Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myydäänkö lentokoneissa sipsipusseja vai kannattaako ottaa oma mukaan? Tulisi neljälle hengelle, kaksi aikuista

Vierailija
02.12.2023 |

ja kaksi alle 3v lasta.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko millään lentoyhtiöllä mikroja asiakaskäyttöön omien eväiden lämmittämistä varten?

Vierailija
62/71 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipsejä ei kannata syödä missään, ei lentokoneessa eikä kotona puutarhassa. Ne ovat pelkkää suolaa ja rasvaa. Tee itse hyvä muusi kotona ja annostele se minigrip pusseihin jokaiselle. Muista lusikat. Tämä on Martta neuvo mikäli perunaa tekee mieli lennon aikana. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ruuan kannalla. Kunnon lämmin ateria lennolla on ihan ehdoton niin jaksaa pitkän matkustamisen ilman nälkäkiukkuja. Lentoasemilla sitten voi ostaa jotain välipalaa. Mutta ehdottomasti auttanut pitämään fiilikset hyvänä, kun syö kunnon ruuan lennolla eikä pelkkiä sipsejä, banaanin tms.. Varsinkin jos on lapsia mukana.

Ruuan lämpötila ei liity ravintoarvoon.

Vierailija
64/71 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka lentokoneessa on sipsiautomaatti nykyään.

Vierailija
65/71 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti ne loppuu lennolla, ota omat  mukaan. 

Vierailija
66/71 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna mun kaikki kestää- juntit eka kertaa lentokoneessa🤣

Ja sä tottakai tiesit kaiken valmiiksi kun menit ensimmäiselle lennollesi?

Vierailija
67/71 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipsejä voi tehdä itse tulee halvemmaksi.

Vierailija
68/71 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokentän Alepasta sipsit, karjalanpiirakat, lihapiirakat ja kolmioleivät.

Vierailija
69/71 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan vienyt koneeseen mitään syötävää. Lennolta saa ostettua ruokaa ja juomaa, mun mielestä se on parhaimpia asioita kun lentoemännät tarjoilee ruuat ja viiniä muovimukeista :) pääsee kunnolla lomatunnelmaan

Vanha kommentti mutta vastaan silti. Jos kone on täysi, on about maailman vittumaisinta yrittää syödä varsinkin jos tarvitsee sekä veistä että haarukkaa. Ja mua inhottaa jos käsivarret osuu jonkun vieraan ihmisen käsivarsiin siinä voimistellessa. Eli joku sämpylä menee ihan hyvin mutta noi varsinaiset ruoat on hankalia. Yleensä kyll syön kentän kahvilassa tai loungessa ennen lentoa. 

Ja jotkut lentoyhtiöthän (ainakin lomalento-) yrittää kieltää kategorisesti kaikki eväät mutta ilmeisesti ei niillä se valvonta kovin tiukkaa ole. 

Vierailija
70/71 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä ole omia eväitä laivoilla kielletty.

Eväät laivamatkoilla on av:n toistuvia aiheita. On ne kielletty järjestyssäännöissä sekä Vikingillä että Tallink Siljalla. Poikkeuksena mm. diabeetikot.

Tallink konsernin järjestyssäännöt matkustajille:

Laivalla ei ole luvallista nauttia matkustajan mukanaan tuomaa ruokaa tai juomaa, erikoisruokavalioita ja vauvanruokia lukuun ottamatta.

Matkustajat eivät saa tuoda ruokaa tai alkoholijuomia mukanaan alukselle, kun kyseessä on risteily, ulkopuolisen järjestäjän matka tai muu erikoismatka tai erikoisristeily.

Miten mulla on mielikuva että joskus jengi on ostanut Tallinnasta esim kakkuja ja muita leivonnaisia, no ehkä sit kaikki olleet reittimatkalla. 

Vierailija
71/71 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noita laivan kieltoja kukaan valvo. Ihan normikäytäntö varmasti lähes kaikilla matkustajilla on esimerkiksi käydä tax freestä ostamssa aloittelujuomat hyttiin. Sitten vesihanan alla niitä jäähdytetään 😁

Sama Tallinnan/Tukholman päässä. Varmasti jokainen ostaa jotain naposteltavaa sieltä, mitä myös laivaan tuo mukanaan. Eikä ketään kiinnosta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi