lähinnä pakkosyöttämään itseäni sellaisina aikoina, pieniä annoksia useasti kun normaalin ruoka-annoksen syöminen ei onnistu. 

Vierailija
19/27 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meni ehkä puoleksi vuodeksi.

Vierailija
20/27 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokahaluttomuus on varmaan yhtä yleistä kuin unettomuus tai mässäily kriisissä kuin kriisissä. Jotkut kärsivät sellaisesta, toiset eivät. Jotkut alkavat juoda, jotkut taas laittavat korkin kiinni, joku aloittaa uudelleen tuoakoinnin, joku pakenee työelämään kokonaan . . .

Anna itsellesi se ruokahaluttomuus anteeksi, älä ole liikaa huolissasi. Kaikkea hyvää! Kyllä se siitä! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi