Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lyö lyötyä, häpeän istua tyhjässä liikkeessä, vuokra ym juoksee

Vierailija
02.12.2023 |

Kerro kuinka mokasin

väärä hibta?

väärät tuotteet?

huono palvelu?

huono sijainti?

Kurkkua kuristaa..yrittäjänä 25 vuotta.ap

Kommentit (283)

Vierailija
81/283 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä turhaa häpeä. Sinä olet tehnyt sen, mitä tässä yhteiskunnassa jokaisen täytyisi; ottanut oman henkilökohtaisen riskin ja yrittänyt parhaasi elättää itsesi omalla työlläsi. He saavat hävetä, jotka ovat tuonkin ajan istuneet kotona vinkumassa, kun kukaan ei tule tarjoamaan työtä. Laita lappu luukulle, minimoi tappiot. Ja sitten vaikka sitä palkkatyötä hakemaan. Uskon, että on paljon ottajia työntekijälle, jolla on ollut asenne ja työmotivaatio sellainen, että yrittäjyys on onnistunut. 

Vierailija
82/283 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan nuo kaikki + väärä aika ja paikka.

Kannattaisiko sanoa vuokrasopimus irti niin ei vuokra juoksisi kovin kauas. Tehdä muut lopetustoimet ja sitten miettiä mikä meni pieleen.

Kesä ja syksy hyviä....nyt ei käy kukaan?

Kauanko katselen+

Yritys siis ollut olemassa jo 25 vuotta .ap

No silloin tiedät itsekin, mistä on kyse. Tuolla yrittäjäkokemuksella pitäisi olla jo realiteetit selvillä.

Olen mikroyrittäjä, en ole käynyt kauppaopistoa.ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/283 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä turhaa häpeä. Sinä olet tehnyt sen, mitä tässä yhteiskunnassa jokaisen täytyisi; ottanut oman henkilökohtaisen riskin ja yrittänyt parhaasi elättää itsesi omalla työlläsi. He saavat hävetä, jotka ovat tuonkin ajan istuneet kotona vinkumassa, kun kukaan ei tule tarjoamaan työtä. Laita lappu luukulle, minimoi tappiot. Ja sitten vaikka sitä palkkatyötä hakemaan. Uskon, että on paljon ottajia työntekijälle, jolla on ollut asenne ja työmotivaatio sellainen, että yrittäjyys on onnistunut. 

Kiitos, tästä tuli vähän parempi olo.ap

Vierailija
84/283 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on todella tuo Meslewi, niin ensimmäisenä varmaan kannattaisi poistaa kotisivun etusivulta tuon kohta tekee tuhkimoista prinsessoja. Keskimäärin huono idea implikoida että asiakkaat ovat takkutukkia ja likaisia rääsyläisiä, jotka eivät ymmärrä piilevää potentiaaliaan. Siis sori mutta ihan kamala slogani.

Vierailija
85/283 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ on ollut lisäksi intohimo ja ilo elämässä 

Siksi vaikeaa päästää irti.

Olen ollut onnekas..siinä mielessä että aiemmin oli kiva mennä töihin.ap

Vierailija
86/283 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä itseäsi syytä. Sulla on ollut liike pitkään ja olet saanut siitä elannon. Ajat muuttuvat. Samaa mieltä muiden kanssa, että nopea alasajo on varmaan ihan fiksuin jos trendit ovat niin muuttuneet, että kauppa ei käy. Sen jälkeen pidät muutaman viikon lomaa ja sitten alat ajatella uusia asioita. Itseasiassa jo lomalla varmaan mieli kirkastuu.

Vierailija
87/283 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteistyökuviot toisen yrittäjän kanssa? Naisten iltaa, kulttuuria, sekoita pakkaa.

Olen ollut messuilla myymässä.

Valitettavasti yhteistyöt eivät tuo tuloja.

Kaiken saa netistä, ihan kaiken.

Palvelun jälkeen asiakas tietää mikä sopii..sit kuvat hintalapuista ja tilaamaan.

Tuo käytös aiheuttaa pahaa oloa päivittäin.

Joskus pyydetään kirjoittamaan malli ja mitat muistiin, et voi joskus tulla "ostamaan".ap

Tämä om totta ja todella röyhkeää. Aloin ottamaan 300 kruunua  jos asiakas ei muuta kuin kokeili hääpukuja. OLin vaan niin kyllästynyt kun alettiin tilaamaan netiltä.

Siis minä tein työt ja he tekivät tilaukset muualta. Kerrankin tuli nainen ja hausi ostaa häämekon, jonka kokeili kaupassa  ja tilasi netiltä.Koko oli väärä.

En suostunut myymään, sanoin että toinen on sen varannut ! Siinä sai nokilleen. 

Vierailija
88/283 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ap. 

