Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]No hankala kait se on arvata, ku aivosolut tippuneet masuihin, joten päästän teiät jännityksestä :D Enkeli jäi tekemättä, mut kolattiinpa sit akan kans piha!!

Ois sitä hommaa voinu vielä kujalle päin jatkaa, mut joku raja tuli vastaan. Nyt sit haarat huutaa hoosiannaaaaaa. Pitää kohta mussuttaa namia, ett tietää peipin olevan olemassa. Kai seki nyt säikähti moista aherrusta yks kaks.

Niin ja ku oli päätetty lopettaa kolaus niin alko sattaan LUNTA!! Mun tuuria. Mut otetaan hyötyliikunnan kannalta ja mahollisten ~~~~~aaltojen.

[b]Mellum [/b]toivotaan suppareille jatkoja bd bd ja kaikkea hyvvää, jos oot jo lähteny laitokselle.

[b]Maria [/b]mistäs arvasit, ett ainaski tää akka aatteli heti hävyttömiä " ukon yllättämisestä" :D mut pöh se oliki vaan kylymä tyyny. Jahas jahas toppuutahan ny vähä. Ettet ala sekkaantuun viime metreillä vielä valamentajjaan ;)

[b]Äitiliini [/b]ota sääkin kola kauniiseen kättees ;) jos se sais homman eteneen. .

[b]Isa [/b]sähän oot ollu jo ahkerana tälle päivää, seksiä rappusissa meinaan :)

[b]Lyyti [/b]juu mie aattelin, jos näkevät mun kapsäkit niin säälistä ottavat sissään :D

[b]Monttu [/b]hienoa, ett rinsessalla paino noussu ja että nukkuu hyvän mittasia yöunia. Miten päivällä?

[b]Sulina [/b]toivottavasti rinssin masuvaivat loppuu heti alakuunsa.

[b]Ardisia [/b]kieltämättä alako harmittaan, ku sain kuulla myöhemmin, ett tuota Lansinohia sais pienimmissäki tuupeissa. Mut ei voi ennää mittää, ku tuli ostettua n. 50 ramman putkilo.

Mä en kans akalle ostanu mittää erikoisia rasvoja tai talakkeja. Anoppi toi jonku paketin mis oli joku rasva, öljy ja talakki. Se rasva tuli melkeen käytettyä loppuun, mut talakki on vieläki kaapissa ja öljyn vasta kaajoin viemärriin. Oli parasta ennen päiväys menny.

Tuo talakki jäi käyttämättä, ku se tuoksu aika ärtsylle ja mun mielestä pahensi pyllyn punotusta. Pottujauhot oli parempi apu. Tosin ei akalla ollu, ku varmaan kerran pylly punasena.

[b]Heinä [/b]hyvä, että ukkos pyssyy kotona :)

Mähän synnytin akan sektiolla. Leikkaussalissa selvis syy -> kasvotarjontaan kääntyminen tai siis oletettava syy. Oli puhe, ett seuraavalla kerralla tarkistettaan paikat mahtuuko nelikilonen vauveli tulleen etes alakautta. Ja lekuri jotaki pähkäili myös, ett voi olla, että isot vauvat alkaa " automaattisesti" kääntyyn väärään tarjontaan mun lantionmallin takia.

Joten hyvissä ajoin olin vaatimassa pääsyä synnytystapa-arvioon ja aika muitta mutkitta sainki lähetteen.

[b]Vessareissuista [/b]niin ylleensä pärjää ku yhen kerran konkkoillee aamuyöllä pissalle. Ja sit heti ekana aamulla noustessa kiireen vilikkaa vessaan (lue lipastoon tukien ylös, pikku hilijaa oikasten selän ja vaappuen eteenpäin).

[b]Tikru [/b]onnittelut onnistuneista kaupoista :) juu ei varmaan parane vielä myyä pöksyjä jaloista. .

[b]Mieletön [/b]musta vasta tuntuu, ett oisin lukenu jonku maininneen kohonneesta verenpaineesta merkkinä tulevaan h-hetkeen. Mut näillä aivoilla niin voin puhua ihan omianiki.

Nyt laitan teeveen tippumaan, hunajaa sekkaan. Voisinpa heittää muutaman tortun uuniin, mut ainiin enpä voikkaa, ku uuni pitäs ekaks pestä. Tuli eilen poltettua sapuskaa sinne pohjaan. .

Vierailija
22/46 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vois kurjempi sää olla. Piti mennä poikien kans ulos, mut haaveeks sekin jäi. Mä en mene ulos tän vatsan kanssa kun kunnon ulkoilu takit ei mee enää kiinni.

Stemiä vauvan haku matkalaisille, voima suppareita~~~~~~~~

Veski reissuista - mä käyn 2-5 krt/yö, onneks veski on samassa huoneessa ja saan unen päästä aika helposti kiinni taas, ainakin useimmiten.

Joku oli jo laittamassa joulua ulos talosta. Niin olen mäkin nyt loppiaisena. Yleensä meillä perinteenä on Nuutin päivänä, eli reilusti vk:n kuluttua. Nyt en siihen asti viitsi odotella. Niin kuin meillä sanotaan: trettonde Knut kör julen ut.

