Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies asettaa toisen lapsen ehdoksi, että hän on kotona valtaosan vanhempain vapaista lapsen kanssa

Vierailija
02.12.2023 |

Ekan lapsen kanssa olin 3/4 minä ja 1/4 mies kotona. Yksi syy, miksi haluaisin taas vauvan on tuo breikki töistä. Nyt mies haluaa omia tuon multa.

tää tuli vähän puun takaa, että miehellä on tuollaisia ajatuksia. Täytyy varmaan keskustella, vaikka en kyllä ihan helpolla tässä periksi anna.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan miehesi meillä töissä? On just noin itsekäs ja voisin kuvitella hänen vaativan moista vaimoltaan. 

Sinuna miettisin pari kertaa haluatko ihan oikeasti tehdä hänen kanssaan lisää lapsia. 

Vierailija
2/34 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette ap voi jakaa vanhempainvapaita kuten lainsäätäjä on tarkoittanut? Molemmille yhtä monta päivää ja sinulle lisäksi raskausvapaa?

En kyllä usko, että kukaa n kokee kahden pienen lapsen kanssa kotona oloa alapää riekaleina "rentouttavaksi breikiksi töistä".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin on mies, joka haluaa jakaa tasapuolisesti vastuun lapsesta ja heti on mamma naama nutturalla. Jost mies taas olisikin vähemmän kotona niin sekin olisi väärin.

Vierailija
4/34 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä suostuisi. Ensinnäkin raskaudesta toipumiseen menee oma aikansa ja siellä töissä sitten istut tauot vessassa pumppaamassa maitoa plus kotityöt odottaa tekemättöminä kun töistä kotiudut, juu ei.

Vierailija
5/34 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voi jäädä hoitovapaalle niin hänkin saa lomaa töistä.

Vierailija
6/34 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä suostu. Huono diili.

Vierailija
7/34 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä, kunhan mies odottaa, synnyttää ja imettää myös.

Vierailija
8/34 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä suostuisi. Ensinnäkin raskaudesta toipumiseen menee oma aikansa ja siellä töissä sitten istut tauot vessassa pumppaamassa maitoa plus kotityöt odottaa tekemättöminä kun töistä kotiudut, juu ei.

Miksi pariudut sellaisen miehen kanssa joka ei osaa tehdä kotitöitä vaikka olisi päivät kotona? 

Vierailija
9/34 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin siis tehdään vauva jotta saa tauon töistä😂

Vierailija
10/34 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provomies iskee jälleen.

Vierailija
11/34 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies haluaa hoitaa kaksi lasta ja kodin, niin korvikkeet on keksitty. 

Vierailija
12/34 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa pedolta

Vierailija
13/34 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette ap voi jakaa vanhempainvapaita kuten lainsäätäjä on tarkoittanut? Molemmille yhtä monta päivää ja sinulle lisäksi raskausvapaa?

En kyllä usko, että kukaa n kokee kahden pienen lapsen kanssa kotona oloa alapää riekaleina "rentouttavaksi breikiksi töistä".

Kahden kanssa kotona - isommalle on varhaiskasvatus, se on pedagogisesti suunniteltua kehittävää toimintaa, ei kai kukaan halua kieltää sitä lapseltaan? Ja alapää on riekaleina vain niillä, jotka eivät ole hoksanneet sektion helppoutta.

Vierailija
14/34 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pariudut sellaisen miehen kanssa joka ei osaa tehdä kotitöitä vaikka olisi päivät kotona? 

Koska hän on muutoin oikein hyvä mies, tekee sellaiset kotityöt jotka hänen mielestään ovat tarpeellisia, minusta aivan liian vähän. On ihan ok että siivoan enemmän mutta ei tod. Olisi jos hän olisi kotona ja minä töissä. Kiva jos itse löysit IHAN täydellisen ihmisen puolisoksesi.

Vierailija
15/34 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on hyvä diili. Mies saa haluamansa tauon töistä, ja sinun urasi ei kärsi liikaa. Palasin itse töihin, kun vauva oli 5 kk. Mies jäi kotiin hoitamaan kahta lasta. En nähnyt asiassa ongelmaa. Ja tietenkin jatkoin imetystä töistä huolimatta, kun joku siitä kuitenkin sanoo jotain seuraavaksi.

Vierailija
16/34 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mä juuri luin?!? Miksi ihmeessä et jakaisi vapaita miehen kanssa? Helpommallahan sinä töissä pääset. Anna miehen hoitaa lapset, jos hän haluaa.

Vierailija
17/34 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Siis juuri tästä syystä en usko tilastoihin ja kehystyksiin, että mies on niin itsekäs, että ei pidä edes vanhempainvapaita. 

Vaimo halusi lapsen. Minulle tuli yllätyksenä, että hän ei antanut minun pitää vapaita, koska ei halunnut duuniin. Nyt toisen kohdalla hirveä vääntö. En saisi jäädä yksin kotiin, koska hän ei halua töihin. Sanoin, että elätän meidät säästöillä ja sijoitusrahoilla, mutta silti olen kuulemma outo ja julma ja vaikka mitä.

Nyt tutkimusta kehiin, mitä näiden vapaiden takana oikeasti on. En usko lainkaan, että miehet eivät osallistuisi vapaisiin, lasten hoitoon. 

Ja jos käyvätkin töissä, niin silti minullekin työnnettiin vaunut duunipäivän jälkeen käteen, että käy kävelyllä - en jaksanut ja tein safkat. Vaimo oli himassa. Kotityöt puoliksi. Ärsyttää tämä narratiivi. 

Vierailija
18/34 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin siis tehdään vauva jotta saa tauon töistä😂

Aina niin on tehty.

Vierailija
19/34 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis luinko oikein, yksi syy sille että haluat vauvan on että saat taukoa töistä? 😳

Vierailija
20/34 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on hyvä diili. Mies saa haluamansa tauon töistä, ja sinun urasi ei kärsi liikaa. Palasin itse töihin, kun vauva oli 5 kk. Mies jäi kotiin hoitamaan kahta lasta. En nähnyt asiassa ongelmaa. Ja tietenkin jatkoin imetystä töistä huolimatta, kun joku siitä kuitenkin sanoo jotain seuraavaksi.

Mikä ura? Asuit ilmeisesti työpaikan vieressä jos kävit imettämässä parin tunnin välein?