Terhojen torstai
Kommentit (46)
Ja tsemppiä Fablelle, tosi pitkän kaavan mukaan homma tuntuu etenevän...
Täällä on pientä flunssaa ilmassa, kurkku ihan sikakipeä ja pientä lämpöä.
Sorry, kun annoin väärää tietoa tuosta Bepanthenista, mä ihan totta oon elänyt siinä luulossa, että se pitää pestä pois ennen imetystä. Mistähän ihmeestä tuonkin olin keksinyt... Ja tosiaan meidänkin sairaalasta sai pienen purkillisen Lansinohia mukaan, mutta jouduin lisäksi ostaa vielä toisen purkin, kun rinnanpäät halkeili niin pitkään. Huolimatta maitotippojen puristelusta.
Tuosta pahoinvoinnista, niin mulla se alkoi ekassa synnytyksessä just kun päästiin synnärille. Paikat oli silloin 7 cm auki ja oksentelin useampaan kertaan, todella kurjaa. Kätilö sanoi, että on hyvin tavallista, että äidille tulee huono olo, kun kohdunsuu on n. 7 cm auki. En kyllä tajunnut kysyä, että miksi, itse epäilisin voimistuvia kipuja syyksi.
Ja verenpaineen nousu voi tosiaan ennakoida synnytystä. Mä olin neuvolassa kolme tuntia ennen esikoisen syntymää ja verenpaine oli tyyliin 140/95... Eikä kukaan silti valaissut uunoa, että on synnytys käynnissä :)
Sitten todella ikävästä vaivasta eli NENÄVERENVUODOSTA, onko kellään kokemusta? Tiedän, et voi olla raskausvaiva, kun limakalvot kuivuu, mutta mulla on ollut nyt joka päivä ihan hillittömiä vuotoja, jotka ei meinaa millään laantua. Suorastaan siis pulppuaa ja kestää tosi kauan, että saan loppumaan. Täytyy huomenna neuvolasta kysyä, et mistä ihmeestä voi johtua ja mitä vois tehdä.
Jospa sitä huomenna sais tuon joulun siivottua pois, kuusikin rapisee jo ihan kiitettävästi. Mies lähtee huomenna kaverinsa varpajaisiin, mut lupas olla autolla liikkeellä. Ens viikolla on vielä kolmen päivän työmatka, mut lupas sielläkin olla ajokunnossa. En kyllä usko, et tässä mitään vielä tapahtuu, mut JOS tapahtuu, niin on suht todennäköistä, että tapahtuu sitten vauhdilla. Nyt kun tän sanon, niin synnytys kestää tietty 20 h ja menee vielä yliaikaiseksi ;)
Anoppi lähti tänään miehen veljen luo, mut tulee vielä huomisaamuna pitään esikolle seuraa, kun mulla on neuvola. Pikkuisen lupaili, et saattais pystyä tulemaan avuksi sitten synnytyksen jälkeenkin, ois kyllä luksusta !
Mut nyt parantelemaan flunssaista oloa tuonne sohvan pohjalle. Taitaa tulla huomenna neuvolassa painoenkat, on sen verran tullut herkuteltua uuden vuoden kunniaks, vaikka joka päivä lenkkeilenkin tunnin lenkin...
ariella ja paavo 36+
[color=darkviolet]Huomaamatta oon alkanu kerään paineita huomiselle. Oon oottanu huomista " arvio" päivää ja nyt sit iskee hermoilu. Järkevää.
Pitänee lähtee tästä kehrään unta palloon ;)
[b]Vierailijoista [/b]en oo viel miettiny, mut viimeksi ku viikko vierähti laitoksella niin annoin luvan ukon porukoille ja omalle äitille käyä. Oli oma huone niin ukko oli illat aina siellä :)
Tarkotus oli ettei tarvi heti kotio kenenkää tulla vieraileen, mut aika pian muutin mieltä ja läheisiä kävi.