Oon vähitellen saanut laiteltua paikkoja kuntoon babylle. Sänky tuodaan tänään ja pyykit on ok. Hoitopäytä koottu ja kaukalo laitettu. Kotiutumisvatteet babylle vielä pitäis laittaa. Itse tuun kotiin samoissa romppeissa kun sinne meen. Mulla kun on se sektio niin tietää että vaatteet ok kunnossa. Oma sairaala veska vielä pitäis laitella.

JEEEEE, me saatiin viimein meidän rattaat eilen :D On ne vaan ihanat. Värikin on aivan mahtava. Ihan kirkkaan punaiset. Päätin tällä kertaa ottaa vähän räväkämät rattaat. Edelliset olleet tylsän harmaata ja mustaa.

Onneks huomenna mennään mun vanhuksien luokse, saan vapauden mennä Itikseen tekemään viime hetken ostoksia. Apteekkiin suuntaan ainaskin. Työsuhde etuna olen jo aiemmin ostanut Lansinohia ja muita rasvoja. Mutta Kuplatonta ja Rela-tippoja ja Jekovitia aion ainaskin ostaa. Jekovit kun mun kokemuksen mukaan on vatsaystävällisempää, mä ja pojat käytetään DeVitolia.

Miten aiotte toimia vieraiden suhteen laitoksella? Aiotteko sanoa että eivät tulisi sinne vaan kotiin? Miten toimitte?

Me ajateltiin sanoa kaikille muille paitsi isovanhemmilleja sisaruksille (molemmilla vain yksi) että voisivat tulla vasta kotiin ja eikä ihan silloinkaan heti, vaan kun baby on lähemmäs 2vk:a. Edellisillä kerroilla oli sellainen ramppaaminen huoneessa, että ei kiitos sellaiselle nyt. Oonkohan liian itsekäs?

Nyt tarvii saada sumppia, aamulla ei kerennyt.

-MM- ja baby 36+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää ajattelin just SUA,kun kirjoitin että joku kuiteski ajattelee tuhmia ;))

Hi hi hiii!

Mä oon kans kuullu ton ,että paineet nousis ennen synnytystä..

Mulla oli koholla keskiviikkona neuvolassa,mutta johtu ihan siitä,että oli se siskon luokkakaveri terkkana sijaistamas.. :/

Vierailija
24/46 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas nyt heittäydyn aktiiviseksi, kun jo toisena päivänä peräkkäin raapustan...

Taitaa olla tekemisen puutetta, synnytyksestä ei tietoakaan ja kaikki periaatteessa valmiina. Kiitoksia supparivinkeistä, ainoo ongelma on, että miten helkkarissa taivun noita varpaita hieromaan....:) Täytynee värvätä mies vatkaamaan noita haisevia varpaita, kun ei muuta lähikontaktia ole ollut tarjolla ikiin aikoihin. Kokeilin esikoisen raskaudessa, kun mentiin kans yliajalle melkein 2 viikkoa niitä ässiä, meillä ei valitettavasti ollut niistä tehoa. Nyt ei jotenkin jaksa yrittääkään, tukala olotila, joten ei kyllä innosta yhtään ainakaan se " lähitaisteluosuus" ....

onnea vaan Fable käynnistykseen, mullakin on ekassa raskaudessa siitä kokemuksia, tosin mulle ne tehosi aika pian. Taisin olla niin kypsää kauraa silloin rv 41+5....

Hei missäs teillä semmoinen vauvablogi on, jossa vastiksien kuvia voi kattella? Oon välillä vähän lusmuillu tän palstailun kanssa, joten oon vähän pihalla.... Saako sinne tämmösseet vieraammat tullakaan? Luin tossa eilen kaks plussan vanhoja synnytyskertomuksia ja itkuhan niistä tuli, voisi nuo vaavitkin herkistää kummasti....

Huomen pitäisi taas mennä neuvolaan, juoksuttavat siellä pari kertaa/vk, kun yli lasketun ajan mennään. Syntyis nyt, niin ei tarttis ravata :)

Göögle 40+2

Vierailija
25/46 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.syntyneet.fi ,täällä voi käydä eri synnäreillä syntyneitä vauvoja.

Vierailija
26/46 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tupa täynnä lapsia ja meteli sen mukainen. Kunhan omat ajatuksensa kuulis niin hyvä! Olen raivona siivoillu joulua pois. Muutamat sisäikkunat pessyt (tontut pois ikkunoista) ja imuroinu. Ja ihan sillä, että eilisillan kärvistelin muutaman tunnin taas suppareissa. Oli perskannikoita myöten alaselkä tulessa ja ne sisäreidet! Huh! Mutta täällä edelleen yhtenä isona pallona, voi venäjä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kaurapussin kanssa, " masu täynnä" panadolia olin sitten nukahtanut. Yhden kerran heräsin vaan vessaan ja silloin aivan litimärkänä hiestä. No, olenpahan nukkunut yön ainakin hyvin, pitkästä aikaa. Aamusta oli vaan sellanen tasainen jomotus jäljellä ja nyt ei sitäkään. Milloinkahan sitä pääsis tosi toimiin???!!!!! Alkaa hermo mennä tähän " esivalmisteluun" ...

Voi FABLE, ihan pahaa tekee sun puolesta. Toivottavasti tänään olis lähtenyt tapahtumaan!!!!!