Silloin kun minä olin yrittäjä, noin 20 vuotta sitten. Jo silloin kuulin täällä 500km päässä susta, että sun liikkeellä on huono maine. Joten ihmettelen että olet sinnitellyt näin pitkään. Enkä sano tätä pahoittaaksesi mielesi, vaan ihan faktana. Nostan hattua, ja mahtava juttu jos sulla kauppa kävi vielä keväällä ja kesällä, monilla tökkäsi jo keväällä tai aikaisemmin, kun hinnat alkoi nousta.

Minä lopetin firmani, ja mulla oli varastossa kiinni paljon rahaa. Mulla oli myös paljon velkaa ja se johti siihen, että kymmeniä tuhansia meni ulosottoon kun lopetin 2005, ja edelleen maksan firman pankkilainaa vielä 9 vuotta ainakin, riippuen koroista. 16 vuotta olin ulosoton asiakas. ja olen suurimman osan aikaa ollut työtön. Lopulta ulosotossa olevat velat vanheni.

Minä neuvon sua nyt vakavasti harkitsemaan, että laitat nyt lihoiksi mitä sulla on varastoa, äkkiä vaan loppuunmyynti pystyyn ja irtisanot vuokrasopimuksen ja kaikki, koska nyt ollaan vasta laman alussa, ja nettimyyntikin on suurissa vaikeuksissa, niin ei kivijalkaliikkeillä ole mitään mahdollisuuksia. Nykyhallitus kurjistaa vähätuloisia entisestään, ja ne joilla on vielä paremmat tulot säästävät pahan päivän varalle, koska pelkäävät joutuvansa työttömäksi tai että hinnat edelleen vaan nousee, joka onkin hyvin todennäköistä.

On mahtava juttu että ole saanut pidettyä yrityksesi pystyssä 25 vuotta, se on nykyään todella suuri saavutus. Ole siitä ylpeä. Mutta lopeta ennenkuin olet vielä pahemmissa veloissa ja terveys mennyttä. Ehdit vielä tekemään jotain muuta. Ja toivon todellakin että olet yrittäjien työttömyyskassan jäsen.

Ole rohkea, ja pelasta itsesi. Tiedän miltä se tuntuu, mutta se on silti parempi tehdä nyt kuin myöhemmin. Mitä nopeammin, sen parempi. Aina voi aloittaa uuden yrityksen jos sellainen tilanne tulee eteen, mutta nyt tulet tekemään vain itsellesi pahaa (ja velkaa).

Vierailija
89/283 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kyseessä on todella tuo Meslewi, niin ensimmäisenä varmaan kannattaisi poistaa kotisivun etusivulta tuon kohta tekee tuhkimoista prinsessoja. Keskimäärin huono idea implikoida että asiakkaat ovat takkutukkia ja likaisia rääsyläisiä, jotka eivät ymmärrä piilevää potentiaaliaan. Siis sori mutta ihan kamala slogani.

Gallerian kuvissa kiva yleisilme, mutta sitten kun niitä pikkukuvia katsoo tarkemmin niin onpas likaiset peilit ja malleilla jäätävät poskipuna-/varjostus-/mikäsehaluaaolla 1990-luvun väreillä ja mallilla. Voi olla ihanaa palvelua, mutta kyllä meikkaustuotteet ja -tekniikat pitäisi päivittää nykyaikaan.

Vierailija
90/283 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritykselläni ei ole slogania.

Vierailija
91/283 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisiko sanoa vuokrasopimus irti niin ei vuokra juoksisi kovin kauas. Tehdä muut lopetustoimet ja sitten miettiä mikä meni pieleen.

Kauanko katselen+

No silloin tiedät itsekin, mistä on kyse. Tuolla yrittäjäkokemuksella pitäisi olla jo realiteetit selvillä.

Olen mikroyrittäjä, en ole käynyt kauppaopistoa.ap

No ei ne meidän uusasukkaatkaan ole mitään kauppaopistoja käyneet ja silti avaavat omia liikkeitä. Kieltäkään osaa kunnolla. 

Vierailija
92/283 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, älä heitä tuhkaa päällesi!

Aikana - jona sulla on ollut yritys - kaikki on muuttunut todella paljon.

25 vuotta sitten ei tiedetty mitään nousta isoista nettifirmoista. Nyt kuka vain voi tilata jostain Kiinasta isoja eriä tavaraa. Joka kirpparilla on näitä kojuja, joissa myydään kaikenmaailman sälää.

Just hiljattain juttelin yhden melko ison maahantuojan kanssa. Hän kertoi että on pakko laittaa pillit pussiin.

Joskus pitää vain laskea niin, että olen saanut elannon tästä puljusta 25 vuotta ja nyt on aika vaihtaa työpaikkaa. Onhan sekin jo iso raha, mitä olet tähän mennessä saanut.

Hyvin olet pärjännyt pitkään.

Vierailija
93/283 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha ei kierrä enää.

Meidän talosta on ollut hyvä asunto ja 2 kertaa myynnissä. Eri välittäjä noilla kerroilla. Toisella kerralla täysrempattuna ja kohtuuhintaan. Ei mene kaupaksi. Turku.

