Pitäisikö koronarokotus olla saatavissa kaikille?
Olen miettinyt potiessani koronaa lähes viikon, 3 rokotusta silloin ottaneena kun ne oli kaikille saatavana, miksi nyt ei rokoteta kuin riskiryhmiä?
Tauti on todella raju, kuumetta jo neljättä päivää, päänsärky ja lihassärky kova, kurkku niin kipeä, ettei kärsi juuri mitään niellä. Täysin voimaton olo, ei pysy jaloillaan edes. Burana/Panadol yhdistelmää otan 2 x pv, heti kun vaikutus loppuu, kuume nousee. Ihan hirveä tauti!
Kommentit (68)
En tiedä. Minulla on 2 rokotetta ja toinen korona menossa. Viikon ollut oireita, hengenahdistusta, sekava olo, väsyttää, pumppu hakkaa sataa ja tuhatta hetkittäin. Olen vielä ihan loppuraskaana kaiken lisäksi. Enkä ole ylipainoinen myöskään. Kamala tauti. 35v ikää
Vierailija kirjoitti:
Ala vetämään ivermektiiniä. Sitähän Niikkokin veti. Kummasti on syyhyepidemiat lisääntyneet, jotta jengi pääsee vetämään virallisesti tehottomaksi lytättyä loislääkettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Buranaa ja panadolia ei saa käyttää yhdessä!
Kyllä saa. Itse sain ihan työterveydestä ohjeen että voi ottaa 1000mg panadol ja 600mg Burana kun oli telonut varpaani ja kipu aika kova.
kyllä ne sitä ehdotti, mutta kerrottuani että on CU niin sitten vain panadolia kuumeen alennukseen, jota oli reilusti yli 39 asteta. Heti alkoi auttaa ja 3 päivän kuluttua oli olo normaali , paitsi hajuaisti poissa monta viikkoa, kunness syksyllä yhtäkkiä haistoinkin puuliljojen huumaavan tuoksun pihalla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä saa.
Ennen pitkää Koronarokote tulee vapaasti apteekista ostettavaksi lääkkeeksi.
Resepti pitää olla.
Tästä oli Hesarissa kirjoitus syjsyllä.
Joissakin maissa näin jo on.
Se riippuu kokonaan siitäkin, mitkä lääketehtaat kussakin maassa, antavat apteekki myyntiluvat.
Vierailija kirjoitti:
Siksi kun minä en halua. Kaksi koronaa olen sairastanut ei pahoja kumpikaan, ensimmäinen meni pienellä lämmöllä ohi, toinen tuli yskän ja nuhan kanssa ja väsytti koko ajan. Ei rokotuksia
Oli kyse sitä haluavista, ei pakosta, lue tarkemmin mitä kysytään.
Vierailija kirjoitti:
Kerrot, että sinulla on kolme rokotusta ja olet todella kipeänä nyt. Silti jaksat uskoa rokotteisiin. Ihmettelenpä vaan.
Sairastin koronan puolisentoista vuotta sitten, sain taudin rokotetulta. Oireena oli kurkkukipu ja parin tunnin kohonnut lämpö, joka meni ohi päiväunilla. Ei ole tarttunut uudestaan, vaikka olen altistunut lukuisia kertoja. Nytkin työpaikalta on yli puolet pois koronan takia ja niin vain porskutan terveenä. Sama kuvio muilla tuntemillani rokottamattomilla. Missäköhän vika?
Ja juu mun puolesta saat omalla kustannuksella ottaa niin monta piikkiä kuin haluat.
Nuo kaikki luettelemasi oireet ja vointi, ovat ihan samanlaiset,
kuin kovassa kausi-influenssassa.
Ette kuitenkaan joutuneet, sairaalaan, teholle, ettekä hengityskineeseen.
Joten varsinaisesti vakavaksi ei tuota koronaasi voi sanoa.
Vierailija kirjoitti: Onko koko väestön pakkorokotuksille riittäviä perusteita?
Ei ap puhunut pakkorokotuksista vaan rokote sitä haluaville, sullakin on lukemisen ymmärtämisessä puutteita.
Ap, korinarokotus on kohta saatavilla kaikille. Itse ostettavan apteekista.
Eihän KAUSI-IINFLUENSSA ROKOTERAKAAN kaikille anneta.
