Adhd ja PMS on yhtä kuin Hel vetti
Meinaan näinä päivänä yksinkertaisesti tap paa itseni, koska ahdistaa
Kommentit (21)
Hommaa minipillerit tai ehkäisykapseli.
Vierailija kirjoitti:
olen kokeillut minejä, ja aiheuttavat sen, että hormonit ovat sekaisin 24 h
Ja pitihän se adhd tietenkin mainita vaikka kyseessä on pms-oireet.
No, yks mahdollisuus on se, että kuukautisen lopetetaan kokonaan.
Silloin PMS oireisto jää pois.
Mutta ADHDplus muihin neuro-oireisiin, tuosta ei mitään apua ole.
Vierailija kirjoitti:
?
on tutkittu, että nepsyillä myös PMS ja vaihdevuodioireet ovat voimakkaampia kuin muilla. Ei siis vähäpätöinen juttu
Mulla ainakin ehkäisypillereillä oli mieliala ja fysiikkakin koko ajan apaattinen ja inhottava.
Milialalääke Seronil pienellä annostuksella on tasannut pahimmat pms-oireet pois. Mullakin siis ihan itsariajatuksia ja maanluokan itku ja masennus, olin myös todella vaikea ja riidanhaluinen.
Tuota käytetään laajemminkin pms-oireiluun myös, kannattaa kokeilla.
Mulla paniikkihäiriö aina pahenee ennen kuukautisia ja rauhoittavaa menee enemmän. Kyllä se siitä sit tasaantuu kun vuoto alkaa.
Oksettaa sana vuoto 🤮 niitä veriklönttejä sitten jopa puolella 🤮🤮🤮🤮🤮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
?on tutkittu, että nepsyillä myös PMS ja vaihdevuodioireet ovat voimakkaampia kuin muilla. Ei siis vähäpätöinen juttu
Pitääkin hakeutua siis adhd-tutkimuksiin, mulla on vaikeat pms-oireet ja tylsiin asioihin keskittyminen on haastavaa.
Minulla toimi e-pillerit, koska hormonitasot ei vaihdelleet niin rajusti. Muuten suosittelen liikuntaa, koska se auttaa purkamaan kehon ja mielen stressitilaa. Tietenkin laji pitää valitä itselle sopivaksi, ja kävely on täysin pätevä vaihtoehto. Meditointiakin voi kokeilla, jos se on oma juttu, tai sitten vaikka nyrkkeilysäkin hakkaaminen.
Kannattaa myös opetella huomaamaan, että nyt on PMS päällä, eikä ärsytyksen syitä kannata ottaa juuri nyt yhtä vakavasti.
Onneksi olen jo ohi noista nuoruusvuosista, niin muutenkin on helpompaa.
Tyttärellä Slindat käytössä. ADHD lääkkeitä on useita erilaisia, kannattaa keskustella lääkärin kanssa ja testata eri vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olen kokeillut minejä, ja aiheuttavat sen, että hormonit ovat sekaisin 24 h
Eivät ne noin toimi. Niitä on myös eri valmisteita. Yhdestä tulee hullu olo, kun toinen tasaa mielialaa.
Vierailija kirjoitti:
Tyttärellä Slindat käytössä. ADHD lääkkeitä on useita erilaisia, kannattaa keskustella lääkärin kanssa ja testata eri vaihtoehtoja.
Slinda on ihan paras. Minulla myös ADHD ja kuukautisten aikana oli masennusta ja ahdistusta. Nyt ei enää ole.
Tämänkin varmaan saatte jollain tapaa miehen syyksi.
Mulla iskee armoton siivous ja asioiden järjestelyvimma, kun kuukautisiin on vuorokausi. Sitä edeltävä viikko joko mennään särkylääkkeellä tai sitten koitan levätä kipujen vuoksi niin paljon kuin mahdollista. Tänään olen siis suursiivonnut koko talon, hoitanut naapurin asiat (hän pyysi itse :D), tehnyt viikon ruoat pakkaseen, sulatin pakastimen (ruoat menee sinne kohta, kun pakastin on taas kylmennyt, ruoat nyt partsilla odottamassa). Olen pessyt pyykkiä kolme koneellista, lajitellut jätteet, tehnyt seuraavan kauppalistan, todo-listan. Vaatehuolto, kenkähuoltoa. Mun pitäis varmaan perustaa yritys nimellä pms-siivous: pysy pois tieltä, me hoidamme kaiken! ja adhd:na rakastan tätä, että koti on siisti, kaikki on hoidettu. Kohta taas alkaa tavarat levitä lattialle, mutta saan ainakin kerran kuukaudessa kaiken just jetsulleen
Kokeile juoda itsellesi akuutti haimatulehdus. Perspektiivi muuttuu heti.
Auttaisiko adhd lääkkeet