Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen talous syöksyy, Orpo voi unohtaa 100000 työpaikkaa

Vierailija
30.11.2023 |

Hyvä jos pystyy säilyttämään edes nykyisen työllisyyden. 

Edes it-alalla ei ole kysyntää työntekijöille ja rakennuala on menossa totaalisesti päin seinää. 

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velkalaiva kääntyy kohti pohjaa. Kiitos Orpo, kiitos Purra.

Vierailija
22/90 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin itse työttömäksi kesäkuussa kun en jaksanut ja viitsinyt enää jatkaa työssäni. Tällä hetkellä saan työttömyyskorvausta vain noin 2700euroa kuukaudessa ja se on jo nyt pieni. Siitä jos vielä leikataan vähänkin pois, niin täytyisi luopua monesta tärkeästä asiasta, kuten ulkomaan matkailu,laskettelu ja aitoharrastus. Se olisi jotenkin kohtuuttoman tuntuista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

100 000 työtöntä lisää on realistinen arvio.

Eli nollaa Marinin hallituksen aikana syntyneet 100 000 uutta työpaikkaa. Joskin oon erimieltä tosta sun arviostasi, ottaen huomioon että nyt on jo parissa kuukaudessa saldo -30 000 työpaikkaa.

Vierailija
24/90 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan syöksykierre on menossa, pian tärähtää paljon kovemmin, kunhan leikkaukset iskevät ja veronkorotukset. Monta konkurssia tulossa ja työpaikkoja menossa. Tämäkö on hallituksen tavoite?

Vierailija
25/90 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäin itse työttömäksi kesäkuussa kun en jaksanut ja viitsinyt enää jatkaa työssäni. Tällä hetkellä saan työttömyyskorvausta vain noin 2700euroa kuukaudessa ja se on jo nyt pieni. Siitä jos vielä leikataan vähänkin pois, niin täytyisi luopua monesta tärkeästä asiasta, kuten ulkomaan matkailu,laskettelu ja aitoharrastus. Se olisi jotenkin kohtuuttoman tuntuista.

No Kelasta ei ainakaan moisia summia saa 😂

Vierailija
26/90 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehei, ei niin voi käydä. Satonen kertoi, että tulee   100 000 uutta työpaikkaa hallituskauden loppuun mennessä. Tämän ovat virkamiehet ministeriössä virkavastuulla laskeneet, että ei voi olla huuhaata. Tätä Satonen painotti, että oikein 'vastuulla' laskettu. Nyt vain odotellaan, kyllä se laiva kääntyy ja jos ei käänny, niin edellisen hallituksen vika!

Vierailija
27/90 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan syöksykierre on menossa, pian tärähtää paljon kovemmin, kunhan leikkaukset iskevät ja veronkorotukset. Monta konkurssia tulossa ja työpaikkoja menossa. Tämäkö on hallituksen tavoite?

Hallituksen leikkaukset leikkaavat suoraan bkt:tä mikä nostaa jo itsessään suomen velkasuhdetta. Siihen vielä se suunniteltu 50 miljardin velka päälle - minimissään. Suomi kuntoon vai miten se meni.

Vierailija
28/90 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pop cornit tulille, kun Riikkuli esittelee lisäleikkaukset. Sehän totutusti toimii taantumassa.  Onneksi omat puskurit ovat kunnossa.

Vierailija
29/90 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 61 vuotias, yt- neuvotteluissa työttömäksi jäänyt nainen. Työuraa takana 40vuotta. Orpo varmasti etsii minulle työpaikan. Minulla ei ole suhteita Kokoomukseen, josta saisin suojatyöpaikan. En kelpaa edes vanhuksia hoitamaan, vaikka hoidan iäkästä isääni ( 90v). Että näin. T. Työtön loinen.

Vierailija
30/90 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi ymmärtää, että on talouskasvun tuomia työpaikkoja ja päätösperäisiä työpaikkoja. Lähinnä euroalueen talouskasvu määrittelee ensimmäiset, mutta esimerkiksi kannustinloukkuja purkamalla hallitus voi silti luoda jälkimmäisiä.

