Näetkö Suomen kartalla ihmisenä, eläimenä vai jonain muuna?
Tässä saa jokainen kuvailla miten hahmottaa Suomen kun katsoo kartasta.
Kommentit (11)
Itse olen aina nähnyt Suomen eläimenä. Eläimellä on kaksi korvaa ja se on kääntynyt lounaaseen. Se on kääntänyt selän Venäjälle.
Elämellä ei näy tassuja. Sillä on pehmeä turkki.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ihmisenä. Suomi-neitona.
En ole koskaan tajunnut. En ymmärtänyt esim. mitä tarkoittaa käsivarsi. Luulin, että Suomi-neito on pelkkä runollinen ilmaisu.
Ap
Jokin aika sitten kysyin sukulaiselta ja pyysin häntä näyttämään kartalta Suomi-neidon.
Mulla oli kuvis 10, joten se ei johdu ainakaan jostain muototajun puutteesta. Niin luulen. Eläin tulee mieleen.
Ap
Suomi on nykyään jääkarhu joka on kääntänyt selän venäjälle. Suomenneito paleltui pakkaseen.
Lihavana av-mammana jolle venäjä antaa per## panoa.
Etana se on. Tuntosarvet ja kotilo löytyy.
Suomi-neito eli tytär Siion.
Ettekö näe miten hän ylistää Jumalaa sillä yhdellä kädellään hame liehuen, ennen niitä käsiä oli kaksi, mutta Venäjän karhu söi sen.
Suomi-neito voi tarkoittaa Suomen valtion rajoja, jotka kartalla muistuttavat naista käsivarsineen, päineen ja mekkoineen. Käsivarsia oli kaksi vuosina 19211944, jolloin Petsamo kuului Suomeen.
Nykyään on jäljellä vain läntinen käsivarsi, joka tunnetaan Käsivarren Lappina.
Monien valtioiden suojelijana ja tunnuksena on käytetty naishahmoa jo antiikin ajoista alkaen.
Suomi-neito jäljitteleekin klassisia vartalon muotoja lisättynä Suomeen liittyvillä vaaleilla hiuksilla ja kansallispuvulla.
Suomineitona, joka on lusikassa Venäjän karhumaisessa otteessa.
Ihmisenä. Suomi-neitona.