Tämä aikainen talvi on kauheinta mitä tiedä
Nyt puhutaan pääkaupunkiseudusta. Näen kesäisin painajaisia että yhtäkkiä on lunta. Nyt se on totta ja VIHAAN Suomea.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Muuta Saksaan. Siellä on talvella samanlaista mitä Suomessa marraskuussa normaalisti. Märkää ja pimeää.
Kuulostaa täydelliseltä.
Mä inhosin kun oli pimeää. Nyt lumi valaisee ja luonto on kaunis. Pakkasesta en kyl kovin nauti, koska asutaan meren rannalla ja se on jäätävää tuulen kanssa!
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan samaa mieltä. Nyt pitää jaksaa vielä monta kuukautta ennen kuin päästään edes kylmään kevääseen asti.
Palatkaa somput takaisin kotimaahannem, teillä on niin lämmintä, kaunista ja rauhallista siellä.
Ja kaikkea on, mistään ei ole puutetta, teille paras maa, vietättehän siellä lomiannekin.
Palatkaa Afrikan sarven lämpöön!
Vierailija kirjoitti:
Mitä hittoa, tää voittaa ankean loskasään heittämällä! Kunpa olisi koko talven tällaista.
Hiihtämään lapset, pulkat esiin!
Vierailija kirjoitti:
Aikainen 😄
Yleensä tähän aikaan on nollakeliä.
Sulla ei sitten ole oikeita ongelmia, jos joku sää jaksaa noin kiukuttaa. Onnekas!
Lähde pois, ei täällä kaivata maanpettureita. Ettäs kehtaat vihata maatas noin typerästä syystä.
Vierailija kirjoitti:
Talvi on minusta pelottavaa aikaa. Pelkään ihan kuollaksi pakkasta ja kylmyyttä. Olen palelluttanut itseni pahasti jo monta kertaa vaikka olen pukeutunut niin hyvin kuin kaupasta vaatteita saa. Ja kaupastahan ei juuri saa muuta kuin viskoosinlirua ja akryyliä.
Kerrospukeutuminen. Villavaatteet, kevyet tekoturkikset, karvahattu. Eskimokengät.
Tässä lumessa on se huono puoli että jos seuraavaksi lämpenee niin sitten tulee pitkäksi aikaa loskakelit.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on kivaa että on jo lunta ja pakkasta. Paljon parempi vaihtoehto kuin se että lokakuusta tammikuun alkuun asti on harmaata ja vettä sataa joka päivä. Nyt on kaunista ja kylmää, ihanaa!
Ai, minusta tuollainen sää on huomattavasti parempi kuin pakkanen ja lumikinokset! Sadesää on tunnelmallinen ja on ihana kun ei tarvitse huolehtia liukastumisesta eikä pakkautua kymmeneen vaatekerrokseen ennen kuin astuu ovesta ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talvi on minusta pelottavaa aikaa. Pelkään ihan kuollaksi pakkasta ja kylmyyttä. Olen palelluttanut itseni pahasti jo monta kertaa vaikka olen pukeutunut niin hyvin kuin kaupasta vaatteita saa. Ja kaupastahan ei juuri saa muuta kuin viskoosinlirua ja akryyliä.
Kerrospukeutuminen. Villavaatteet, kevyet tekoturkikset, karvahattu. Eskimokengät.
Kirppikseltä mummon turkki.
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei sitten ole oikeita ongelmia, jos joku sää jaksaa noin kiukuttaa. Onnekas!
Sää on pahin ongelma talvella, kun talon lämmittäminen on niin saatanan kallista.
Vierailija kirjoitti:
Melkoista uusavuttomuutta.
Onhan tämä paljon kivempaa kuin se musta loska mitä yleensä on. On valoisaa ja kuivaa, pakkanen itsessään on vain vaatetuskysymys. Kun on toppavarusteet kunnossa niin ei ole mitään ongelmaa. Normaalisti lopetan juoksulenkit pahimman loska/jääkauden ajaksi mutta nyt tuolla narskuvilla pakkaslumiteillä on oikein hyvä juostakin, mahtavaa!
Vierailija kirjoitti:
Tässä lumessa on se huono puoli että jos seuraavaksi lämpenee niin sitten tulee pitkäksi aikaa loskakelit.
Vali vali, olisitte kiitolisia, että on rauha maassa ja että teillä on lämpöä, ruokaa, juomaa, puhdasta vettä, vaatteita ym kaikkea mitä tarvitsette.
Näin hyvää alkutalvea ei ole ollut ainakaan kymmeneen vuoteen. Muistan vain nuo pimeät ja märät marraskuut joita vasten tämä valo ja kuiva pakkaskelin raikkaus on aivan upeaa. Toivotaan että talvi jatkuu helmi-maaliskuulle ja sitten kuin taikaiskusta tulisi kevät.
Kuukausi takana, 5 edessä. Hrrrrr, inhaaaaa!🥶
Vierailija kirjoitti:
Aikainen 😄
Pks keskilämpötila 2-5 astetta alhaisempaa kuin kuluneina 5 vuonna, ehkä pidempäänkin! Marraskuun 2023 kl oli 1,8 astetta!
Kyllä mä vihaan tätä kylmää ja pakkasta ja tiet tukkivaa lunta. Jos Suomi oikeasti alkaa tällä tavalla jäähtymään niin pakko täältä pois on muuttaa. En aio viettää vanhuuttani kylmästä täristen.
Mitä hittoa, tää voittaa ankean loskasään heittämällä! Kunpa olisi koko talven tällaista.