Teslan akulla ajaa vain kolmanneksen luvatusta
Ihan normi settiä Teslalta.
Talvella voi vielä tostakin ottaa reilut puolet pois. LoL
https://www.is.fi/autot/art-2000010034102.html
Auton edullisimman eli pikkuakkuisen takavetoversion toimintamatka eli range on nimittäin vain 402 kilometriä, eikä isoakkuinen,123 kilowattitunnin ajoakulla varusteltu nelivetokaan yllä kuin 547 kilometriin eli alle 70 prosenttiin luvatusta toimintamatkasta.
Kommentit (66)
Teslan prosenttilaskut menee näin, ei sille voi mittään.
85kWn akulla 200km
https://www.is.fi/autot/art-2000009912233.html
Korvausvaatimuksensa kuluttaja perusteli sillä, että hänen näkemyksensä mukaan auton akku olisi pitänyt uusia. Kyseinen Tesla on varustettu 85 kWh akuilla, mutta ostajan Teslalta saaman raportin mukaan auton akkujen kapasiteetti oli kuitenkin enää vain 63,3 kWh ja 202 Ah. Kuluttajan mukaan auton toimintamatka talvella on noin 200 ja kesäisin noin 300 kilometriä
Vierailija kirjoitti:
Teslan prosenttilaskut menee näin, ei sille voi mittään.
85kWn akulla 200km
https://www.is.fi/autot/art-2000009912233.html
Korvausvaatimuksensa kuluttaja perusteli sillä, että hänen näkemyksensä mukaan auton akku olisi pitänyt uusia. Kyseinen Tesla on varustettu 85 kWh akuilla, mutta ostajan Teslalta saaman raportin mukaan auton akkujen kapasiteetti oli kuitenkin enää vain 63,3 kWh ja 202 Ah. Kuluttajan mukaan auton toimintamatka talvella on noin 200 ja kesäisin noin 300 kilometriä
Teslan akkutakuu on 70%. Jos ei osaa laskea paljonko se on 85stä ei lööpeissä nillittäminen auta.
Talvi puolitta ja joku vedettävä vaunu taas puolittaa rangen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teslan prosenttilaskut menee näin, ei sille voi mittään.
85kWn akulla 200km
https://www.is.fi/autot/art-2000009912233.html
Korvausvaatimuksensa kuluttaja perusteli sillä, että hänen näkemyksensä mukaan auton akku olisi pitänyt uusia. Kyseinen Tesla on varustettu 85 kWh akuilla, mutta ostajan Teslalta saaman raportin mukaan auton akkujen kapasiteetti oli kuitenkin enää vain 63,3 kWh ja 202 Ah. Kuluttajan mukaan auton toimintamatka talvella on noin 200 ja kesäisin noin 300 kilometriäTeslan akkutakuu on 70%. Jos ei osaa laskea paljonko se on 85stä ei lööpeissä nillittäminen auta.
Kulutus 42kW/100km
patteriautot on leluja lapsenmielisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teslan prosenttilaskut menee näin, ei sille voi mittään.
85kWn akulla 200km
https://www.is.fi/autot/art-2000009912233.html
Korvausvaatimuksensa kuluttaja perusteli sillä, että hänen näkemyksensä mukaan auton akku olisi pitänyt uusia. Kyseinen Tesla on varustettu 85 kWh akuilla, mutta ostajan Teslalta saaman raportin mukaan auton akkujen kapasiteetti oli kuitenkin enää vain 63,3 kWh ja 202 Ah. Kuluttajan mukaan auton toimintamatka talvella on noin 200 ja kesäisin noin 300 kilometriäTeslan akkutakuu on 70%. Jos ei osaa laskea paljonko se on 85stä ei lööpeissä nillittäminen auta.
Ratkaisuaan varten lautakunta pyysi lausunnon Teslan suomalaiselta edustajalta. Se oli selkeä: Akun kapasiteetti oli alentunut normaalisti.
Ihan normaalia että 85 kWh:n akulla pääsee talvella 200km.
M.O.T.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teslan prosenttilaskut menee näin, ei sille voi mittään.
85kWn akulla 200km
https://www.is.fi/autot/art-2000009912233.html
Korvausvaatimuksensa kuluttaja perusteli sillä, että hänen näkemyksensä mukaan auton akku olisi pitänyt uusia. Kyseinen Tesla on varustettu 85 kWh akuilla, mutta ostajan Teslalta saaman raportin mukaan auton akkujen kapasiteetti oli kuitenkin enää vain 63,3 kWh ja 202 Ah. Kuluttajan mukaan auton toimintamatka talvella on noin 200 ja kesäisin noin 300 kilometriäTeslan akkutakuu on 70%. Jos ei osaa laskea paljonko se on 85stä ei lööpeissä nillittäminen auta.
Ratkaisuaan varten lautakunta pyysi lausunnon Teslan suomalaiselta edustajalta. Se oli selkeä: Akun kapasiteetti oli alentunut normaalisti.
Ihan
Kuinka usein teille bensalenkkareille tulee uutena tietona, että akkujen kapasiteetti laskee iän myötä ja talvella sähköä kuluu enemmän kuin kesällä? Vai minkä takia te jaksatte ihmetellä aina samaa asiaa, jonka kaikki muut ovat tienneet jo vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teslan prosenttilaskut menee näin, ei sille voi mittään.
85kWn akulla 200km
https://www.is.fi/autot/art-2000009912233.html
Korvausvaatimuksensa kuluttaja perusteli sillä, että hänen näkemyksensä mukaan auton akku olisi pitänyt uusia. Kyseinen Tesla on varustettu 85 kWh akuilla, mutta ostajan Teslalta saaman raportin mukaan auton akkujen kapasiteetti oli kuitenkin enää vain 63,3 kWh ja 202 Ah. Kuluttajan mukaan auton toimintamatka talvella on noin 200 ja kesäisin noin 300 kilometriäTeslan akkutakuu on 70%. Jos ei osaa laskea paljonko se on 85stä ei lööpeissä nillittäminen auta.
Kulutus 42kW/100km
patteriautot on leluja lapsenmielisille.
Osaatkohan laskea, paljonko tuo olisi bensaksi muutettuna? En pidätä hengitystä odottaessani vastausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teslan prosenttilaskut menee näin, ei sille voi mittään.
85kWn akulla 200km
https://www.is.fi/autot/art-2000009912233.html
Korvausvaatimuksensa kuluttaja perusteli sillä, että hänen näkemyksensä mukaan auton akku olisi pitänyt uusia. Kyseinen Tesla on varustettu 85 kWh akuilla, mutta ostajan Teslalta saaman raportin mukaan auton akkujen kapasiteetti oli kuitenkin enää vain 63,3 kWh ja 202 Ah. Kuluttajan mukaan auton toimintamatka talvella on noin 200 ja kesäisin noin 300 kilometriäTeslan akkutakuu on 70%. Jos ei osaa laskea paljonko se on 85stä ei lööpeissä nillittäminen auta.
Ratkaisuaan varten lautakunta pyysi lausunnon Teslan suomalaiselta edustajalta. Se oli selkeä: Akun ka
Viimeksi toimintamatkan poikkeaminen ilmoitetusta on tullut jättiyllätyksenä Teslalle.
Lyö corolla kylmänä tulille, aja 5km ja kerro kulutuslukema.
Cybertruck on kyllä aivan karsean näkönen, niin ulkoa kuin sisältä. Jos tommosen möhkön pitää hankkia, niin Hummer EV.n saa samaan hintaan, enemmän rangea, näyttää autolta eikä karmikiilalta, ja sisustaanikn on panostettu.
Yrittäjä kaverin kanssa vertailtiin Teslaa ja Mersua, niin Mersu on Mersu sisältäkin ja Tesla on ihan muovinen laaduton sisältä ja tästä syystä kaveri päätyi ostamaan EQC AMG.n. Itsellänihän ei ole varaa kumpaakaan, mutta jos tulot olisivat samat, niin samoin perustein päätyisin joko Mersuun tai Porscheen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teslan prosenttilaskut menee näin, ei sille voi mittään.
85kWn akulla 200km
https://www.is.fi/autot/art-2000009912233.html
Korvausvaatimuksensa kuluttaja perusteli sillä, että hänen näkemyksensä mukaan auton akku olisi pitänyt uusia. Kyseinen Tesla on varustettu 85 kWh akuilla, mutta ostajan Teslalta saaman raportin mukaan auton akkujen kapasiteetti oli kuitenkin enää vain 63,3 kWh ja 202 Ah. Kuluttajan mukaan auton toimintamatka talvella on noin 200 ja kesäisin noin 300 kilometriäTeslan akkutakuu on 70%. Jos ei osaa laskea paljonko se on 85stä ei lööpeissä nillittäminen auta.
