Taas valvotaan puolvuotiaan kanssa
se ei nuku, viimeset 2vk ollut tätä. nukahti klo 00.30, heräsi, nukahti klo 1, heräsi taas äsken. On ollut kröhäinen ja saattaa olla hampaitakin tulossa. huomenna neuvola ja en tiedä pitäisikö lääkärissäkin käyttää kun illat huutaa ja heräilee koko ajan. Ajattelin että en piru vie itsekään nuku sitten koko yönä, kun en jaksa koko ajan pompata ylös kun juuri olen uneen päässyt :( Nyt vauva taas nukahti tähän syliin. Mutta jos vien sänkyynsä, herää taas heti.
Kommentit (13)
niin siirto sänkyyn sujuu huomaamattomammin...
onko tutti ja unilelu käytössä?
Minä kannan vauvan (joka on peittoineen nukahtanut syliin) sänkyyn, laitan tutin suuhun ja pehmopupun käteen. Myös se auttaa, että hetken pitää kämmentä lujasti, mutta hellästi vauvan selän päällä.
niin nukkuu hyvin yöt tämä meidän vauva!
lähes aina herää joko heti tai muutaman minuutin kuluttua. Ja jos yrittää silitellä/taputella vauvaa sängyssään niin suuttuu siitä kahta kauheammin. Tuttia ei ole osannut koskaan syödä, siitä olisi varmaan ollut iso apu, mutta kun ei kelpaa niin minkäs teet. :/
-edelleen valvova ap
saattaa itkeä unissaan mutta jatkaa sitten nukkumista (vaunuissa), välillä taas jää päiväunet ihan liian lyhyiksi.. Että vaikuttaisi että jokin vauvaa vaivaa, täytyy varmaan korvat käydä tarkistuttamassa ettei ole tulehdusta ainakaan. voikohan hampaidentulo aiheuttaa tälaista /jo 2viikkoa kestänyttä) huonounisuutta ja iltaan painottuvia huutoja...
-ap
Sekin voi tehdä vauvasta levottoman.
Tai onko jokin rutiini muuttunu? Nämä juhlatpyhät voi sekoittaa vauvojenki rytmit jos ei mennä tasaseen tahtiin.
toiv. pääset pian nukkumaan.
itse join juuri ihan uhmallakin ison kupin kahvia kun ajattelin että valvotaan sitten koko yö. ei ehkä ollut fiksuin mahdollinen veto...
-ap
Mutta hyvä on korvatkin tarkastuttaa, jos on nuhaa ollut. Voihan se pelkkä nuhaisuuskin haitata nukkumista. Nosta sängyn päätyä ylöspäin kirjojen avulla.
ei vielä ryömikään.
tuttia en viitsi tämän ikäiselle enää alkaa opettamaan, ei kyllä onnistusikaan, kun ei kerta kaikkiaan voi sietää sitä.
Niin ja rytmikin pysynyt ihan samana, päiväunet ottaa n. klo 12 ja 16 ja ilta onkin sitten huutoa, torkahtelua, heräilyä, huutoa jne.
-ap
Onko sinulla kantoliinaa. Se auttaa joillakin, mut meille se ei ole tuonut suurempaa apua.
Voi olla et lapsella on vaan niin unirytmit hakusessa että ei vaan onnistu. unohda kaikki hienot neuvvolan neuvot ja tee niinku se asia parhaiten onnistuu ;)
Kokeileppa jos lapsi on nuhainen niin et laitat valkosipulia hakattuna harsonsisään ja sänkyyn ja nostat sängynpäätyä ylös.
Meillä tämä kuopus on ollut koliikkivauva, joten tuttua tämä yövalvominen ja hyssyttely ja heräily kyllä on. Mutta luulin sen jo olevan mennyttä aikaa, kun koliikki loppui. Huonosti on aina nukkunut, mutta sentään jotenkuten aikavälillä 3kk-6kk ja nyt sitten mennyt taas ihan pipariksi nämä illat/yöt.
Tuo " jotenkuten" nukkuminen on tarkoittanut lähinnä sitä, että vauva nukkuu puoli yötä tissi suussa ja se taas tarkoittaa sitä että minä itse nukun tosi huonosti ja paikat puutuu ja niskat ym on kipeänä.
Jos nyt selviäisi jokin syy tälle huudolle ja huonosti nukkumiselle (hampaat, flunssa?) ja sitten kun se helpottaa, täytyy alkaa pitämään jonkinlaista unikoulua, tai ainakin vieroittaa yötissistä, että sais itsekin nukuttua vähän paremmin.
-ap
auttanut se että olen kapaloinut vauvan tiukasti pyyhkeen tms sisälle, keskimmäistä nukutin äp:n makuupussiin. Kun " paketin" siirtää sänkyyn vauvan tuntema muutos iholla ja asennossa ei ole niin suuri kuin jos laittaa sellaisenaan sängyn pohjalle. (Meillä tosin vauvat ovat olleet vähän pienempiä kun tätä kapalointia harrastin.)
Toivottavasti löydät jonkun ratkaisun pian! Voimia ja pitkiä hermoja toivottelen.