Vierailija
31/90 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 61 vuotias, yt- neuvotteluissa työttömäksi jäänyt nainen. Työuraa takana 40vuotta. Orpo varmasti etsii minulle työpaikan. Minulla ei ole suhteita Kokoomukseen, josta saisin suojatyöpaikan. En kelpaa edes vanhuksia hoitamaan, vaikka hoidan iäkästä isääni ( 90v). Että näin. T. Työtön loinen.

Miksi et kelpaa? Hanki lähihoitajan paperit.

Vierailija
32/90 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Orpolla on jo työpaikka.

Työttömät saavat huokaista helpotuksesta etteivät joudukkaan töihin vaan saavat elää pienentyvien tukien myötä edelleen kotona.

Tämä on heille vain hyvä asia. Lamasta on se hyöty, että siihen vedoten voidaan sosiaalituet laskea alimmalle tasolle sitten kymmeneen vuoteen. 🤗 

Nyt on aika leikata virkarälssiä ja buumereiden etuisuuksia. Samalla maatiaisten vuosittaisent 7 miljardin tuet ja yritystuet suurennuslasin alle. Työttömyyskorvaus kaikille sama jos 590 euroa riittää yli 100t suomalaiselle työttömälle tulee sen pitää riittä kaikille työttömille.

Vierailija
33/90 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mara ja ek on aina olleet kaikessa haittatekijöitä. 

Vierailija
34/90 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pop cornit tulille, kun Riikkuli esittelee lisäleikkaukset. Sehän totutusti toimii taantumassa.  Onneksi omat puskurit ovat kunnossa.

Nousukaudella olisi ollut kyllä parempi leikata, mutta Sanna ei suostunut. Ei ollut kuulemma kivaa puuhaa.

Vierailija
35/90 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

100 000 työtöntä lisää on realistinen arvio.

Eli nollaa Marinin hallituksen aikana syntyneet 100 000 uutta työpaikkaa. Joskin oon erimieltä tosta sun arviostasi, ottaen huomioon että nyt on jo parissa kuukaudessa saldo -30 000 työpaikkaa.

Marinin aikana ei tehdyt työtunnit lisääntynyt joten sai aikaiseksi vain muutaman tunnin työpaikkoja ja osa-aikatyötä jolla ei elä ja tarvitsee tukia.Joten turha kehua.Lisäksi nyt on lama kuten monissa muissakin maissa .

Vierailija
36/90 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole vuosiin ollut niin kiireistä kuin nyt. Suunnittelualalla peruskorjaukset päätyönä. 

Vierailija
37/90 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallituksen leikkaukset leikkaavat suoraan bkt:tä mikä nostaa jo itsessään suomen velkasuhdetta. Siihen vielä se suunniteltu 50 miljardin velka päälle - minimissään. Suomi kuntoon vai miten se meni.

Jos edellinen hallitus ei olisi ollut niin innokas kylväämään rahaa niin olisi vähemmän maksettavaa kun korotkin ovat nousseet.

Vierailija
38/90 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän huhti-toukokuussa ala taas järjetön moottoripyörien pärinä, joten ainakaan jani-pettereiden taloustilanteessa ei ole mitään ongelmaa.

Vierailija
39/90 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitteletteko tosissanne, että hallituksen puolen vuoden taipaleella ja vielä toteutumattomilla leikkauksilla on yhtään mitään tekemistä tämän tilanteen kanssa? 

Suomi ei ole tyhjiössä. Koko Euroopan talousalue sakkaa tällä hetkellä ja lujaa. Tulee rumaa kyytiä kaikille seuraavat 6-12kk. Katsotaan sen jälkeen että missä ollaan.

Toivotaan että kuoppa ei ole kovin syvä. Valitettavasti Suomen velka on ammuttu tappiin viimeisen 15v aikana, eikä joustovaraa enää ole. 

Siksi pakko leikata, ettei olla kohta todella pahassa leirissä.

Vierailija
40/90 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inflaation taittamiseksi EKP painaa talouden lamaan. Tämä on se iso kuva, vaikka asialla yritetään politikoida.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi