Roaccutan
Aloitin 20 päivvä sitten roaccutan hoidon 20mg päivässä, mutta ei ole näkynyt mitään haittavaikutuksia niin ihmettelen, että onko annos liian pieni? Milloin muilla käyttäjillä alkoi vaikutukset ja kuinka suuren annoksen saitte?
Kommentit (14)
Roaccutan on hirveää myrkkyä. Ilmeisesti käytät sitä akneen? Suosittelen ruokavalion muutosta ja hivenaineita, niin akne paranee. Hyviä rasvoja, sinkkiä, c-vitamiinia, vahva moni b-vitamiinivalmiste ja d-vitamiinia 150 mikrogrammaa päivässä.
Syö vaan, kyllä ne oireet sieltä tulevat. Vahvaa kosteusrasvaa kannattaa hankkia, käsistä hilseili iho itse syötyäni tuon.
Mulla kuivui huulet ihan parissa päivässä aloituksesta. Ihan pieni annos oli, varmaan tuo sama 20mg.
Harkitsisin kahdesti ennen tuota lääkettä, minulla aloitti hiustenlähdön. Jo kuurin alussa hiukset meni kuivaksi, ensin ajattelin että hyvä asia ettei rasvoitu ja söin kuuin loppuun. Sitten huomasin että päänahka paistaa läpi päälaella. Nyt joudun käyttämään Rogainea jottei synny kaljua kohtaa. Hiukset ja päänahka edelleen jääneet kuivaksi ja huonokuntoiseksi vaikka Roa kuurista jo 2 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Roaccutan on hirveää myrkkyä. Ilmeisesti käytät sitä akneen? Suosittelen ruokavalion muutosta ja hivenaineita, niin akne paranee. Hyviä rasvoja, sinkkiä, c-vitamiinia, vahva moni b-vitamiinivalmiste ja d-vitamiinia 150 mikrogrammaa päivässä.
No ei se kuule parane jos on todellisesta aknesta kysymys, vaatii kunnon lääkityksen
Vierailija kirjoitti:
Siitä olen samaa mieltä että Roa on myrkkyä, mutta nyt ehdotat että myrkyttäisi itsensä kymmenentuhatketaisilla d-vitamiini annoksilla?
Suosittelen paikallisia voiteita akneen, tilapäiseen teiniakneen myös antibiootti hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Aina yhtä hellyttävää, kun joku asiasta tietämätön tulee pätemään. Se, että jos sun 3 finniä on parantunut ruokavaliolla, ei tarkoita, että seläntäysi finnejä siitä kovin paljoa välittäisi.
Vierailija kirjoitti:
Harkitsisin kahdesti ennen tuota lääkettä, minulla aloitti hiustenlähdön. Jo kuurin alussa hiukset meni kuivaksi, ensin ajattelin että hyvä asia ettei rasvoitu ja söin kuuin loppuun. Sitten huomasin että päänahka paistaa läpi päälaella. Nyt joudun käyttämään Rogainea jottei synny kaljua kohtaa. Hiukset ja päänahka edelleen jääneet kuivaksi ja huonokuntoiseksi vaikka Roa kuurista jo 2 vuotta.
No, tuo on yksilöllistä. Itselläni kuivui päänahka, mikä oli kiva kun hiukset näytti paremmalta.
Heti kuurin loputtua rasvoittuminen kuitenkin palasi.
Itsellä aikoinaan lääkityksen aloittamisen jälkeen meni hetki ja sitten tuntui, että kaikki nykyiset ja tulevat finnit tulivat pintaan yhtä aikaa (kokovartalopizzanaama), ja sitten katosi akne kokonaan. Ainoa näkymätön haittavaikutus oli hampaiden juurien "koukistuminen". Tämä huomattiin lukuisia vuosia myöhemmin viisaudenhampaiden poiston yhteydessä.
Minulla ei tullut muita "haittavaikutuksia" kuin kuivat hiukset. Sekin oli oikeastaan ihan hyvä juttu kun eivät rasvoittuneet.
Söin 19 vuotiaana (nyt 31v) Roaccutan kuurin 7kk. Naama hilseili ehkä siinä 1-2kk aloituksesta. Tätä ennen olin 12 vuotiaasta eteenpäin kokeillut ihan kaikkea ruokavaliota, voiteista, e-pillereistä, 2v antibioteista. Tuo kuuri vei näppylät kokonaan pois, eikä ole tullut takaisin vaikka en jatkanut e pillereitä enää kuurin jälkeen ja lapsia tullut useampi.
On kyllä lähipiirissäni ollut aika pahamaineinen lääke. Osalla on tullut psyykkisiä oireita, osalla puhjennut autoimmuunisairauksia. Maallikkona mahdotonta sanoa, johtuvatko nämä todella lääkkeestä vai elämäntilanteesta, elintavoista, geeneistä tms. ja vain sattumalta osuneet lääkkeen käytön ajanjaksoon.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä lähipiirissäni ollut aika pahamaineinen lääke. Osalla on tullut psyykkisiä oireita, osalla puhjennut autoimmuunisairauksia. Maallikkona mahdotonta sanoa, johtuvatko nämä todella lääkkeestä vai elämäntilanteesta, elintavoista, geeneistä tms. ja vain sattumalta osuneet lääkkeen käytön ajanjaksoon.
Meillä taas akne ollut vähän sukuvikana ja kaikki serkukset (12) ollaan kuuri aikoinaan syöty. Kaikilla lähti näpyt, eikä tullut ihon kuivumisen lisäksi muita haittavaikutuksia
Mä sain sellaisen annoksen että menin psykoosiin. Oli ihan liian iso.