Onko muka liikaa? Söin thaimikrokuution ja lihapiirakan + kaksi pillimehua lounaaksi.
Thai kuutio siis pakaste thai ateria.
Aamiaisella söin kaksi makkaraleipää ja jogurtin.
Työkaverin mielestä tuo on paljon. Olen ylipainoinen
Kommentit (24)
Lainaukset ei toimi täällä kunnolla, mutta tuolle, jonka äiti ei jaksa syödä nuudelipussia, niin siinä on kyllä jostakin muusta kyse kuin siitä, ettei oikeasti mahdu.
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon. Aamulla olisit voinut syödä yhden leivän ja jugurttia, ja lounaalla jättää lihiksen ja pillimehut väliin.
Kyllä aamupalalla voi syödä kaksikin leipää minusta, mutta sen päälimakkaran voisi vaihtaa vaikka kalkkunaan. Jos siis makkara tarkoittaa jotain meetvurstia tai lauantaimakkaraa.
Jos tuo on sen tyylistä ruokaa, mitä syöt päivittäin, ei ole ihme, että olet ylipainoinen. Suolaa, sokeria, lisäaineita, kovaa rasvaa ja höttöhiilareita -varmin tie lihavuuteen ja elintapasairauksiin.
Jotain ryhtiä nyt, ihminen. Kuka aikuinen juo pillimehua paitsi jossain erikoistilanteessa, tyyliin eväsretkellä tmv.? Ylipäätään mitään mehua ei kannata juoda kuin joskus harvoin, niissä on hirveästi sokeria. Ja sokerittomissa on makeutusaineita, joista suurin osa on käytännössä myrkkyjä.
Lihapiirakka muutaman kerran vuodessa on ihan ok, muttei todellakaan päivittäin tai edes viikoittain. Se on kuitenkin lähes pelkkää rasvassa liotettua valkoista vehnäjauhoa ja hitosti suolaa.
Eikä thai-kuutiokaan ole mitään terveysruokaa. Niissä kastikkeissa on paljon sokeria, suolaa ym. turhaa.
Ja ne makkaraleivät... Liekö niissä enemmän makkaraa kuin leipää? Ja levitettäkin tietysti välissä. Jugurtti on tuosta listasta ainut, mitä itse söisin, paitsi jos sillä tarkoitetaan jotain maustettua sokeripommijugurttia.
Ja loppuun vielä: olen itsekin ylipainoinen ja lihoin juuri ap:n kuvaileman tyyppisellä ruokavaliolla. Nykyään en enää syö noin, mutta kilot ovat tiukassa, kun ne kerran pääsevät karttumaan.
Lihapiirakan syöjät ovat empiiris-tieteellisen tutkimukseni mukaan keskimääräistä pulskempaa porukkaa!