Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laittaako kukaan enää perinteistä,punaista joulusisustusta?

Vierailija
29.11.2023 |

Nykyään joulutkin kalsean valkoisia,teko/lumihuurrekuusineen.

Kaikki samanlaisia:(

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tajua tätä "meillä on tietynvärinen sisustus" juttua. Tai tietenkin, jos asuu yksiössä niin on varmasti levollista olla joku tietty värimaailmaa. Mutta jos on vaikka kaksi tai kolmekin huonetta, niin onko tosiaan niin että ne ovat sitten saman värisiä?

Mulla on joka kämpässä ollut niin että makkarissa on yksi väri, olkkarissa joku toinen ja ehkä eteisessä tai keittiössä vielä jotain muuta. Eikä meillä mielestäni mitenkään riemunkirjavaa ole. Toki eteinen on aina pieni niin sellaisessa ei niin välttämättä mitään väriä ole, valkoiset kaapinovet lähinnä. 

Vierailija
22/47 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Coca-Cola toi punaisen värin Suomen jouluun.

Eipä sekään haittaisi, koska Cokispukin luojan vanhemmat olivat Ahvenanmaalta ja Ruotsista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punaista, vihreää, hopeaa ja kultaa meillä on ja muutenkin perinteiset joulukoristeet. Koristeet on sekalainen kokoelma vanhoja, perittyjä, lasten tekemiä ja kirpparilta ostettuja. Uusia en osta.

Talo on yli 100-vuotias, joten ei tänne muu sopisikaan kuin perinteinen joulu.

En tykkää näistä trendeistä, eikä ne mulle ole jouluisia. Tulee lähinnä kiinakrääsä mieleen, mutta kukin tavallaan. 

Vierailija
24/47 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valkoista, roosaa ja hopeaa minä käytän jouluna ja uutenavuotena. Kyllästyin punaiseen ja tummanvihreään. Kuusta ei ole vuosiin enää ollut, mutta mieluummin minä sellaisen valkoisen kuusen ottaisin kuin perinteisen. Jossain tyynynpäällisessä on saattaanut olla punaista väriä mukana, mutta en usko, että tänä vuonna laitan punaista yhtään minnekään. Kaipaan rauhaa joulunaikaan ja perinteiset jouluvärit eivät minusta mitään levollisia värejä ole.

Tätähän ei kysytty.

No kyllä just tätä kysyttiin.

Laittaako kukaan punaista joulua?

Ha vastaus

Ei, minä en laita punaista vaan muita värejä.

Vai mistä sun mielestä oli kysymys, jos ei tästä? 

No sii

Ok. Tulee hienoa "keskustelua", jos me kaikki vastaamme vain että

kyllä minä laitan punaista. 

Tai

Ei, minä en laita punaista. 

Mutta ei se mitään, mennään sillä! 

Hyvää joulun odotusta sinulle. 

Vierailija
25/47 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan laittanutkaan koska en pidä punaisesta väristä, missään tuotteissa.

Vierailija
26/47 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku voisi käydä meillä vaihtamassa (vuokra-) jouluverhot (ja pestä ja silittää nuo tahraiset "muun ajan verhot"). Ja sitten tietenkin vaihtaisi ne myös pois joulun jälkeen. Oisko tällainen palvelu jossain? Halpa juttu varmaan, jos on edes olemassa... 

Vierailija
27/47 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valkoista, roosaa ja hopeaa minä käytän jouluna ja uutenavuotena. Kyllästyin punaiseen ja tummanvihreään. Kuusta ei ole vuosiin enää ollut, mutta mieluummin minä sellaisen valkoisen kuusen ottaisin kuin perinteisen. Jossain tyynynpäällisessä on saattaanut olla punaista väriä mukana, mutta en usko, että tänä vuonna laitan punaista yhtään minnekään. Kaipaan rauhaa joulunaikaan ja perinteiset jouluvärit eivät minusta mitään levollisia värejä ole.

Tätähän ei kysytty.

Ha vastaus

Luetun ymmärtäminen.Laittaako kukaan enää perinteistä punaista joulua oli kysymys.

Vastauksena todennäk.toivottiin vastausta niiltä,jotka sellaisen laittaa.Ei kuvailua roosista ja hopeisista palleroista.

