Myydäänkö lentokoneissa sipsipusseja vai kannattaako ottaa oma mukaan? Tulisi neljälle hengelle, kaksi aikuista
Kommentit (71)
Kovin pienelle ei saisi syöttää sipsejä. Koska niissä on runsaasti natriumglutamaattia joka on voimakas myrkky hermostolle, aikuiselle voi tulla esim. myrkytystila, jos on herkkä sille. Lisäksi siinä on liikaa suolaa noin pienelle lapselle, mausteita, tulisuutta osassa ja ylikuumennettu öljy, joka voi myös tehdä vatsaoireet. Saa hyvin tarkkaan katsoa mitä pienille lapsille antaa ja paljonko. Saa olla juotavaa ja sopivaa syötävää iän mukaan. En tiedä onko olemassa lisäaineettomia, jossa olisi hieman suolaa ja makua, lapsen koolle sekä iälle sopivasti. Se mikä sopii aikuiselle tai jollekin, ei sovi taas toiselle. En tiedä miten aiemmin lapset reagoineet, onko sipsi sopinut elimistölle.
Anna mun kaikki kestää- juntit eka kertaa lentokoneessa🤣
Kunnon Sämpyläleivät oon ostanut matkalla lentokentälle ja sieltä pikku pulloja laukkuun lennolle. Lennolta sitten joku juoma mistä saa mukin. Siitä sitten maistellut ostoksia, mutta pulloja ei kannata palauttaa roskiin. Ainahan noi lomamatka lennos on maksanut sen 80 eur jos näin ei tee. Pääsee alle puolella, mutta saa mitä haluaa kun lennon tarjoilu on aika suppeeta.
Kyllä ennen oli lentomatkailu sentään tasokkaampaa. Oi, niitä aikoja. Ei keskusteltu sipsipusseista lentokoneiden yhteydessä. Voi-voi.
Maksan mielelläni ruuasta. Olen kerran lentänyt ilman etukäteen ostamiani aterioita ja voi sitä harmitusta kun lentoemännät alkoi jakamaan ruokakärrystä höyryäviä aterioita kaikille muille paitsi minulle. Sen jälkeen olen mieluusti maksanut sen aterian ja saanut nauttia itsekin lämpimän ruuan lennolla. Se antaa mukavasti energiaa ja maistuu todellakin siinä vaiheessa. Yleensä matkantekoa on kestänyt jo pitkään ennen koneeseen nousua - varsinkin jos lentokentälle on joutunut matkaamaan pidemmästi.
Vierailija kirjoitti:
Juntit tunnistaa muusta kuin lentokoneella matkustamisen määrästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako lentokoneessa syödä omia eväitä? Alkoi kiinnostaa, koska laivoilla se on kiellettyä.
En ole pariin vuoteen lentänyt, mutta silloin kun lensin niin kyllä se oli sallittua. Rupesin ostamaan eväät silloin kun Finnair lopetti ruokatarjoilut Euroopan-lennoilla.
Tsekkasin nyt ja Finnair sanoo että voileipiä ja hedelmiä voi tuoda, mutta ruokaa ei voi lämmittää koneessa. Joten ei ole muuttunut.
Mutta alkoholijuomia (omia) ei käsittääkseni saa juoda koneessa.
Muutama viikko sitten lensin Suomii- Saksa- Ranska. Hollanti- Suomi matkat usealla eri lentoyhtiön koneella, kyllä siellä söivät omia ja minullakin oli jotain omia purtavia
Lentokoneesta ei välttämättä voi ostaa juuri mitään. Eli parempi on varautua omin eväin etenkin lasten kanssa, jos ennakkotilaus ei ole mahdollinen.
Vierailija kirjoitti:
Olen ruuan kannalla. Kunnon lämmin ateria lennolla on ihan ehdoton niin jaksaa pitkän matkustamisen ilman nälkäkiukkuja. Lentoasemilla sitten voi ostaa jotain välipalaa. Mutta ehdottomasti auttanut pitämään fiilikset hyvänä, kun syö kunnon ruuan lennolla eikä pelkkiä sipsejä, banaanin tms.. Varsinkin jos on lapsia mukana.
Suomessa lentoasemalla, ainakin Vantaan kentällä kaikki syötävät superkalliita. Katkarapuleipäkin 16 e
Eli kannattaa ottaa mukaan muualta
Vierailija kirjoitti:
Onko mikään ärsyttävämpää kun jatkuva sipsipussin rapina ja niiden rouskutus? Ota banaania tai voileipää. Terveellisempääkin varsinkin lapsille. Smoothiepussukoita?
Pureskelu auttaa kyllä siihen, ettei painetta kerry korviin. Kyllä mekin yleensä ostetaan jotain karkkia lennolle sekä tuon paineen tasauksen vuoksi, että siksi, että on tekemistä. Lentämistä monet harrastaa kuitenkin aika harvoin, niin ei lennolla syötävät ruokavaliossa paina mihinkään suuntaan. Rouskuminen ja rapistelu on ihan hyvä pointti, mutta koneessa on muutenkin aika paljon hurinaa ja melua, että rouskuminen ei ihan hirveästi siinä paina. Erityisesti, kun koneessakin niitä sipsejä myydään.
