Ryyppäävistä somepersoonista leivotaan sankareita julkisuudessa
Miksi Savon Sanomat julkaisi jutun kännissä sekoilevasta somepersoonasta. Alkaa selittely, se on juuri niinkuin tuossa jutussakin monet kritisoi : Arvostelun keihäänkärki on kohdistunut siihen, miksi juttu on ylipäänsä julkaistu. Arvostelijoiden mukaan kriittinenkin juttu tuo somepersoonan kyseenalaiselle toiminnalle julkisuutta ja edistää hänen omia bisneksiään tuomalla lisää seuraajia ja ryyppäämisen rahoittajia.
Se on hassua ja sankarillista, kun mies juo itsensä katkolle, hän on sankari ja moni häntä sellaisena pitää. Ainoaksi saavutukseksi jää kuitenkin viinan juominen, mitään muuta ei tunnu olevan. Ja nämä ihmiset ovat myös monille nuorille ja jopa alaikäisille roolimalleja, halusimmepa sitä tai emme, he katsovat noita lähetyksiä ja moni myös sitä rahoittaa. Onkin syytä kysyä, olisiko jo aika Suomessakin lopettaa se loputon ryyppäämisen ja kännissä sekoilun palvominen, joka on jo itsessään todella sairas kulttuuri.
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Elämme lopunaikoja. Hyvästä tehdään pahaa ja pahasta hyvää.
Nuo ihmiset kuuluu lähinnä jonnekin seiskapäivän vitsiosastolle naureskeltavaksi, turha noista on juttuja tehdä mihinkään muualle.
Vierailija kirjoitti:
irwing vexi olavi virta topi sorsakoski onhan näitä aina ollu
Yksi iso ero näihin nykyajan juomaveikkoihin, ihmiset jotka luettelit he tekivät muutakin kuin vain ryyppäsivät. Nämä ihmiset joista tällä hetkellä kirjoitellaan lehdissä, he eivät tee mitään muuta kuin juovat viinaa. He eivät kirjoita lauluja, he eivät ole artisteja jne.
Mikä minua vituttaa ja korpeaa on se, että minä olen jo usean kaverin haudannut viinan takia. Nytkin minulla on ystäviä jotka on menettäneet kaiken viinan takia, lähti työt, vaimo lähti aikoja sitten, rahat on juotu, kämppä on ryypätty alta, terveys on mennyttä. Painitaan jatkuvien mt ongelmien kanssa, ainoa lohtu tuntuu olevan viinapullo joka helpottaa sen pienen hetken.
Olen kurkkuani myöten täynnä viinanjuomisen palvontaa. Jos ihminen osaa ottaa normaalisti ja käyttäytyä normaalisti, ei asiassa ole mitään ongelmaa. Niinkuin me hyvin tiedämme moni ei todellakaan osaa ottaa kohtuudella ja mitään hauskaa ei ole kun ihminen menettää koko elämänsä viinalle.
Elämme lopunaikoja. Hyvästä tehdään pahaa ja pahasta hyvää.