mitä teette vauvojen kanssa päivisin?
moikka
mietin tätä siksi, että olenko ainut joka on ns, yksin kaiket päivät pienen vauvan kanssa?
tapatteko muita äitejä, missä?
Kommentit (6)
Välillä nähdään kavereitani, osalla vauva ja osa ihan lapsettomia.
Me ulkoillaan paljon koiran kanssa (käydään koirapuistoissa yms.) ja käydään kaupungilla ikkunashoppailemassa ;). Hyvin on nuo päivät mennyt, kun eihän sitä kauheasti pystykään missään roikkumaan, kun itse ainakin pidän tärkeänä rytmin pitämistä. Ja omalla kohdallani helpompaa hoitaa syötöt ja päikkärit kotosalla.
olemme myös enimmäkseen kaksin, kun mies on koulussa tai töissä.
Käymme kyllä kerran viikossa Avoimen päiväkodin kerhossa ja kuulun myös toiseen ns. ryhmään äitejä ja lapsia joiden kanssa tapaamme aina jonkun luona epäsäännöllisen säännöllisesti, lisäksi näen paria kaveriani joko meillä tai heillä, joilla on lapsia, myös pieniä lapsia siis. Myös sukua näen joilla lapsia.
kaupungille kahville en viitsi kauheasti vauvan kans nykyään lähteä, koska hän möyrii mielummin lattialla, eikä se oikein kahvilassa onnistu.
Muutoin sitten käymme vaunuilemassa kaksin ja kaupassa päivittäin. Ja leikimme sisällä.
:)
Enimmäkseen ollaan ihan vaan kotosalla, leikitään yms. Joskus käydään shoppailemassa, joskus kavereiden luona (harvemmin kyllä). Meillä ainakin tuntuu kuluvan päivät nopsaan, vaikkei mitään erikoista tehtäiskään.
Nyt kun on kaksi lasta, mennään esikoisen ehdoilla eli käydään paljon kerhoissa, ulkoillaan enemmän ym. Kerran viikossa käyn kahdestaan vauvan kanssa muskarissa.
Vauva nyt 6-viikkoinen ja jotenkin ollut sellainen " pesimärauha-fiilis" tähän saakka, eli ei ole kamalasti sosiaalista elämään kaivannutkaan/jaksanut muutamien rotinavieraiden lisäksi. Eli kotosalla ollaan nökötelty... Tosin isä oli isyyslomalla+pekkaspäivillä yhteensä kuukauden, joten tämä tilanne nyt uusi, että olen vauvan ja esikoisen kanssa kotona keskenään. Esikoinen tosin käy myös eskaria, joten on myös päiväkodissa.
Esikoista kotona hoitaessa elämä oli hyvinkin sosiaalista, kävimme viikottain perhekahvilassa ja lisäksi minulla oli parikin ystävää myös silloin hoitovapaalla, joten tapasimme useammankin kerran viikossa heidän kanssaan. Nyt on vähän toisenlainen tilanne, mutta luulen, että elämä tästä vielä sosiaalistuu pikkuhiljaa ja uusien tuttavuuksia samassa elämäntilanteessa voi löytyä.
Sitten käydään viikottain vauvauinnissa ja tapaan silloin tällöin kavereita, osalla vauvoja, osalla ei, osalla isompia lapsia. Ihan kotosalla siis tapaillaan toisiamme, joko käymme kylässä tai meille tullaan kylään. Muskariinkin yritettiin päästä, mutta olivat täynnä ja jonotan.. joten jospa sitten lähtisikin sinne äitivauvajumppaan! :)