Välittäjä sanoi, että ei ole pitkään aikaan saanut mitään kaupaksi. 

Korkotaso on järkyttävä eikä myyjät ole tajunneet että -30% kauppa saattaisi EHKÄ alkaa käydä

Vierailija
94/283 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteistyökuviot toisen yrittäjän kanssa? Naisten iltaa, kulttuuria, sekoita pakkaa.

Olen ollut messuilla myymässä.

Valitettavasti yhteistyöt eivät tuo tuloja.

Kaiken saa netistä, ihan kaiken.

Palvelun jälkeen asiakas tietää mikä sopii..sit kuvat hintalapuista ja tilaamaan.

Tuo käytös aiheuttaa pahaa oloa päivittäin.

Joskus pyydetään kirjoittamaan malli ja mitat muistiin, et voi joskus tulla "ostamaan".ap

Siks just sun pitää tarjota jotain mihin nettikauppa ei pysty. 

Vierailija
95/283 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauanko katselen+

No pitää varmaan lopettaa ja hankkia joku tila jossa voi olla esimerkiksi toukokuusta syyskuulle ? Talvet vedät sitten lonkkaa.

Vierailija
96/283 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet pärjännyt yrittäjänä 25 vuotta, jos nyt lamaannut noin? Aika harvassa ovat yrittäjät, joilla koko ajan menee hyvin. 

Vierailija
97/283 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lvv on vähän menneen talven lumia

Ruotsissa asuvana en tiedä mikä on moms Suomeksi. 

Vierailija
98/283 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Gallerian kuvissa kiva yleisilme, mutta sitten kun niitä pikkukuvia katsoo tarkemmin niin onpas likaiset peilit ja malleilla jäätävät poskipuna-/varjostus-/mikäsehaluaaolla 1990-luvun väreillä ja mallilla. Voi olla ihanaa palvelua, mutta kyllä meikkaustuotteet ja -tekniikat pitäisi päivittää nykyaikaan.

Samoin noista mallien kulmista näkee, että nyt ollaan vähän jämähdetty menneeseen. Toki on olemassa klassista meikkiä ja sille on käyttöä, mutta se on hieman eri asia. Jos asiakaskunta on pitkälti jotain vanhojentanssi- ja ylioppilassettiä, niin nuorisolle pitää olla trendikkäät meikit - sekä tuotteet että tekniikat. Mitä jos ostaisin jonkun suhteellisen suppean setin niitä trendituotteita ja käyttäisit pari päivää meikkaustaitojen päivittämiseen? Meikkejä voi tehdä muutenkin ja kuljettaa ne paikasta toiseen. Siis jos joskus joutuisit luopumaan liikkeestä niin voisit silti tehdä meikkejä asiakkaille?

Vierailija
99/283 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritykselläni ei ole slogania.

Ajattelepa vähän asiaa nyt kuitenkin. Haluaisitko itse mennä käymään firmassa, joka kutsuu asiakkaitaan tuhkimoiksi? Kas kun ei samalla rumista ankanpoikasista joutsenia.

Vierailija
100/283 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule ap. 

Silloin kun minä olin yrittäjä, noin 20 vuotta sitten. Jo silloin kuulin täällä 500km päässä susta, että sun liikkeellä on huono maine. Joten ihmettelen että olet sinnitellyt näin pitkään. Enkä sano tätä pahoittaaksesi mielesi, vaan ihan faktana. Nostan hattua, ja mahtava juttu jos sulla kauppa kävi vielä keväällä ja kesällä, monilla tökkäsi jo keväällä tai aikaisemmin, kun hinnat alkoi nousta.

Minä lopetin firmani, ja mulla oli varastossa kiinni paljon rahaa. Mulla oli myös paljon velkaa ja se johti siihen, että kymmeniä tuhansia meni ulosottoon kun lopetin 2005, ja edelleen maksan firman pankkilainaa vielä 9 vuotta ainakin, riippuen koroista. 16 vuotta olin ulosoton asiakas. ja olen suurimman osan aikaa ollut työtön. Lopulta ulosotossa olevat velat vanheni.

Minä neuvon sua nyt vakavasti harkitsemaan, että laitat nyt lihoiksi mitä sulla on varastoa, äkkiä vaan loppuunmyynti pystyyn ja irtisanot

Kiitos

Pidän itsekin tuota 25 vuotta saavutuksena.

Aion katsoa lukuja joulukuun lopussa.

Sitten tiedän miten reakoida.

Yrittäjältä vaaditaan liikaa

Ei me voida kilpailla hinnoilla, kun ei oo tehdasta kiinassa.

Huonoina aikoina palvelu ilman palkkaa syö psyyken rikki.

Hidas myynti syö varaston 

Pitäisi olla selvännäkijä kun ostaa sisään.

Asiakas kysyy aina asiaa jota ei ole, koska ei ole muuallakaan, paitsi  instagramissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän