Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keski-ikäiset työpaikkakiusaajat hoitoalalla tekivät minulle tietämättään suuren palveluksen

Vierailija
30.11.2023 |

Olin todella innoissani aluksi hoitoalasta, sillä pidin kovasti ihmisten auttamisesta ja vanhuksien kanssa olemisesta yms. Minusta tulikin näppärä hoitaja, aina kovasti kehuttiin asiakkaiden ja useimpien työkavereiden toimesta. Mutta valitettavasti joka paikassa oli aina se yksi hapannaama, joka päätti vihata minua jo ensi silmäyksestä lähtien. Siitä alkoi aina se systemaattinen vähättely, kapuloiden työntäminen rattaisiini, perättömien asioiden levittely kahvihuoneessa, huutaminen ja solvaaminen, naureskelu selän takana jne. Lista on loputon. Ensimmäiset kerrat ajattelin, että pitää vaan ignoorata tyyppi, mutta siitä tuli lopulta mahdotonta kun joku tekee kaikkensa, että epäonnistuisin työssäni. Esihenkilöille aina yritin puhua ja olivat ymmärtäväisiä, mutta totesivat, että asialle on niin vaikea tehdä mitään.

Sitten tein vaikean päätöksen jättää koko ala, koska minä en ole sellainen joka ajan kanssa kovettuu, vaan muutun jokaisesta kiusaamisesta herkemmäksi ja lopulta olen kuin ilmapallo: kepeä ja iloinen, mutta pamahdan heti pienimmästäkin piikittelystä. Minulle tämä kiusaaminen oli palvelus, sillä sen avulla sain intoa opiskella paremman ammatin itselleni. Keski-ikäiset lähäri-kiusaajani tekevät eläkeikäänsä asti sitä samaa, heille sielutonta duunia ja kiusaavat vuodesta toiseen nuorempiaan, ja nuoret nykyään eivät onneksi suostu kynnysmatoiksi vaan lähtevät helposti pois huonosta työpaikasta ja huonolta alalta, koska reippaalle nuorelle löytyy kyllä kysyntää vaikka mistä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on muuten jännä kun joka työpaikassa on yksi permanentti Pirkko joka on kiusaaja. 

Vierailija
2/13 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muakin huvitti, kun erään sairaalan sh oli vasta lehdessä. Yhä samalla osastolla yli 20 vuoden jälkeen. Naama kuin rusina. Varmaan tuntee suurta pätevyyttä mittaillessaan samaa käytävää ja kiusatessaan uusia kesätyöläisiä  Itse asun nyt ulkomailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on muuten jännä kun joka työpaikassa on yksi permanentti Pirkko joka on kiusaaja. 

Meillä on oikeasti ihan älyttömän hyvä työilmapiiri ja ihana työporukka ja meilläkin on tuollainen! :D ja hänkin just näitä jotka on ollut samassa työpaikassa about 50 vuotta. 

ap:lle: tsemppiä sulle, pärjäät missä vaan nyt :) oot ihan oikeassa, oot nuori ja sulla on kaikki ovet auki ja se että osaat jo nyt kääntää nää kokemukset noin päin kertoo että oot vahvempi kuin uskotkaan.

Vierailija
4/13 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin tätä paljon asiakkaana. Tein valituksen, joka otettiin aluehallintoviraston käsittelyyn. Päätöstä ei ole vielä tullut. Ei työn raskaus alalla uuvuta, vaan juuri tämä. Esimieheltä potku ahteriin, jos joku myrkyttää työilmapiiriä, ja sairastuttaa työntekijöitä. Tämä on erityisesti naisvaltaisten alojen ongelma. Vaatikaa esimieheltä parempaa johtamista. Aina on olemassa ylin taho, joka haluaa maksimaalista työtehoa. Jokainen syystä tai toisesta sairastunut tulee niin kalliiksi, ettei siihen ole varaa. Julkisella puolella tästä ei piitata, yksityisellä sitäkin enemmän.

Vierailija
5/13 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkein naurahdin tälle kommentille, sillä entisessä työpaikassa hoitoalalla kiusaajallani oli melko tiukka permanentti. 

Vierailija
6/13 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoinen fantasia. Tosiasiassa olet edelleen alalla ja sinua kiusataan. 

Miksi et ole rehellinen?

Vierailija
7/13 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. On todella harmi että kivat ja empaattiset eivät voi olla alalla, jos on aina joku kiukkupussi muita häiriköimässä. Vaikka säännöt onkin tarkat ettei tule virheitä.

Vierailija
8/13 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oo ap sen parempi. Mollaan julkisesti työkavereitasi ja koko alaa.

Vierailija
9/13 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvistaa taas kuvaani, että moni hoitaja vihaa vanhuksia ja jos joku hoitaja tykkää vanhuksista, nämä vihaajahoitajat alkavat vihata tätä hoitajaa ja savustaa ulos.

Vierailija
10/13 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai Pertti. Olen ollut työpaikoissa joissa on ollut kiusaajia molemmista sukupuolista.

Yhteistä kaikille on se, että olivat julkisen hallinnon organisaatioita.

Vierailija
11/13 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalan ongelmat eivät todellakaan ratkea palkankorotuksella. Monen hoitajan käytös on niin karmeaa, että harvoin niin huonokäytöksistä sakkia olen muualla tavannut. T. Entinen hoitaja

Vierailija
12/13 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et oo ap sen parempi. Mollaan julkisesti työkavereitasi ja koko alaa.

Kaikki kuule tietää muutenkin. Ja tää kommenttisi nyt antaa vähän sellaisen mielikuvan, et ssssshhhh, tur*a kiinni ja anna meidän kiusata rauhassa. 

Vierailija
13/13 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse rupesin samasta syystä tekemään töitä kevytyrittäjänä. Nyt on hyvä olla kun saan tehdä töitä omilla ehdoillani ja saan tehdä parasta mahdollista työtä ilman, että kukaan Pirkko on työntämässä kapuloita rattaisiin tai mustamaalaamassa. Suosittelen samaa muillekin hoitajille, jotka tykkäävät työstä muuten, mutta eivät kestä huonoa työilmapiiria.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi