Mies asettaa toisen lapsen ehdoksi, että hän on kotona valtaosan vanhempain vapaista lapsen kanssa
Ekan lapsen kanssa olin 3/4 minä ja 1/4 mies kotona. Yksi syy, miksi haluaisin taas vauvan on tuo breikki töistä. Nyt mies haluaa omia tuon multa.
tää tuli vähän puun takaa, että miehellä on tuollaisia ajatuksia. Täytyy varmaan keskustella, vaikka en kyllä ihan helpolla tässä periksi anna.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä suostuisi. Ensinnäkin raskaudesta toipumiseen menee oma aikansa ja siellä töissä sitten istut tauot vessassa pumppaamassa maitoa plus kotityöt odottaa tekemättöminä kun töistä kotiudut, juu ei.
Miksi pariudut sellaisen miehen kanssa joka ei osaa tehdä kotitöitä vaikka olisi päivät kotona?
Koska hän on muutoin oikein hyvä mies, tekee sellaiset kotityöt jotka hänen mielestään ovat tarpeellisia, minusta aivan liian vähän. On ihan ok että siivoan enemmän mutta ei tod. Olisi jos hän olisi kotona ja minä töissä. Kiva jos itse löysit IHAN täydellisen ihmisen puolisoksesi.
Kyllä, minustakin on kiva. Ihmetyttää te jotka tyydytte noin paljon vähempään.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Siis juuri tästä syystä en usko tilastoihin ja kehystyksiin, että mies on niin itsekäs, että ei pidä edes vanhempainvapaita.
Vaimo halusi lapsen. Minulle tuli yllätyksenä, että hän ei antanut minun pitää vapaita, koska ei halunnut duuniin. Nyt toisen kohdalla hirveä vääntö. En saisi jäädä yksin kotiin, koska hän ei halua töihin. Sanoin, että elätän meidät säästöillä ja sijoitusrahoilla, mutta silti olen kuulemma outo ja julma ja vaikka mitä.
Nyt tutkimusta kehiin, mitä näiden vapaiden takana oikeasti on. En usko lainkaan, että miehet eivät osallistuisi vapaisiin, lasten hoitoon.
Ja jos käyvätkin töissä, niin silti minullekin työnnettiin vaunut duunipäivän jälkeen käteen, että käy kävelyllä - en jaksanut ja tein safkat. Vaimo oli himassa. Kotityöt puoliksi. Ärsyttää tämä narratiivi.
Tätähän se on. Näin oli itselläkin. Tosin minä kävin vaunukävelyillä mielelläni. Mikään ei ole helpompaa ja mukavampaa kuin se.
Vierailija kirjoitti:
Siis luinko oikein, yksi syy sille että haluat vauvan on että saat taukoa töistä? 😳
Mitä ihmettelemistä tuossa on? Todella yleistä.
Vierailija kirjoitti:
Siis luinko oikein, yksi syy sille että haluat vauvan on että saat taukoa töistä? 😳
Ex-vaimo oli juuri tällainen. Työelämässä ei liittomme aikana ollut ja eronkin olisi voinut perua vain, jos olisin suostunut vielä yhteen lapseen, että olisi saanut olla vielä vähintään kolme vuotta pois työelämästä.
No, on saanut olla erottuammekin ja on varaakin, koska saa kaikki lapsituet, vaikka vuoroviikkosysteemillä toimimmekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä suostuisi. Ensinnäkin raskaudesta toipumiseen menee oma aikansa ja siellä töissä sitten istut tauot vessassa pumppaamassa maitoa plus kotityöt odottaa tekemättöminä kun töistä kotiudut, juu ei.
Miksi pariudut sellaisen miehen kanssa joka ei osaa tehdä kotitöitä vaikka olisi päivät kotona?
Koska hän on muutoin oikein hyvä mies, tekee sellaiset kotityöt jotka hänen mielestään ovat tarpeellisia, minusta aivan liian vähän. On ihan ok että siivoan enemmän mutta ei tod. Olisi jos hän olisi kotona ja minä töissä. Kiva jos itse löysit IHAN täydellisen ihmisen puolisoksesi.
Kyllä, minustakin on kiva. Ihmetyttää te jotka tyydytte noin paljon vähempään.
Voit ihmetellä rauhassa, yritä nyt kuitenkin muutakin ajatella välillä.
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin siis tehdään vauva jotta saa tauon töistä😂
Aina on tehty. Ainakin matalan tason alisuorittaja-ammatin itselleen valinneet.
Sitä ei vaan ole saanut sanoa ääneen.
Väittäisin taas, että suurimmassa osassa töissä pääsee helpommalla kuin esim. koliikkivauvan kanssa kotona. Esikoinen oli koliikki ja mies karkasi aina töihin lepäämään, kun ei jaksanut kuunnella sitä huutoa. Myös taapero ja vauva yhdistelmänä on työläs. Naisilla oikeasti iskevät raskaushormoonit, ja se tekee sen, ettei äiti halua luovuttaa vauvaa helposti muille hoitoon. Aika luonnollista minusta. Mutta helpommalla monessa työssä oikeasti pääsee kuin pikkuvauvan kanssa kotona. Eli ap:nkin kannattaa miettiä miehen ehdottamaa vaihtoehtoa. Uskon, että miehesi hoitaa vauvaa hyvin. Ja ehkä hän osaa arvostaa myös tekemääsi työtä, kun näkee millaista pikkulasten hoito oikeasti on.
6kk iässä vauva vaihtaa jo kiinteään ravintoon. Imettää voi vaikka käy täysipäiväisesti töissä. Imetän itsekin meidän 1,5 vuotiasta ja käyn töissä.
Reilultahan tuo kuulostaa. Miksi naisella olisi oikeus omia kotivanhemmuus itselleen? Toisekseen useimpien miesten kanssa ongelma on se, että eivät kanna tasapuolista vastuuta lapsistaan. Sun miehesi on keskimääräistä parempi mies, kun sitä vaatimalla vaatii.Ansaitsisi naisen, joka sitä arvostaa.
Ota lomaa, jos haluat breikin töistä. Ei kukaan täysipäinen tee vauvaa tuollaisin ajatuksin.
Minulla 6 lasta pienillä ikäeroilla.
Ja kyllä, mä kävin töissä (rakennusmaalari) lepäämässä. Mies jäi äitiysloman jälkeen hoitovapaalle jokaisesta lapsesta hetkeksi. Rehellisesti molempien mielestä kotona olevalla on rankempaa ainakin siinä vaiheessa kun lapsia on useampia. Ja kyllä se kotona hoitava laittaa ruuat ja kämpän kuntoon lastenhoidon ohella.
Toivottavasti mies ymmärtää jättää noin itsekkään eukon.
Toivottavasti tulee kerralla kaksoset ja kummallakin oikein paha koliikki ja refluksi. Saat kaipaamaasi lepoa.
Vielä ei ole tullut vastaan sellaista työpaikka jossa pääsisin helpommalla kuin lasten kanssa. Tietenkin ihmiset ovat mieluummin lasten kanssa kotona, jos se on taloudellisesti mahdollista. Naisilla se yleensä on, koska vaihtoehtona pienipalkkaiset työt ja mies kuitenkin elättää tai Kela, jos miestä ei ole.