Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sitä viiniä pakko ostaa koko ajan?

Vierailija
02.12.2023 |

Näin kysyi mieheni viime viikolla kun olin taas poikennut alkossa matkalla töistä kotiin. Tiuskaisi tän sen kummemmin ajattelematta, mutta laittoi oikeen ajattelemaan. En juo kännejä, mutta viiniä tulee lipiteltyä melkeen päivittäin. Minähän se olen, joka valitsee sopivan viinin ruualle ja kysyy illalla leffaa katsoessa, että otatko viiniä? Kyläillessä vien aina viinipullon tuliaisiksi ja vieraita varten ostan useamman pullon ettei vaan lopu kesken. Ravintolassa tutkin viinilistaa ensimmäisenä ja valitsen ruuan sen perusteella. Viikko sitten päätin, että juon ens kerralla kun mies sitä ehdottaa tai ostaa pullon kotiin. Aika helposti menny viikko ilman ja mies on näköjään juonut vain mun seuraksi eikä tee aloitetta juomiseen. Nyt tuntuu jotenkin tyhmältä se oma jatkuva viinin siemailu. Miksi mun piti olla kotona koko ajan viinilasi kädessä? Kyllä ärsyttäis jos mies olis koko ajan kaljapullo kourassa. Kai tässä on tullu joutua ihan liikaa. Jutellaankin nyt paljon enemmän mieheni kanssa. Huomaakojan sen 1 tai 2 lasillista mun jutuissa tai äänessä? Vois sanoo et hävettääki vähän. Pitäiskö kokeilla lopettaa kokonaan vai olla vain juomatta kotona vai jättää juominen vain siihen kun tarjotaan vai jotain muuta? Muilla ajatuksia tai kokemuksia tälläisestä?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet alkoholisti. Viini on sinulle pakkomielle, mutta itse vähättelet asiaa. Vaikka et vedäkkään räkäkännejä niin alkoholi ohjaa elämääsi.

Sinä olet alkoholisti. Sinä!

Vierailija
22/29 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet alkoholisti. Viini on sinulle pakkomielle, mutta itse vähättelet asiaa. Vaikka et vedäkkään räkäkännejä niin alkoholi ohjaa elämääsi.

Joo nimenomaan ohjaa elämää ja odotan niitä hetkiä kun voi avata pullon ja siksi tää varmaan hävettääkin. Myös se, miten mieheni ei näköjään tee aloitetta juomiseen vaan on mielummin selvinpäin saa ajattelemaan omaa käytöstä. En ehkä pakkomielteeksi sanoisi, mutta piintyneeksi tavaksi. Siivouspäiväkin on paljon hauskempi kun laittaa vähän musiikkia taustalle ja hörppii viiniä välillä. Ehkä olen sitten alkoholisti. Mies on nyt töissä ja siivosin koko kämpän selvinpäin. Normaalisti pötköttelisin nyt sohvalla telkkaria katsoen ja juoden kunnes olis aika tehdä ruokaa ja sitten ruuan kanssa avaiaisin miehen mielipidettä kysymättä viinipullon, koska on lauantai. Syitähän aina riittää. Kai se on vaan myönnettävä että korkki kiinni vaikka loppuvuodeks. Nyt ei muuten tee edes mieli toljottaa aivottamana telkkaria kun on jotenkin erilailla energiaa ilman sitä viinipöhnää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makusteöu ja maisteöu ei oöe aökohoöismia

Vierailija
24/29 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä pakko koko ajan ostaa ole. Kannattaa ostaa kerralle reilummin ja tilata vaikka ulkomailta.

No, leikki leikkinä. Pidä jouluun asti vaikka taukoa, ja rykäise sitten kunnolla! Nousee paremmin päähänkin ja saa sen nousuhumalan mukavan fiiliksen, kun toleranssi ei ole sitä samaa kuin päivittäisessä juomisessa.

Vierailija
25/29 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesikirkas kilju ja hieman vv-etikkaa. Melkein kuin kuiva valkkis ja halpa.

Vierailija
26/29 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viinillä voi kätkeä alkoholismin, kun sen lipittäminenhän on vain hienoa.

Joo tää on kansa ihan totta. Tiedän paljon viineistä ja matkustellessa paikallisiin viineihin tutustuminen on aina yks osa reissua. Mutta eihän sitä ole yhtään hienompi juoppo vaikka kännäis samppanjalla. Ei keho sitä tiedä kaadetaanko sinne pirkkaolutta vai Bollingeria.

Vierailija
27/29 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
28/29 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mun oli täti samanlainen viininlipittäjä.

15 vuotta meni niin maksa hajosi ja kuoli.

40 000 euroa kun käyttää viiniin, niin maksa monella jo hajoaa.

Vierailija
29/29 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi lopettaa ja kannattaa lopettaa - mutta kyllä se vie sitten iloakin pois elämästä, joka muuta väittää niin valehtelee...

No mut: siivotessa on mukava siemaista lasi viiniä, tulee ansaitusti niin. Sama ruokaa laittaessa, on hienoa siemailla jotain, samalla lorauttaa kastikkeeseen... hienosta, pienestä lasista. Tuo juhlan arkeen...