Pelkään ihan hirveästi, että olen raskaana.
Heräsin 3 viikkoa sitten siihen, että mieheni oli yhdynnässä kanssani ja vaikka yritin työntää hänet pois päältäni hokien, että "Et saa laueta sisääni, että en tule raskaaksi", mutta hän silti laukesi sisääni. Nyt minulla ei ole kuukautisia, vaikka niiden olisi pitänyt alkaa jo viikko sitten, minua oksettaa aamuisin ja tissejäni koskee.
Kommentit (5)
Olet paksuna raiskari jännä miehelle onneksi olkoon.
Kun et kerro ikääsi, oletko työelämässä ja onko kotitilanne ihan hyvä ja tasapainoinen, kerron joitakin ajatuksia yleisesti.
Sanoit "mieheni" eli olet parisuhteessa, joten kaikki hyvin siihen asti.
Sanoit "pelkään ihan hirveästi", niin mitä siis pelkäät. Muuttuvaa elämää ja uusia haasteita, tulojen pienenemistä vai ettet oppisi äidiksi tai mies isäksi. Vai synnytystä vai perhetilanteen muuttumista?
Jos noissakaan ei löydy mitään huolestuttavaa, mikä on se, mikä askarruttaa eniten. Oletko vasta aloittelemassa työssä vai opiskelija? Vai olitko vain ajatellut viettäväsi vielä huolettomia vuosia ilman lapsia?
Kaikki nämä pohdittuasi käännyt sen terveysalan ammattilaisen puoleen, jotka näitä kysymyksiä työkseen ratkovat. Ovat nähneet kaiken ja kokemusta monenlaisista tilanteista ja perheistä, joten reippaasti vain juttusille, tilaa aika. Ovat ihan sitä varten, että auttavat. Osaavat kyllä neuvoa eteenpäin tarvittaessa.
Missään tapauksessa et jää yksin pohtimaan tilannetta vaan haet tietoa ja apua ammattilaisilta. Aloita terveyskeskuksesta. Ja jos et heti saa sitä apua mitä tarvitset, tilaa uusi aika tai uudelle eli toiselle työntekijälle aika. Päätökset teet sinä eikä kukaan muu.
0/5