Sokerinsyömiseni on karannut käsistä
En yleensä syö juuri ollenkaan karkkia enkä leivonnaisia. Sokerisin asia, jota olen aina säännöllisesti syönyt, on lähinnä hunajatee paljolla hunajalla.
Nyt kuitenkin on ollut aika masentavia asioita elämässä, ja lisäksi tämä pimeys masentaa. Havahduin vähän aikaa sitten siihen, että olen vajaa pari kuukautta syönyt valtavasti karkkia ja leivonnaisia, ja puuroonkin tulee laitettua hilloa rutkasti. Limppariakin olen juonut. Mitä tässä kohtaa voi tehdä? Onko tämä nyt se sokerikoukku?
Kommentit (2)
Vierailija kirjoitti:
Mitä voit tehdä? Tietoisesti jättää sokeriset herkut kauppaan. Muu ei ainakaan itselläni toiminut, kun söin makeaa pahaan oloon. Sokeri helpotti hetken, mutta pian olo paheni, kun verensokeri ilmeisesti taas laski. Ja paino nousi.
Parastahan olisi, jos pääsisit jonkun kanssa purkamaan niitä masentuvia asioita/tapahtumia jonkun kanssa. Mutta kun et hetkeen syö sokeria, pääset koukusta täysin, alussa se vain tuntuu hyvin vaikealta. Itsellä meni pari viikkoa, ennen kuin himot katosivat
Jätitkö sokeriherkut kerralla kaikki, vai yrititkö portaittain vähentää?
Mitä voit tehdä? Tietoisesti jättää sokeriset herkut kauppaan. Muu ei ainakaan itselläni toiminut, kun söin makeaa pahaan oloon. Sokeri helpotti hetken, mutta pian olo paheni, kun verensokeri ilmeisesti taas laski. Ja paino nousi.
Parastahan olisi, jos pääsisit jonkun kanssa purkamaan niitä masentuvia asioita/tapahtumia jonkun kanssa. Mutta kun et hetkeen syö sokeria, pääset koukusta täysin, alussa se vain tuntuu hyvin vaikealta. Itsellä meni pari viikkoa, ennen kuin himot katosivat.