Sitä MARYa mäkin mietin. Missäs luuraat? Jokohan olet päässyt hommiin?

Ihanaa LYYTI ja MARIA kun te tuolla murteella kirjoitatte. =) Hymy tulee väkisinkin! Välillä kaipais ehkä jotai sanakirjaa! ;)

ZATU rauhoittuu siellä sitten niitten lumihommien kanssa. Ei sillä, hyvää liikuntaahan se on mutta ei tällaisen pallon kanssa! Sais sitä lunta sataa kyllä tänne eteläänkin!

MELLLUMille suppareita lisää ja tsemppiä matkaan, jos tänään pääset " töihin" !

Pitää vissiin mennä rauhoittelemaan noita poikia, sen verran kova meteli täällä.... Ei kyllä Iines reagoi mahassa mitenkään meteliin ja siitä mulla se kuuloasia eilenkin tuli mieleen ja varsinkin kun yks puolkorvanen on jo...

t. H ja Iines 38+5

Vierailija
27/46 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zatu:

Oon ihan kade ollut sulle ja akalle jo monta päivää, kun saatte nauttia tuosta lumen tuomasta ilosta. Meillä esikoinen on ihan maassa, kun ei päästä ulos lumihommiin :( Sai pukilta kolan, uuden pulkan ja liukurin...tuolla ne nyt vesisateessa seisoo ja vartoo! Ulos ei huvita mennä, kun ei sillä ole sitten niin yhtään mitään kivaa tekemistä :(

Naapurin hevonen kävi kääntymässä meidän pihalla tänään :) Kuulin pihassa töminää ja koira alkoi heti huutaa julmetusti. Huomasin, että pihaan oli ilmestynyt kavion jälkiä, heh! Tylsää vissiin elukoillakin.

Tosiaan toivon kanssa, että tuo verenpaineen kohoaminen lupailisi h-hetkeä...

Äitee ja Aatutar 36+6

Vierailija
28/46 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poitsu 2v vetelee päikkäreitä, eikä ihme, sillä juostiin pihalla pari tuntia, kurjasta sateesta huolimatta. Ketään muita ei näkynyt koko puistoreissun aikana ;) kaupassa sentään törmättiin muihin. Ostin itsellenikin munkin ja Me Naiset lehden päikkärihetkeä kruunaamaan, ja niiden lisäksi jäi vielä aikaa näköjään nettiinkin. Niin katkonaisia on meikäläisenkin yöunet, että päikkärit eivät meikäläisellekään tekisi yhtään huonoa, mutta olo on niiden jälkeen aina niin pöllämystynyt, etten sitten nuku kuin äärimmäisessä hädässä päiväsaikaan.

Kävin tilaamassa uuden verokortin netissä. Tosi kätevää, vinkkinä vero.fi/verokortti, jos siis kaipaatte uutta verokorttia. Kun täyttää erikseen mahdolliset palkkatulot, ja etuudet, kuten äitiyspäiväraha ja kodinhoidontuki, lähettää palkkatuloa varten verokortin suoraan kotiin (tai voi myös kirjoittaa siihen työnantajan osoitteen suoraan jos haluaa), ja Kelalle menee verokortti noita etuuksia varten. Itselläni kun ainakin 12.3 asti työnantaja maksaa palkkaa, niin tarviin molemmat kortit. Lisäksi veroprosentti olisi ollut turhan kova, nyt sain laskettua sitä neljällä prosenttiyksiköllä. Tässä rakennusprojektivaiheessa kun ei viitsi nyt kerrytellä noita veronpalautuksiakaan, mielellään maksaisi mahdollisimman lähelle oikeaa, ja saisi koko ajan maksimimäärän käteen. Ennen joulua sain veronpalautuksia 1500 eur, ja nytkin tuohon uudelleen laskettuun verokorttiin laitoin sen verran reiluksi nuo tulot kuitenkin, ettei pitäisi joutua mätkyjä kuitenkaan maksamaan.

Mutta nyt muihin puuhiin, eli mailiin!

Iloista loppupäivää!

t.Meku rv 37+4

Vierailija
29/46 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin just...

Taidan olla vähän pimee, ku mies on tän viikon yövuorossa niin mä sit valvoin koko yön, ja hain sen töistä ... Sit mentiin yhdessä kuuden maissa nukkuu.... Oikee syy siihen miks valvoin oli se, että olin jo valvonut aika myöhään, niin ja sitten tuli kamala lakun himo. Sit ajattelin et vielä ku valvon hetken ja haen sit samalla miehen töistä.

Nyt kyllä on sit vähän pökkerö olo...

Eilen illalla ja yöllä mun maha napsu. Mä oon joskus jostain kuullut tai lukenut mistä se johtuu, mut en nyt millään muista. Onks se jotain napanuoraan liittyvää tai jotain. Sellanen ihan pieni naps, ihan ku naksauttais sormen niveltä ;) Mut se on vieläkin hiljaisempi.

Eilen niitä kuulu monta kertaa ,... Olin ihmeissäni napsuvasta mahasta..

Nyt on sitten maha kipee ku oon noita lakuja syönyt. Olipas taas järkevää...

Mut tulipa ainakin hyvät sämpylät eilen tehtyä. Sai niitä sit aamupalaks syödä...