Kulutus 42kW/100km
patteriautot on leluja lapsenmielisille.
En kyllä ymmärrä teitä sähköautovastaisija. Tulevaisuudessa 15 vuotta eteenpäin, niin varmasti 80% autoista on sähköautoja. Suomi taas autoveroineen voi olla takapajula tässäkin asiassa. Sähköautossa on tehoa enemmän kuin bensavehkeissä ja normiajossa ihan hiton paljon halvempaa ajaa. Sit kun vielä pystyt lataamaan sitä ilmaseksi työpaikalla. Sit kun yhdistetään työsuhdeauto ja työpaikalla lataaminen, niin on oikeastaan aivan hiton tyhmää ostaa mitään bensavehkeitä. Lappiin pitäs päästä suoriltaan eikä puolen tunnin taukoa voi välissä pitää, ihan kun bensavehkeilläkin perse kestäis saman matkan ja omapahan on veritulppas. Itse en myöskään ole koskaan käynyt Lohtajaa pohjoisemmassa ja varmasti aika moni muukaan ei ole kovin useasti kovinkaan korkealle Suomea eksymyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teslan prosenttilaskut menee näin, ei sille voi mittään.
85kWn akulla 200km
https://www.is.fi/autot/art-2000009912233.html
Korvausvaatimuksensa kuluttaja perusteli sillä, että hänen näkemyksensä mukaan auton akku olisi pitänyt uusia. Kyseinen Tesla on varustettu 85 kWh akuilla, mutta ostajan Teslalta saaman raportin mukaan auton akkujen kapasiteetti oli kuitenkin enää vain 63,3 kWh ja 202 Ah. Kuluttajan mukaan auton toimintamatka talvella on noin 200 ja kesäisin noin 300 kilometriäTeslan akkutakuu on 70%. Jos ei osaa laskea paljonko se on 85stä ei lööpeissä nillittäminen auta.
Kulutus 42kW/100km
patteriautot on leluja lapsenmielisille.
En
Eikä tuo saamelaisten jatkuva kaikesta uliseminen ja loukkaantuminen ainakaan tee siitä Lapin matkailusta yhtään houkuttelevampaa jatkossa. Seuraava hiihtoloma vähintäänkin menee jossain Keski-Suomen keskuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teslan prosenttilaskut menee näin, ei sille voi mittään.
85kWn akulla 200km
https://www.is.fi/autot/art-2000009912233.html
Korvausvaatimuksensa kuluttaja perusteli sillä, että hänen näkemyksensä mukaan auton akku olisi pitänyt uusia. Kyseinen Tesla on varustettu 85 kWh akuilla, mutta ostajan Teslalta saaman raportin mukaan auton akkujen kapasiteetti oli kuitenkin enää vain 63,3 kWh ja 202 Ah. Kuluttajan mukaan auton toimintamatka talvella on noin 200 ja kesäisin noin 300 kilometriäTeslan akkutakuu on 70%. Jos ei osaa laskea paljonko se on 85stä ei lööpeissä nillittäminen auta.
Kulutus 42kW/100km
patteriautot on leluja lapsenmielisille.
Lidlin pihassa 7,65€ ja omassa pihassa pörssisähköllä parhaimillaan jopa 20€ omalle tilille rahaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teslan prosenttilaskut menee näin, ei sille voi mittään.
85kWn akulla 200km
https://www.is.fi/autot/art-2000009912233.html
Korvausvaatimuksensa kuluttaja perusteli sillä, että hänen näkemyksensä mukaan auton akku olisi pitänyt uusia. Kyseinen Tesla on varustettu 85 kWh akuilla, mutta ostajan Teslalta saaman raportin mukaan auton akkujen kapasiteetti oli kuitenkin enää vain 63,3 kWh ja 202 Ah. Kuluttajan mukaan auton toimintamatka talvella on noin 200 ja kesäisin noin 300 kilometriäTeslan akkutakuu on 70%. Jos ei osaa laskea paljonko se on 85stä ei lööpeissä nillittäminen auta.
Kulutus 42kW/100km
patteriautot on leluja lapsenmielisille.
No eipä täällä kukaan sellaisista ole puhunutkaan.
