Mietin muuttoa Espanjaan!
Mietin muuttoa Espanjaan. Mitä kannattaisi ottaa huomioon ennen muuttoa? Onko espanja miten vaikea kieli oppia?
Kommentit (66)
Samat suunnitelmat täällä. Näillä näkymin Kanariansaaret, tarkemmin Lanzarote, on meidän kohde. Siellä on meidän makuun täydellinen ilmasto, ja muutenkin siistiä ja länsimaisittain kunnollista. Kunhan lapset on saaneet täällä koulunsa päätökseen, niin sitten.
Espanjalainen miesystäväni asui aikoinaan Madridissa monta vuotta. Sanoi että Madrid on tukala pätsi kesäisin kun sielä vuoret(?) saartaa kaupunkia siten ettei pääse tuuli kulkemaan yhtään. Ja hän oli hellettä rakastava tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Meillä asunnosta hajosi lämmitys näillä pakkasilla ja useamman päivän jälkeen sisällä edelleen +15. En usko että noin kylmäksi menee ilman lämmitystä, ellei jossain ladossa asu.
Länsi- ja Etelä-Euroopassa talot onkin suomalaisnäkökulmasta aika latoja eristyksen suhteen. Meilä Englannissa sisälämpötila laskee talvella yöllä seitsemän tunnin aikana 18->13, kun lämmitys on pois päältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espanjaan on hankala maa byrokratian kannalta. Asunnoissa ne yrittää huijata ja oikeutta ei saa jos asunnossa on hometta vaikka. On siellä suomalaisia välittäjiä joten kannattaa niiden kanssa asioida. Ei se kovin paljon halvempi maa ole asua. Ruoka voi olla jonkin verran halvempaa.
Mä olen ainakin niin kypsä tähän puolen vuoden kylmyyteen.
Hanki kunnon talvivaatteet ja lakkaa valittamasta. Ei siitä kylmästä ole pakko kärsiä, siitä voi myös nauttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espanjaan on hankala maa byrokratian kannalta. Asunnoissa ne yrittää huijata ja oikeutta ei saa jos asunnossa on hometta vaikka. On siellä suomalaisia välittäjiä joten kannattaa niiden kanssa asioida. Ei se kovin paljon halvempi maa ole asua. Ruoka voi olla jonkin verran halvempaa.
Hanki kunnon talvivaatteet ja lakkaa valittamasta. Ei siitä kylmästä ole pakko kärsiä, siitä voi myös nauttia.
Tai voi muuttaa pois. Miksi pitäisi väkisin sopeutua kun on vaihtoehtoja?
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2875 kirjoitti:
Hullut mihinkään helteisiin muuttaa. Terveys siellä menee.
Päinvastoin, mulla parani terveys kun muutin lämpimään.
Joopa joo, tiedätkö edes, paljonko ne helteet tappaa ihmisiä?
Sähkö on kallista, mutta kaikki muu on halvempaa kuin täällä. Kokonaisuudessaan kyllä tulee vähän halvemmaksi asua espanjassa. Varsinkin Kanarialla, kun siellä on sellainen ilmasto, ettei lämmitykseen kulu sähköä kuin korkeintaan ihan muutamana kylmimpänä talvikuukautena.
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä kannata. Siellä on pirun kuuma ja tosi paljon espanjalaisia, ehkä jopa enemmän kuin missään muualla.
Muuta Pieksämäelle, siellä on ihmisen hyvä olla.
Tai Laihialle, sielläkin hyvä olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai voi muuttaa pois. Miksi pitäisi väkisin sopeutua kun on vaihtoehtoja?
Nimenomaan. Miksi tänne olisi pakko jäädä palvelemaan suurimmaksi osaksi vuodesta? Vaihtoehtoja on.
Torakat ovat espanjalaiskodeissa tavallisia. Rotat myös.
Vierailija kirjoitti:
On niitä täällä Helsingissä ihan riittävästi myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävää. Aka läävässä sitten asutte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä on vanhoja taloja. Kalliita lääviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika lääviä kyllä, jos rottiakin ihan asunnoissa juoksee.
Toivottavasti teillä ei ole lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin sanoisin, että arki on arkea, vaikka asuisi Saksassa.
La fresa de tu país, el arándano de otro país.
Joo torakoita oli viimeksi Punavuoressa. Ei siihen muuta tarvi kuin neukkujen suurlähetystön porukkaa asuu samassa talossa. Ne käy välillä kotona..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika lääviä kyllä, jos rottiakin ihan asunnoissa juoksee.
Toivottavasti teillä ei ole lapsia.
Ei ole meillä onneksi sisällä olltu, naapurissa kyllä. Rotta ongelma on kyllä täällä ihan yleisesti tiedossa. Ei ne ole lapsia, siksi sinne Espanjaan muutosta haaveilenkin.
En kyllä ihan ymmärrä tätä Espanjan ihannointia. Hirveitä helteitä, vesipulaa, maastopaloja ja aavikoitumista. Ja pahemmaksi vain menee.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ihan ymmärrä tätä Espanjan ihannointia. Hirveitä helteitä, vesipulaa, maastopaloja ja aavikoitumista. Ja pahemmaksi vain menee.
Siellä asuu paljon ihmisiä. Ja tykkäävät kotimaastaan
Päinvastoin, mulla parani terveys kun muutin lämpimään.