Pitää varmaan mennä vähän meikkailee, jos sitä johonki tästä lähtis.,. ihmisten ilmoille :)

myrtti-rv36+3

Vierailija
30/46 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis sitä vielä, että siis tietääkö kukaan siitä mahan ääntelystä mitään... onko muilla sellasta havaittavissa...???

Sillon täytyy siis olla ihan hiljaista. Eikä sitä todellakaan aina kuulu....

myrtti-

Vierailija
31/46 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ollaan edelleen kokonaisena,sais kyllä jo syntyä,mut jos vanhat merkit paikkansa pitää nii vauva syntyy vielä tällä viikolla,taisin kyllä eilen bongata limatulpan ni sen perusteella voin sanoa että vauva syntyy 2 päivän sisällä..eilen olin neuvolassa ja kaikki oli hyvin,pissa puhdas ja vauvan sydämen syke oli jotai 150 ja mulle oli tullu painoa noin 290g viikossa..kyllä on tänää päivällä taas poltellu ilkeesti mahaa ja selkää just tälläkin hetkellä..kaikille ketkä vauvansa on jo saaneet hurjasti onnea!!

mansemamma ja vauva rv 40

Vierailija
32/46 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin miekin tänään terrorisoida teitä... ;)

Zatu: tyttö nukkuu päivisin kolmisen tuntia putkeen, sit herää syömään ja jaksaa vähän jo seurustellakin, syö vähän lisää ja nukahtaa uudelleen. Onko siulla kutinat pysynyt poissa? bd bd

Yöpissiretket: miun piti käyvä pissillä pari-kolme kertaa yössä loppuaikoina. Nyt on ihan ruhtinaallinen olo, kun ei tarvii yöllä käyvä kertaakaan vessassa!

Mahan napsumisesta: miullakin napsui mahassa kummankin raskauden loppuvaiheilla ja mielestäni ne on vauvan nivelet, jotka napsuu ihan niin kuin aikuisillakin saattaa napsahtaa. Että ei oo syytä huoleen.

Esikoinen lähti isänsä kanssa ulos pulkkkailemaan, kun täällä alkoi sataa lunta. Hyvä, että tänään kerkee siitä nauttimaan, huomiseksi on jo taas luvattu lämmintä.

Vauvalle yritetään vimmatusti keksiä nimi, muttei oikein mikään tunnu sopivalta. Miten tää voi olla näin vaikeeta. Pitäs olla selkeä nimi, jonka ääntäminen onnistuu myös ruotsalaisilta elikkäs suht kansainvälinen nimi ois hakusessa. Pitänee laittaa avunpyyntö tuonne niminikkareille. jos sieltä löytyis hyviä vinkkejä.

Tämmönen nimilinkkipino löytyi, sieltä luulis ainakin jotain löytyvän:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=3176253&p=1&tmode=1&smode=

Eipä muuta tällä kertaa. :)

T: Monttu

Vierailija
33/46 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollu nuo mun viime öiden supparit sitte aiheuttanu YHTÄÄN MITÄÄN alakerrassa. Kohdunsuu täysmittainen ja kiinteä(hkö??). no, ulkosuu oli tosin sormelle auki, että sentäs jotain...

Ja muut:

painoa +840g/viikko (ekasta neuvolasta 9kg... vetäsin äsken kaks pullaa sen kunniaksi!) 11kg vähemmän kun Eetulta!!!

turvotus +/- sormukset edelleen sormessa =)

RR 125/70 uusi ennätys, siis korkein tähän asti, johtuu kyllä varmaan siitä, että viime yön unisaldo lähes nolla

pissa puhdas, hg 116 ja lääkäri kehotti ottamaan yhden obsidanin päivässä

sf 31, +2cm kahdessa viikossa.

vauveli on edelleen rt:ssä, eikä varmaan siitä inahda, on pää meinaan ihan alhaalla. Hyvin tuntuu ku itekkin koittaa ja lääkäri joutu kovasti painelemaan, että tunsi häpyluun reunan mittoja ottaessa. Syke oli noin 140 ja liikkeet ++. Lääkäri naureskeli ku vauva heilutteli massua. Ultrakin tehtiin ja masukki siellä harjotteli hengitystä ja liikuskeli. Kokoa ei nuori nainen osannu arvioida. Tuumasi vaan, että on varmaankin ihan sopusuhtaisesti kasvanu ja ei tämä varmaan mitenkään kauhean iso ole. Mua meinas alkaa naurattaa, ku vastailen itekki ympäripyöreitä jos en tiedä jotain mitä mun pitäis ammatin puolesta tietää ;)

Kaikki on siis aivan mainiosti. Huomenna alkaa kävelylenkit, jos siivouksen jälkeen siihen vielä kykenen. Onhan tässä joulun jälkeen jo hyvin huilattu.

