Mies vei avaimen ja katosi
Miehen kanssa arki ei enää ole sujunut alkoholinkäytön ja katoamisten takia, mutta mies päätti viikko sitten lähteä avaimen kanssa, sulkenut puhelimensa, kukaan ei tavoita häntä.
Rikosilmoitus on tehty anastuksesta varmuuden vuoksi. Mitä tehdä? Katoamisilmoitus varmaankin?
Kommentit (7)
Katosmisilmoitus kannattaa tehdä. Ja sitten kun ukko löytyy, antaa valmiiksi pakattu kassi avaimia vastaan tai vaihtaa vaan lukot. Toki riippuu vähän siitä, että asutteko kerrostalossa vai jossain, jossa pelkästään oman kodin lukon vaihto riittää...
Kyseessä on avain vuokra-asuntooni, jossa vain minä olen kirjoilla.
Vierailija kirjoitti:
Ottiko mies avaimen jostain ilman lupaa vai oletko antanut sen hänelle? Olet vastuussa asunnon avaimista kyllä joka tapauksessa, mutta mikäli mies on oikeasti ilman lupaa ottanut avaimen, voi olla, ettei sinun tarvitse maksaa koko lukoston vaihdosta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Siinä tapauksessa ota yhteys vuokranantajaan ja selitä tilanne. Et voi ilman hänen lupaansa vaihdattaa lukkoja. Maksat lukkojenvaihdon itse.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Ota yhteyttä vuokranantaajaan, kerro tilanne ja pyydä vaihtamaan lukot.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitus vuokranantajalle ja lukkojen uudelleensarjoitus.
Siis minkä avaimen hän vei? Jos kyseessä on sinun asuntosi, voit tietysti vaihdattaa lukot. Jos kyseessä on miehen oma asunto, hän saa viedä omat avaimensa mihin haluaa.
Aikuinen ihminen saa myös mennä mihin haluaa kertomatta siitä kenellekään. Ei ole mikään poliisiasia välttämättä, ellei katoamisen epäillä olevan tahdonvastaista tai rikokseen tai tapaturmaan liittyvää.
🇺🇦🇮🇱