Tuntuuko kenestäkään muusta siltä, että ei tule elämään puolta vuotta kauempaa?
Kommentit (25)
No huh sun ajatuksias... Ei todellakaan ole tuollaista tunnetta. Miksi sinulla on?
54v
Elämäni on kovaa ja käy yhä kurjemmaksi.
Minulla ei ole mitään tiettyä aikamäärettä, mutta aavistelen, että kovin kauan en enää elä. Lähtö tulee oman köden kautta.
Tiedotusvälineet lisäävät tuskaa. Sotaa, ruumiita, leipäjonoja, kiristystä, ilmaistöitä, sairautta... Mutta eipä ne eräät itsenäisyyttään taas juhlisi kuin toisilta ottamalla ja kiristämällä ketä voivat. Toistaiseksi. On se härskiä,jos ei kuulu joukkoon.
Täysin turhia ajatuksia tuollaiset, tiedän että nyt olen elossa ja todennäköisesti ainakin seuraavan minuutin. Elämä on ihmisen parasta aikaa, sanoi kuuluisa filosooffi.
En ole yksin. Mutta tapahtuuko mitään reaktioita, jos meitä tulee olemaan monta? Välittääkö kukaan?
En ole masentunut, joten ei tunnu.
Viimejouluna tuntui kun oli isoja terveysongelmia ja epätietoisuutta siitä onko tulevaisuutta. Onneksi kyseessä hoidettavissa oleva vaiva.
Tunne on aina itsessään validi, todellinen, mutta se ei kerro mitään materiaalisen todellisuuden tilasta. Esimerkki: Jos vaikka tuntee itsensä tyhmäksi, tuo tunne on todellinen, mutta se ei todista että on tyhmä.
Tismalleen samasta elämäntilanteesta voi ajatella joko ajatuksia jotka tuottavat neutraalin tai positiivisen tunnetilan, tai sitten ajatuksia jotka tuottavat negatiivisen tunnetilan.
Kannattaa siis kiinnittää huomiota siihen, mitä ajattelee ja millaisia sanoja ajatuksissaan käyttää. Oletko ajatustesi renki vai isäntä? Siitä ja vain siitä on kiinni se, millaisia tunnetiloja sinulla on.
Musta tuntuu juuri tuolta. En todellakaan ole itse aikeissa nopeuttaa lähtöäni, on vain sellainen olo etten ole täällä enää kauaa. Monenlaista sairautta ja vaivaa ilmaantuu koko ajan lisää.
Jeesuksen luo olen täältä lähdössä. Hän on minutkin pelastanut kuolemalta.
Vierailija kirjoitti:
Tunne on aina itsessään validi, todellinen, mutta se ei kerro mitään materiaalisen todellisuuden tilasta. Esimerkki: Jos vaikka tuntee itsensä tyhmäksi, tuo tunne on todellinen, mutta se ei todista että on tyhmä.
Tismalleen samasta elämäntilanteesta voi ajatella joko ajatuksia jotka tuottavat neutraalin tai positiivisen tunnetilan, tai sitten ajatuksia jotka tuottavat negatiivisen tunnetilan.
Kyllä materiaalisen todellisuuden tila herättää tunteita, ja tunteet voivat kertoa aidosti materiaalisen todellisuuden tilasta.
Jos makaat yösi katuojassa asunnottomana nälissäsi, tottakai koet epätoivon, vihan, katkeruuden, ahdistuksen, masennuksen tunteita.
Kannattaa siis kiinnittää huomiota siihen, mitä ajattelee ja millaisia sanoja ajatuksissaan käyttää. Oletko ajatustesi renki vai isäntä? Siitä ja vain siitä on kiinni se, millaisia tunnetiloja sinulla on.
Olen elänyt jo. Kirjoitatte hyvin ikäisiksenne
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olette naisia! 👍🏼
Mitä tämä kommentti nyt tarkoittaa?
Poistatan, psykot.
Hankkikaa apua mt-ongelmiinne.
Tämä on se tunne ja toive, mutta aina vaan sitä täällä kituu vuodesta toiseen silti.
Vierailija kirjoitti:
Musta tuntuu juuri tuolta. En todellakaan ole itse aikeissa nopeuttaa lähtöäni, on vain sellainen olo etten ole täällä enää kauaa. Monenlaista sairautta ja vaivaa ilmaantuu koko ajan lisää.
Jeesuksen luo olen täältä lähdössä. Hän on minutkin pelastanut kuolemalta.
Kysäisepä vielä kuitenkin sitä, voisiko hän pelastaa sinut noilta ikäviltä sairauksilta ja vaivoilta.
Olen aika varma että elän vielä ainakin 5 vuotta. Kuolinsiivousta tehnyt tässä pari vuotta.
M 50v
Aina puolen vuoden välein tulee tuo tunne :/