Fablelle pidetään peukkuja, että pikkuinen sieltä tajuais lähteä tulemaan!!! On varmaan turhauttavaa, kun ei usko =/

Vierailijoista: Meillä ei kyllä onneksi oo sukulaiset tulossa laitokselle. Perhepiiri kylläkin, jos ehtivät. Toivottavasti siellä ei tarvi montaa päivää olla. Tulevat sitte kotiin, vaikka siitä onki sitte mulle enemmän vaivaa, kun pitää aina kahvittelut järjestää ja pitää vähän huushollia siistinä. Voihan sitä sanoa, että laitoksella on suositus, että vaan perhepiiri käy, ettei huonetoverit häiriinny. Ja niinhän sen monessa paikkaa onkin. Perhehuoneessa ehkä hankala selitys ;). Mutta en minä kyllä tykkäiskään, jos huonekaverilla olis koko ajan vieraita ku ite kärvistelis suppareissa tai harjottelis imetystä ja saattaa olla paikat veressä yms. ja kätilö käy tekemässä tutkimuksia ja olo ei muutenkaan oo hehkeimmillään...

Siitä Eetun koiranäkyjutusta, kun se oli ollu jo pari tuntia hereillä sillon, ku päätti nähneensä sen koiran, alkoi vaan yhtäkkiä katseleen ovensuuhun ja rupesi huutaan =(. Mutta menee varmaan sitte väsymyksen piikkiin kuitenki. Ja voi olla, että se (mun veljen koiraa hoki) on säikäyttäny Eetun meillä kotona, kun on Eetu on heränny päikkäreiltä siellä tms. Se on isokokoinen musta labbis.

Verenpaineen noususta: Oli mullakin viimeksi noussu vikassa neuvolassa verrattuna kahteen edelliseen mittaukseen, mutta alussa oli ollu korkeampiakin lukemia. Nyt tietysti oli tuo tämän kerran ennätys, mutta päädyn edelleen unenpuutteeseen.

Ukko varmaan antaa satikutia, ku en oo päikkäreillä pojan kanssa. Silmiä ihan kirvelee, ku on väsy. Mutta kuitenki semmonen vähän pöhkö hassu olo, että olis virtaa =/

VessareissuG: en jaksa laskea... juon monesti illalla parikin litraa vettä ja alkuyö menee sitten ravaamiseen. Parhaimmillaan parinkymmenen minsan välein saan hipsiä vessaan. Ja on mullakin se sängystä ylös punkeminen jo aika hurjaa touhua. Odotan vaan millon pyllähdä lattialle.

Minäkään en arvellu tuota Lansinohia vielä ostaa. Viimeksi sain laitokselta mukaan sitä sellasen parin sentin pätkän sellasessa lääkeannosmukissa ja se riitti koko sen ajan, ku rinnanpäät oli kipeät. Aika paljon auttaa, kun viitsii imetyksen jälkeen puristaa maitotipan nänniin ja antaa sen kuivahtaa siihen. Hankalaa tosin, jos imettää joskus vieraiden keskellä niin olla sitte tissi paljaana vielä imetyksen jälkeen =)

Meillä oli sitte aika pikainen ostosreissu, Cittari, H&M ja Lindex, aikaa meni 2h sisältäen kahvittelun. Mutta löysin Triumphin kaarituettomat imetysliivit, hintaa oli tosin hurja 31¿, vauvalle sellasen kivan haalarin päällysvaatteeksi sairaalaan mukaan otettavaksi, pari pientä lakkia ensikäyttöön ja maidonkerääjän. Jospa sitä alkais olla valmis noiden tarvikkeiden puolesta.

Aika moni on lähtökuopissa, jännittää kovasti teidän puolesta!

Tsupparilähetys ~~~~~~~~~~

Minen ossaa laittaa värejä teksteihin, on kyllä kiva lukea, kun on vähän vaihtelua!

Elina ja masukki 36+

Vierailija
34/46 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin supparit jäi sinne yöhön vaan.. Eilen kyllä oli käytössä 2 S:ssää, joten oisko ollut niillä vaikutusta? Mene ja tiedä.. Tänään on tullut sitä kolmatta s käytettyä eli siivousta. Pitääpä tänäänkin hilautua saunaan.

Neuvolakuulumisia:

Sisätutkimus tehtiin ja vauva on laskeutunut ja paikat on pehmennyt. Kohdunsuuta/reunaa 1,5cm jäljellä vielä..pikkasen edistystä kuitenkin on tullut. SIästutkimiuksen jälkeen on tullut vähän rusehtavaa vuotoa. Jospa tuokin sais jotain aikaan.. Kaikki muut oli ok.

Zatu: Pitäisköhän munkin lähtee kolaamaan, nimittäin täälki sataa lunta paljon! *miettii

mieletön: Kyllä se verenpaine voi nousta synnytyksen lähellä.. mulla ainakin.

Moomimamma: Et kyllä ole itsekäs, jos et halua vieraita heti. En mäkään aio päästää kavereita katsoon vauvaa kuin vast ehkä 3viikkoisena.

juu pitää ukko pääsät koneelle.. :(

mellum ja peukaloinen 40+4

Vierailija
35/46 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki oli ok ja kurkattiin masuun jopa ultralla. Siellä se " jutteli" eli näkyi selvästi miten suu kävi. Taitaa tulla äitiinsä, jonka suu tuntuu käyvän koko ajan :) Painoa vaan tuntuu koko ajan tulevan, ei nytkään liikoja eli 500g/vko, mutta alkais jo riittää. Kaikenkaikkiaan tullut n.15 kg. Ei vaan osattu katsoa kumpi siellä köllii, mutta eipä tuolla nyt olekaAn väliä. Utelias vaan olisin ollut!