Vierailija kirjoitti:
Kai se sinullakin on ollut joskus eka kerta
Vierailija kirjoitti:
Maksan mielelläni ruuasta. Olen kerran lentänyt ilman etukäteen ostamiani aterioita ja voi sitä harmitusta kun lentoemännät alkoi jakamaan ruokakärrystä höyryäviä aterioita kaikille muille paitsi minulle. Sen jälkeen olen mieluusti maksanut sen aterian ja saanut nauttia itsekin lämpimän ruuan lennolla. Se antaa mukavasti energiaa ja maistuu todellakin siinä vaiheessa. Yleensä matkantekoa on kestänyt jo pitkään ennen koneeseen nousua - varsinkin jos lentokentälle on joutunut matkaamaan pidemmästi.
Juu varmaan oli kaikki muut tilanneet maksullisen aterian paitsi sinä. Oikeastihan noita maksullisten aterioiden syöjiä on ihan vaan muutama lentoa kohden.
Vierailija kirjoitti:
Businesluokassa saa kunnon ruokaa, muissa on lähinnä mättöä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako lentokoneessa syödä omia eväitä? Alkoi kiinnostaa, koska laivoilla se on kiellettyä.
En ole pariin vuoteen lentänyt, mutta silloin kun lensin niin kyllä se oli sallittua. Rupesin ostamaan eväät silloin kun Finnair lopetti ruokatarjoilut Euroopan-lennoilla.
Tsekkasin nyt ja Finnair sanoo että voileipiä ja hedelmiä voi tuoda, mutta ruokaa ei voi lämmittää koneessa. Joten ei ole muuttunut.
Tuonkin voisi periaatteessa kiertää ostamalla taxfreesta alkoholia ja kaatamalla vessassa vesipulloon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko mikään ärsyttävämpää kun jatkuva sipsipussin rapina ja niiden rouskutus? Ota banaania tai voileipää. Terveellisempääkin varsinkin lapsille. Smoothiepussukoita?
Pureskelu auttaa kyllä siihen, ettei painetta kerry korviin. Kyllä mekin yleensä ostetaan jotain karkkia lennolle sekä tuon paineen tasauksen vuoksi, että siksi, että on tekemistä. Lentämistä monet harrastaa kuitenkin aika harvoin, niin ei lennolla syötävät ruokavaliossa paina mihinkään suuntaan. Rouskuminen ja rapistelu on ihan hyvä pointti, mutta koneessa on muutenkin aika paljon hurinaa ja melua, että rouskuminen ei ihan hirveästi siinä paina. Erityisesti, kun koneessakin niitä sipsejä myydään.
Paineen tasaamiseen riittää ihan se, että pitää suuta lievästi auki, ei tarvitse mässäillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuonkin voisi periaatteessa kiertää ostamalla taxfreesta alkoholia ja kaatamalla vessassa vesipulloon.
Oletko alkoholisti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä ole omia eväitä laivoilla kielletty.
Eväät laivamatkoilla on av:n toistuvia aiheita. On ne kielletty järjestyssäännöissä sekä Vikingillä että Tallink Siljalla. Poikkeuksena mm. diabeetikot.
Tallink konsernin järjestyssäännöt matkustajille:
Laivalla ei ole luvallista nauttia matkustajan mukanaan tuomaa ruokaa tai juomaa, erikoisruokavalioita ja vauvanruokia lukuun ottamatta.
Matkustajat eivät saa tuoda ruokaa tai alkoholijuomia mukanaan alukselle, kun kyseessä on risteily, ulkopuolisen järjestäjän matka tai muu erikoismatka tai erikoisristeily.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä ole omia eväitä laivoilla kielletty.
Eväät laivamatkoilla on av:n toistuvia aiheita. On ne kielletty järjestyssäännöissä sekä Vikingillä että Tallink Siljalla. Poikkeuksena mm. diabeetikot.
Tallink konsernin järjestyssäännöt matkustajille:
Laivalla ei ole luvallista nauttia matkustajan mukanaan tuomaa ruokaa tai juomaa, erikoisruokavalioita ja vauvanruokia lukuun ottamatta.
Matkustajat eivät saa tuoda ruokaa tai alkoholijuomia mukanaan alukselle, kun kyseessä on risteily, ulkopuolisen järjestäjän matka tai muu erikoismatka tai erikoisristeily.
Itse kuljen aika usein reittimatkana laivalla kun yövyn maissa. Ei siis ilmeisesti koske minua.
Miksi just sipsejä? Eikö lento onnistu ilman? Matkan tärkein asia että saa sipsejä koneeseen.
Olen ruuan kannalla. Kunnon lämmin ateria lennolla on ihan ehdoton niin jaksaa pitkän matkustamisen ilman nälkäkiukkuja. Lentoasemilla sitten voi ostaa jotain välipalaa. Mutta ehdottomasti auttanut pitämään fiilikset hyvänä, kun syö kunnon ruuan lennolla eikä pelkkiä sipsejä, banaanin tms.. Varsinkin jos on lapsia mukana.