Ois kyllä ehkä mukavempi nyt tutustua rauhassa peipiin. Akka pitää ottaa huomioon niin eihän sitä voi tietää miten suhtautuu livenä peipiin, vaikka nyt jo kovasti oottaa pikkusiskoa tai -veljeä. Mut jos läheisimpiä käy niin en kyllä ala sen kummemmin emännöimään. Onneks kaikista läheisimmille voi sanoo, ett keitäppä kahvit :D
Jos univelkasena täällä haahuilen niin käännytän sit vaikka ovelta porukkaa ;)
Mulla oli ehkä jotaki muutaki mielessä kommentoida, mut unohin. .
ariella77:
Sitten todella ikävästä vaivasta eli NENÄVERENVUODOSTA, onko kellään kokemusta? Tiedän, et voi olla raskausvaiva, kun limakalvot kuivuu, mutta mulla on ollut nyt joka päivä ihan hillittömiä vuotoja, jotka ei meinaa millään laantua. Suorastaan siis pulppuaa ja kestää tosi kauan, että saan loppumaan. Täytyy huomenna neuvolasta kysyä, et mistä ihmeestä voi johtua ja mitä vois tehdä.
Hae apteekista nenään tarkoitettuja a-vitamiini tippoja,niitä lääkäri määräs vahvistaan nenän limakalvoja mun esikoiselle,jolla 2-vuotiaana vuoti yhen talven ihan hirveesti nenä..
Tai sitten meet TK:een että polttavat vuotavan suonen..
Maria-79 - 04.01. 22:30 (46/48)
-
" ariella77:
Hae apteekista nenään tarkoitettuja a-vitamiini tippoja,niitä lääkäri määräs vahvistaan nenän limakalvoja mun esikoiselle,jolla 2-vuotiaana vuoti yhen talven ihan hirveesti nenä..
Tai sitten meet TK:een että polttavat vuotavan suonen.. "
---------
A-vitamiinitippoja ei oikeastaan ole kovin hyvä käyttää raskauden aikana tuon A-vitamiinin vuoksi. Parempia ovat ns. siemenöljyistä valmistetut nenätipat, joita myös saa apteekista. Niitä aamuin illoin ja bepanthenia nenä täyteen yöksi niin vuodot rauhoittuvat. Itsellä sama vaiva. Jos ei aamuin illoin kostuta varmasti vuotaa nenä verta, joka aamu.
E ja tasan 40
......
Pikaisesti kommentoin, että mulla oli tuota samaa suoliston tyhjennystä öisin muutamia viikkoja sitten, olisko ollut samoilla raskausviikoilla, missä sä nyt menet ;-)) en minäkään sille mitään järjellistä selitystä löytänyt, kun ei se mitään mahatautia ollut, mutta noin minäkin elin jossain vaiheessa..
Nyt on taas tasoittunut, joten kai sekin oli sit osa tätä raskautta..
Mä sain muuten eilen vihdoin otettua masukuvan itsestäni (tai tyttö otti sen minusta), mutta en taida sitä enää tuonne blogiin edes kehdata laittaa tulemaan, kun siellä on vaan niitä ihania vauvakuvia, eikä minun masukuva siellä välissä ole mikään kaunis ilmestys..
Joten ehkä minä sitten " julkaisen" kasvoni siellä vauvan kera, kunhan se aika tulee.
Tulinpa just saunasta ja ajattelin, että jos sillä sais näitä supistuksia vähän säännöllisemmiksi, kun limatulppakin on tänään irronnut (ainakin luulen niin, kun sitä limaa tuli aika paljon muutamalla vessareissulla).
Mutta meidän neiti tänään sanoi, että vauva syntyy lauantaina ja minä itsekin veikkailin syntymäpäiväksi viikonpäivistä juuri lauantaita jo ajat sitten (varmaan puolivälissä raskautta), joten katsotaan, että joskohan me päästäis lauantaina tositoimiin, sitten viimeistään, jos ei jo huomenna.. Alan olla jo melko kärsimätön, vaikka lupasin itselleni, että en sitä ole.
Mutta nyt lapsia nukuttamaan.
-äitiliini ja 40+2