Oli puhetta synnyttämään lähdöstäkin. Mulla kun esikoisen synnytys kesti vaan 6 tuntia ja täältä on matkaa sairaalaan 2 tuntia. Terkkari sinä vahvisti mun omatkin ajattelut, että supistusten ilmaantuessa ei pidä jäädä laskemaan aikoja, miten tiheään tulevat vaan on lähdettävä heti. Kyllähän esikoisen synnytys kuitenkin ykeensä on se hitain, vai millaisia kokemuksia muilla?

Oli terkkari vielä niin ihana, että antoi mulle oman kännykkänsä numeron, että mikäli esikoiselle ei ole hoitopaikkaa (meillä ei ole vielä ystäviä uudella paikkakunnalla ja sukulaiset 900 km päässä) niin saadaan soittaa ja viedä hälle hoitoon.

MIELETÖN- mulla ainakin esikoisesta verenpaineen nousu merkkasi lähestyvää synnytystä. Silloin mulla nousi alapaine.

Helinä 36+3 (epävirallisesti 37)

Vierailija
36/46 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä jo paljon terhovauvoja tullu, ja monet tuntuu olevan edes jotakuinkin lähtökuopissa.

Onni täytti tänään 4 viikkoa. Yöt on ollu aika kamalia, herra nukkuis vaan sylissä, ei rauhotu sänkyyn ollenkaan ja vatsaa vääntää. Eilen alotettiin relatipat. Muuten sujuu ihan hyvin.

Te, jotka kärvistelette kun ei suppareita tuu, niin mulla ainakin tehos vyöhyketerapia tosi hyvin. 3 h pisteiden hieromisen jälkeen alkoi ja heti tuli 10 min. välein tihentyen ja voimistuen. Eli kantsii käydä terapeutilla jos vaan rahaa on, sillä voi jopa välttää lääketieteellisen käynnistyksen..

En kyllä tajua miten te selviitte joilla on useampia lapsia, eihän tässä ehi mitään muuta kun hoitaa kotia ja vauvaa vaikka mies on työttömänä kotona ja auttaa todella hyvin kaikessa...mä en kyllä ehkä haluu kun tän yhden lapsen :)ehkä se mieli muuttuu vielä..

beijaflor

Vierailija
37/46 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietenkin te masuttomat joilla pallo jo onnellisesti sylissä....;)

Tänään taas ollut niin vetämätön olo koko päivän, neuvolassa kävin mutta ton sateen takia en jaksanut ulos raahautua lenkille vaan lösähdin neuvolan ja lounaan jälkeen sohvalle lukemaan ja torkahdin sitten melkein 2 tunniks.... Ja sitten ihmettelen kun ei illalla tuu uni ei ja yöt nukun huonosti....

VESSAREISSUT G - riippuu aika paljon siitä kuinka paljon oon juonut illalla, yleensä mulla jano yltyy iltaa kohden ja voin helposti juoda toista litraa vettä ennen sänkyyn menoa ja silloin minäkin pompin ekat tunnit puolentunnin välein vessassa! Mutta viimeyönä kävin vaan yhden kerran joskus 2 jälkeen ja sit heräsinkin vasta 8.30, ihanaa....

Yleensä vaatii sen 2-3 reissua/yö.

Aamupäivisinkin usein pompin ihan kokoajan vessassa, varsinkin kotona ollessa.

MONTTU- kiitos nimilinkistä! Meilläkin edessä sama ongelma, pitäis nimen vääntyä sekä suomeks että ruotsiks....Tyttöjen nimiä olis vaikka kuinka paljon mutta pojan nimi vielä ihan hakusessa!

VIERAILIJOISTA- just lueskelin neuvolassa " Vi föräldrar" -lehdestä vinkkejä tästä asiasta!

Siinä aika moni vanhempi / äiti (oli sitten eka lapsi tai toinen/kolmas kyseessä) oli sitä mieltä että rajoittaisi sekä sairaalassa että ekoina päivinä kotona vierailijoita, varsinkin jos ei ole lähiperheestä kyse.

Ja kätilöt & neuvolatyöntekijät suosittelivat kuuntelemaan itseään ja omaa jaksamista.

Näin ajattelin itsekin asian hoitaa, kuunnellen omaa vointia sekä kuntoa. Tosin sen tiedän että lähiperhe nyt ei pysy poissa enkä sitä haluakaan, mutta kavereille voi aina sanoa että sitten kun ollaan kunnolla kotiuduttu tms.

Mies ei jää heti isyyslomalle vaan pitää talvilomaa tammi-helmikuun vaihteessa (jolloin vauva on sitten varmasti syntynyt!) joten ajateltiin silloin pyytää sitten porukkaa vauvavierailulle, kun on mieskin kotona hieman auttamassa! Saas nähdä miten käytännössä järjestyy, totuus on että ensikertalaisena haluaisin kyllä totutella vauvaan muutaman päivän kotiin tulon jälkeen ihan rauhassa....

Neuvolakuulumisia sitten :

RR 120/76 (yläpaine vähän kohonnut, johtui varmaan sijaisesta, niin kävi nimittäin viimeksikin kun oli toinen sijainen! Ihme juttu....)

Pissa puhdas

Turvotus +/- (sormus sitkeesti vielä sormessa...)