Vierailija
28/47 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan kyllä keittiöön jotain talvifiilistä. Ympäri vuoden samat kesäiset verhot alkaa kyllästyttää, vaikka ovat ihan kauniit. Ja ne on olleet vasta  noin neljä vuotta. Mitähän sitä keksisi? 

Vierailija
29/47 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan laittanutkaan koska en pidä punaisesta väristä, missään tuotteissa.

Punaisissa on kauniitakin sävyjä, esim. Ferrarin punainen, viininpunainen, oranssihtava ja pinkin sävyt.

Tontun punainen not. 

Vierailija
30/47 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tontun punainenhan on juuri Ferrarin punainen.

Vierailija
31/47 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän pääosin vihreää, mutta vähän punaista on seassa, kuten punainen joulutähti.

Vierailija
32/47 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätähän ei kysytty.

Ha vastaus

Luetun

No jos kysyy että laittaako, niin siihen "ei" on ihan yhtä hyvä vastaus kuin "kyllä". Jos kysyjä halusi kuulla vain "kyllä" vastauksia, niin olisi pitänyt kysyä toisin. Esimerkiksi, että millaisia punaisia joulusisustuksia teillä on? Silloin puhutaan punaisesta, eikä muista väreistä. Ainakin, jos pysytään asiassa (eli ei vauvapalstalta). 

Vierailija
33/47 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä taas joskus on punaisen vuoro mutta tällä hetkellä minun jouluvärit on tumman vihreä ja hopea, sekä musta. 

Vierailija
34/47 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes tajua tätä "meillä on tietynvärinen sisustus" juttua. Tai tietenkin, jos asuu yksiössä niin on varmasti levollista olla joku tietty värimaailmaa. Mutta jos on vaikka kaksi tai kolmekin huonetta, niin onko tosiaan niin että ne ovat sitten saman värisiä?

Mulla on joka kämpässä ollut niin että makkarissa on yksi väri, olkkarissa joku toinen ja ehkä eteisessä tai keittiössä vielä jotain muuta. Eikä meillä mielestäni mitenkään riemunkirjavaa ole. Toki eteinen on aina pieni niin sellaisessa ei niin välttämättä mitään väriä ole, valkoiset kaapinovet lähinnä. 

Vihreä on lempivärini. Siispä sitä on meillä, paljon 😄 Joskus ajattelin ettei lähes pelkällä lempivärillä voi sisustaa, sitten totesin että voi. Tottakai voi. Vihreää oli meillä joka huoneessa ja eteisessä kun asuttiin isommassa talossa ja nyt kun asutaan pienemmässä. Kun sisustaa lempivärillä, ei näköjään kyllästy 😄

Vierailija
35/47 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstapoliisille tiedoksi että kysymykseen saa vastata just niinkuin tahtoo. 

Vierailija
36/47 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulumatto ostettu 😄 eli punainen matto ruokapöydän alle. En normaalisti ymmärrä että ruokapöydän alla on matto, mutta talvisin meillä on tuo nurkkaus niin kylmä (lattia), että hyvä on olla. Siinä teen kuitenkin myös etätöitä, eli tulee vietettyä pitkiä aikoja.

Vierailija
37/47 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä punaista jouluna eikä se minusta ole edes mikään perinteinen joulun väri. Meillä joulun värit ovat olki ja vihreä, eli kaivan esille olkikoristeet ja teen havuista kransseja ym. 

Vierailija
38/47 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätähän ei kysytty.

Ha vastaus

No siitä punaisesta väristä.

Kun sinulta kysytään syötkö porkkanaa? Jos et syö, vastaatko en syö, vai vastaatko en syö, mutta lanttua syön. Hoksaatko? 

Vierailija
39/47 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, en laita punaista enkä vihreää. En edes pidä yhtään siitä joulunpunaisesta.

Ja kerron nyt kuitenkin, vaikka ei saisi, että mulla on kultaa ja valkoista ja beigeä. Olen tervehtinyt ilolla näitä muita värejä mitä nykyään kaupoista saa.

Vierailija
40/47 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joulun pitää olla perinteinen. Silloin kaivetaan esiin punaiset verhot ja perityt joulukoristeet ja koristellaan kuusi muistuttamaan lapsuuden jouluista.