Kuinka usein teille bensalenkkareille tulee uutena tietona, että akkujen kapasiteetti laskee iän myötä ja talvella sähköä kuluu enemmän kuin kesällä? Vai minkä takia te jaksatte ihmetellä aina samaa asiaa, jonka kaikki muut ovat tienneet jo vuosia.
On tainnut se jatkuva liuottimien haistelu sulattaa ne viimeisetkin toimivat aivosolut päästä.
Se range on testattu tasaisessa maastossa, tietyssä kelissä tasaisella, matalahkolla nopeudella, tietyllä kuormalla. Ei se akku kestä luvattua matkaa kesälläkään jos ja kun olosuhteet poikkeavat yllämainituista. Kiihdyttely, suuri ajonopeus, sää ja esimerkiksi peräkärryn vetäminen ihan luonnollisestikin syövät virtaa enemmän. Sama toki koskee ihan kaikkia autoja käyttövoimasta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teslan prosenttilaskut menee näin, ei sille voi mittään.
85kWn akulla 200km
https://www.is.fi/autot/art-2000009912233.html
Korvausvaatimuksensa kuluttaja perusteli sillä, että hänen näkemyksensä mukaan auton akku olisi pitänyt uusia. Kyseinen Tesla on varustettu 85 kWh akuilla, mutta ostajan Teslalta saaman raportin mukaan auton akkujen kapasiteetti oli kuitenkin enää vain 63,3 kWh ja 202 Ah. Kuluttajan mukaan auton toimintamatka talvella on noin 200 ja kesäisin noin 300 kilometriäTeslan akkutakuu on 70%. Jos ei osaa laskea paljonko se on 85stä ei lööpeissä nillittäminen auta.
Kulutus 42kW/100km
patteriautot on leluja lapsenmielisille.
En kyllä ymmärrä teitä sähköautovastaisija. Tulevaisuudessa 15 vuotta eteenpäin, niin varmasti 80% autoista on sähköautoja. Suomi taas autoveroineen voi olla takapajula tässäkin asiassa. Sähköautossa on tehoa enemmän kuin bensavehkeissä ja normiajossa ihan hiton paljon halvempaa ajaa. Sit kun vielä pystyt lataamaan sitä ilmaseksi työpaikalla. Sit kun yhdistetään työsuhdeauto ja työpaikalla lataaminen, niin on oikeastaan aivan hiton tyhmää ostaa mitään bensavehkeitä. Lappiin pitäs päästä suoriltaan eikä puolen tunnin taukoa voi välissä pitää, ihan kun bensavehkeilläkin perse kestäis saman matkan ja omapahan on veritulppas. Itse en myöskään ole koskaan käynyt Lohtajaa pohjoisemmassa ja varmasti aika moni muukaan ei ole kovin useasti kovinkaan korkealle Suomea eksymyt.
Tarkoitatko, että suomessa on 80%? niitähän aina saa jos vain pankista saa rahoitusta, sitäkään ei kaikki saa ja harva ostaa suoralla käteisellä hienon sähköauton. Suomi on niin pieni paikka jo pelkillä autoilla, kun mennään yli 20miljoonan kaupunkeihin niin on asia hiukan eri. Kannattaa sinunkin käydä välillä Lapissa, hyvä maisemat aina piristää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teslan prosenttilaskut menee näin, ei sille voi mittään.
85kWn akulla 200km
https://www.is.fi/autot/art-2000009912233.html
Korvausvaatimuksensa kuluttaja perusteli sillä, että hänen näkemyksensä mukaan auton akku olisi pitänyt uusia. Kyseinen Tesla on varustettu 85 kWh akuilla, mutta ostajan Teslalta saaman raportin mukaan auton akkujen kapasiteetti oli kuitenkin enää vain 63,3 kWh ja 202 Ah. Kuluttajan mukaan auton toimintamatka talvella on noin 200 ja kesäisin noin 300 kilometriäTeslan akkutakuu on 70%. Jos ei osaa laskea paljonko se on 85stä ei lööpeissä nillittäminen auta.
Kulutus 42kW/100km
patteriautot on leluja lapsenmielisille.
En
Se sähköauto ei vaan sovi niille joiden pitää vetää raskaita vaunuja.
Kai sinä sen verran ymmärrät?
Niiden raskaiden vaunujen vetoon on tulossa nimenomaan nämä Cybertruckit ja F-150 Lightningit.
Et sinä kolmen tonnin kärryä millään Puntolla Lappiin vedä.
Tämmöistä se on, kun ei ymmärrä prosenttilaskuja.