Sf 35 ( se on se sentti/vko kasvua tasaiseen...)

Liikkeet ++

Rt edelleen ja kovin on alhaalla ja kiinnittynyt. Sanoi että " siellä se on synnytyskanavassa odottelemassa" Jännää!

Kokeili päätä aika " kovin ottein" verrattuna omaan terkkaan ja olin ihan varma että kohta lähetään synnyttämään kun kävelin autolle....

Ja vauveli muljahteli aikalailla monta tuntia sen jälkeen, ei tainnut tykätä.....Nyt on rauhoittunut.

Syke oli siinä 140-150 paikkeilla.

Ja lopuksi paino...... 1313 g/vko!!! Nyt ne joulun & vuodenvaihteen herkuttelut kostautui....Tosin hieman huonosti vatsa toiminut, siitäkin voi johtua (selittelyä....)

En jaksa enää stressata painosta, kohta pääsee " siirtämään" ne energiat vauveliin imettämällä ja toivotaan että tää mami hieman kutistuis siinä ohessa...:) Ja ellei tänne etelään ihan kauheesti lunta ja pakkasta tuu, niin pääsee vaunuja tyrkkimään ja nostamaan tätä rapakuntoa & pienentämään vaakalukemaa....

Nyt pitää mennä telkkarin ääreen seurailemaan niitä uusia kokkiohjelmia, palailen ehkä vielä illemmalla, viimeistään huomenna!

Peukkuja pitelen kaikille jotka tällä hetkellä tositoimissa & odottelee suppareita!

Pupina & Möykky 38+6

Vierailija
38/46 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nopsasti pitaa jotain laittaa. teen sen tentin tanaan, mika piti teha jo ennen joulua, mutta horisko proffa ei muistanut laittaa kysymyksia.

Kuumia aaltoja on taallakin, en kylla muista, etta edelllisislta ois ollut, mutta siitahan on jo kauan.

minua aina vaan hymyilyttaa ajatus jalkojen ristissa pitamisesta, kukahan oikasti voi pitaa jalkoja ristissa. Mina ainakin rohnotan ku miehet jalat levallaan. sunnuntaina oli vahan aikaa kaponen hame paalla ja oli vaikeaa, kun ei tarpeeksi levalleen saanut jalkoja. eilen mies nauroikin mun naisellista istuma-asentoa¿hehe

Elina, aika aikaiseen alkaa mielikuvitus elamaan, mutta lapsille ne ¿morot¿ on niin todellisia. toivottavasti ensi yo menee paremmin.

Fable, onnea onnea, me kaikki toivotaan, etta jotain jo tapahtuisi siella sinulle!

Lydia, mina olen saastynyt narastykselta, aivan outoa, mutta edellisissa raskauksissa oli tastakin eesta!. silloin joku valisti, etta raaka peruna auttaa. eli sita raksuttamaan. mulla se kylla teki jo itsessaan haijya, taispa auttaakin.

Zatu: joo ala vaan jaa sinne hankeen makoileen, emme halua iltiksesta lukea, etta odottava aiti jaatyi maahan, ,kun ei paassyt ylos! Kavimme miehen veljella saunassa maanantai-iltana ja mies oikein antaumuksella kieriskeli lumessa. itsekin oisin halunnut, mutten uskaltanut, kun ajattelin, etta mita, jos en paasekaan ylos ja pitaa siella kylmassa vaan ollottaa¿

mellum, jannitysta¿.

Maria, muakin naurattaa¿

Isa, veit sanat suustani, viime yo meni aika hyvin, mutta edellisen valvoskelin, taitaa tama pino tartuttaa unettomuutta.

Sulina, oot oikeassa, suklaa voi aiheuttaa lapselle vatsanvaanteita, samoin ruisleipa ja tuore kaali (syotyna). Mukava, etta saat nukkua yolla!

heina: harmi, kun se huono olo ei tuu heti, karkit maistuu niin hyvalle. Tuliski heti niin jais syomatta mokomat laitokset.

maria ja zatu: ei ihme jos paineet nousee, ku teian juttuja lukee¿

leperus

Vierailija
39/46 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=996699]Voi huokaus ja haukotus! Kolme yötä on nyt sitten tullut valvottua. Viime yönä toistui edellisen yön episodi, eli kello 03 tyhjeni taas suolisto kertaheitolla. Kummaa????? Ei siis ole mitään mahatautia, ei kierrä mahassa tmv. vaan yhtäkkiä tulee vaan kiire vessaan ja se siitä. Mutta ei edelleenkään yhtään supistusta! *mur*

Toinen ärsytys tuli kun lähdin vihdoin hakemaan pinnasänkyä tänään, viime viikolla niitä meille mieleisiä oli varasto täynnä ja meinasivat että hyvin riittää, ei tarvi varata. No, tällä viikolla olivat menneet ja ei tiiä milloin saavat uusia!! Voi kökkö! Pitikö tässä vielä lähteä sinne Ikealle hakemaan se kakkosvaihtoehto...? No, on meillä kyllä tuo kehto, siinä menis pari viikkoa ja onhan se äippäpakkaus ja vaunuissakin voi nukuttaa ja ja ja.... Mutta kun haluais heti nukuttaa omaan sänkyyn.