Mutta jokainen sen saa, kun itse rokotteen reseptillä apteekista, ja hommaa rokotteen pistäjän.
Tai varaa ajan yksityiselle lääkäriasemalle, siellä saa rokotteen, että pistäjän samalla kertaa.
Hinta on 52,30 €.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrot, että sinulla on kolme rokotusta ja olet todella kipeänä nyt. Silti jaksat uskoa rokotteisiin. Ihmettelenpä vaan.
Sairastin koronan puolisentoista vuotta sitten, sain taudin rokotetulta. Oireena oli kurkkukipu ja parin tunnin kohonnut lämpö, joka meni ohi päiväunilla. Ei ole tarttunut uudestaan, vaikka olen altistunut lukuisia kertoja. Nytkin työpaikalta on yli puolet pois koronan takia ja niin vain porskutan terveenä. Sama kuvio muilla tuntemillani rokottamattomilla. Missäköhän vika?
Ja juu mun puolesta saat omalla kustannuksella ottaa niin monta piikkiä kuin haluat.
Nuo kaikki luettelemasi oireet ja vointi, ovat ihan samanlaiset,
kuin kovassa kausi-influenssassa.
Ette kuitenkaan joutuneet, sairaalaan, teholle, ettekä hengityskineeseen.Joten varsinaisesti vakavaksi ei tuota koronaasi voi sanoa.
Mitähän sinä oikein höpäjät? Ei tosiaan ollut vakava tauti. Sitähän minä ihmettelen, että kuinka teillä piikitetyillä niitä oireita on vaikka muille jakaa ja tauti uusii jatkuvasti. Voit pähkäillä mistä se voisi johtua.
Vierailija kirjoitti:
Ap, korinarokotus on kohta saatavilla kaikille. Itse ostettavan apteekista.
Eihän KAUSI-IINFLUENSSA ROKOTERAKAAN kaikille anneta.
Mutta jokainen sen saa, kun itse rokotteen reseptillä apteekista, ja hommaa rokotteen pistäjän.
Tai varaa ajan yksityiselle lääkäriasemalle, siellä saa rokotteen, että pistäjän samalla kertaa.
Hinta on 52,30 €.
ja kun menee 2 kerralla, pariskunta, niin saa 'paljousalennuksen', on halvempi kun on 2 yhtäaikaa., jo monena vuonna mehiläisellä näin, siellä olemme käyneet kun ei ruuhkiin ole haluttu mennä.
Vierailija kirjoitti:
Miksei?
Jos olisi tarjolla vaikka omakustanteisesti, niin ottaisin. Jos on tarjolla rokote, niin mieluummin otan kuin saikutan viikkotolkulla.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi tarjolla vaikka omakustanteisesti, niin ottaisin. Jos on tarjolla rokote, niin mieluummin otan kuin saikutan viikkotolkulla.
Meillä töissä rokotetut saikuttaa viikkotolkulla koronan takia. Hmm.
Kun tauti on jo päällä kuten ap.lla niin mikään rokotus ei enää auta.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi asiaa kummastuttaa:
Miksi Suomessa on nyt eniten koronakuolleisuutta Euroopassa.
Miksi muissa maissa saa ostaa rokotteen vapaasti täällä ei saa.
.
.
.
vasemmisto on kieltäny suomessa myymästä rokotetta kuin julkiselle puolelle.
sama korkee esim libre nimistä diabeteksen verensokerin seurantalaitetta.
nyt ei oo rahaa niin kukaan ei saa rokotteita ja alkaa olemaan myöhästä
koronan kannalta. Suomi on sairas maa
Kenenkään ei ole ollut koskaan pakko ottaa mitään rokotuksia. Niille jotka sen haluavat on oltava mahdollisuus ottaa se. MInä ainakin haluan vastinetta verorahoilleni joten en ala piikistä erikseen maksamaan.
https://www-berliner--zeitung-de.translate.goog/open-source/corona-impf…
pitäisi, jos haluaa uudenlaisen turbosyövän
Aivan. Ison leikkauksen jälkeen ohje oli, että Buranaa ja Panadolia yhdessä. Sen sijaan Pronaxenin kanssa ei saa käyttää Buranaa tai vastaavaa, vaan Panadolia. Näin ainakin lääkärin mukaan.