No, se siitä purnauksesta taas. Onneksi sentään eiliset lenkit eivät saaneet kipuja aikaan, tosin ei niitä suppareitakaan... :(

[b]Vierailijoista[/b], luojan kiitos OYSiin ei saa tulla kuin isä, isovanhemmat ja mahdolliset vauvan sisarukset. Tai se on kai suositus eikä mikään laki, mutta yleisesti tiedossa. Ja muutamalle olen sen joutunut jo sanomaan ja hassua kyllä, ne muutama on olleet melko ei-läheisiä ihmisiä, esim. yksi entinen (tosi ikävä ja idioottimainen) työkaveri! Hän jostain syystä kuvittelee että soitan heti hänelle kun vauva syntyy ja oli tulossa heti katsomaan sairaalaan. Yeah right! En tasan hänelle ilmoita edes laitokselta, vaan tylysti sähköpostilla sitten joskus kotiuduttua, jos sittenkään. Kotona aion pitää parin viikon rauhoittumistauon ennen vieraiden tulvaa, onneksi mies on topakka ja vaikka käännyttää ovelta jos eivät tajua.

Onko kellään tuppautumassa vieraaksi sellaisia jotka eivät muuten oo käyneet/ette ole juurikaan tekemisissä. Tätä em. ex-työkaveria vaan stressaan, kun tiedän sen olevan änkeemässä heti vauvaa kattomaan ja ei olla juuri missään tekemisissä muuten. Suoraan sanottuna vi****taa tuollainen, miksi pitäisi tulla pällistelemään vauvaa jos ei muutenkaan olle tekemisissä?? En kyllä taida häntä meille päästää, olisi varmaan tulossa kutsumattakin. Pelottaa että ostaa jonku pienen vaatteen tmv. ja vaatii sen varjolla päästä pian katsomaan. Mitä tekisin???? Tyhmä murhe, mutta olen sitä miettinyt jo liian monta päivää. (nimim. kiltteyden perikuva) Onneksi mies " suomentaa" tarvittaessa, koiranki vois laittaa vahdiksi ovelle ;)

[b]Leperus[/b], on pitänyt jo monta kertaa kysellä että ootko jostain Pohjois-Pohjanmaalta lähtöisin, kun tuo sun kirjoitus kuulostaa siltä kuin tulisi omasta suusta...? Täällä Oulun kupeessa siis ollaan. Täälläkin on tullut lunta reippaasti, toivottavasti pysyy maassa nyt sitten pysyvästi.

[b]Pissijuttuja[/b], mä olen pärjännyt suht hyvin koko raskauden ajan yhdellä vessareissulla per yö. Nyt sitten vauvan pää taitaa painaa pissirakkoa ihan littiin! Yössä noin 4-5 vessareissua ja ihan pikkiriikkinen liru tulee. Ja aluksi ei meinaa tulla millään! Oliko se [b]Maria[/b], joka tässä taannoin kyseli samaa että kun ei meinaa se pissa tulla aluksi millään? Tosi tuskallista ja mietinki voisko olla tulehdusta? Mutta sitten kun lähtee tulemaan, helpottaa ja ei kirvele, niin kuin tulehduksessa. Mutta tuntuu tosiaan olevan tuo rakko ihan ahtaalla, ihan selkeesti painaa tuo vaavin pää sen ihan lyttyyn. :(

Pikkihiljaa alkaa väsyttämään, olen sinnitellyt ilman päiväunia ja todella toivon että saisin nukuttua edes muutaman tunnin ens yönä...

terkuin Sinda & Nipsu rv 37+5

Vierailija
40/46 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips..

Sinda, oli pakko kommentoida tähän sulle, et mä oon varmaan toinen harvinaisuus joka ei vessassa pahemmin ramppaa. Vaikka pää on laskeutunut, niin silti käyn sen max 1krt veskissä yöllä. Ja juon samalla silti puol litraa vettä... mihinköhän se kaikki menee!? Varmaan mun sormiin, nilkkoihin ja poskiin, ainakin turvotuksesta päätellen ;)

Vieraista: Vähän jännittää tuo vierasmäärä. Osasta meinasin ns päästä eroon pyytämällä sairaalaan jo, mutta kotiin toivoisin pientä hienotunteisuutta, ettei kaikki heti olis tunkemassa kylään. Kavereita ja sukulaisia kun on paljon, niin helposti varmaan oon ottamassa kaikkia heti vastaan ja poltan itseni siinä samalla loppuun.... pitäis oppia sanoo EI. Mut jospa tuo ukkeli pitäis mut ruodussa ja katsois vähän, jos meinaa päässä ruveta jo vieraat kiristämään.

Ja kiristämisestä puheenollen, jotenkaan ei pyöri enää muu mielessä, paitsi MILLOIN!?? Se vain jyskyttää koko ajan päässä... Huomenna taas neuvola ja varmaan tää pinnan kiristyminen näkyy taas verenpaineissa ja lääkkeillähän mua siellä uhkaillaan.. TOivottavasti ei oo liian korkeella, viimeks käväs alapaine jo yli 100 ekassa mittauksess, mut 5min päästä oli laskenut sitten johonkin 94. Turhan paljon silti....

Heipsulivei ja kivaa illanjatkoa!

Omppu 38+4